Katolikkker viser vejen
Fra : Bo Warming

Dato : 20-11-03 06:32

Protestantismen er en ung, uerfaren og uforstandig sekt, der afskyr indsigt
i "de faktiske forhold i jernindustrien"

Den indførtes fordi fyrster ville overtage munkenes godhedsindustri, der
blev til en lovreligiøs kræftsvulst af bureaukrati.

Men katolikker er i forgrunden når EU indbygger i sine regelsæt at Europa er
en kristen kultur.

--
Bo Warming
Bjelkes Alle 46, 2200 København N

Fra : Vidal

Dato : 20-11-03 13:15

"Bo Warming" <ELTZNXFXSMII@spammotel.com> wrote in message news:<reYub.14133$161.11304@fe09.private.usenetserver.com>...

> Protestantismen er en ung, uerfaren og uforstandig sekt, der afskyr indsigt
> i "de faktiske forhold i jernindustrien"

Derfor kan det undre, du stedse må føre krig
mod den og forsøge at trænge dig ind i den og
blive medlem af den.

> Den indførtes fordi fyrster ville overtage munkenes godhedsindustri, der
> blev til en lovreligiøs kræftsvulst af bureaukrati.

Men det kommer jo i princippet ikke dig ved, da
du ikke er protestant, og således i selvgodhed
kan prise dig selv fri for protestantismens synder.

> Men katolikker er i forgrunden når EU indbygger i sine regelsæt at Europa er
> en kristen kultur.

Så er det jo heldigt for dig, du er katolik. Du er
sikret en plads i forgrunden, og kan indefra præge
den katolske kirke, så den når dine høje standarder
på det religiøse område.

Hvis du er heldig, kan du måske blive pave.

Venlig hilsen

Villy Dalsgaard

Fra : Vidal

Dato : 20-11-03 13:15

Fra : Anders Peter Johnsen

Dato : 20-11-03 17:05

Vidal wrote:
> "Bo Warming" <ELTZNXFXSMII@spammotel.com> wrote in message

> Derfor kan det undre, du stedse må føre krig
> mod den og forsøge at trænge dig ind i den og
> blive medlem af den.

Penetrationsmotiver? (Sorry!)

> Men det kommer jo i princippet ikke dig ved, da
> du ikke er protestant, og således i selvgodhed
> kan prise dig selv fri for protestantismens synder.

Han har nok eet eller andet sted et grundliggende problem med at være
kristen, skal du se...Fordi det måske giver nogle ganske bestemte værdier,
som peger i een retning og derved faktisk betyder en vis "underkastelse"?

> Så er det jo heldigt for dig, du er katolik. Du er
> sikret en plads i forgrunden, og kan indefra præge
> den katolske kirke, så den når dine høje standarder
> på det religiøse område.

Nu skal vi jo altså lige holde øje med at vi ikke FAKTISK bygger eet eller
andet åbenbaringsmæssigt "Babylon" ved at blande regimenterne sammen. På den
anden side vil jeg da håbe at man, om ikke andet, erkender Kristendommens
historiske betydning for vort kontinents politiske udvikling.
Herunder altså også den positive, som jeg trods alle ulykker mener, der
immervæk er.
Kristendommen DIKTERER nu engang medmenneskelighed, som, om ikke ligger til
grund for, men så i hvert fald er en fast del af vort menneskesyn, når man
bekvemt ser bort fra nogle perioder og regimer som NETOP forkastede
grundliggende kristne værdier til fordel for syg, menneskefjendsk ideologi.
Vi ved idag, hvordan dèt gik.

Vi kan f.eks. som kristne tillade os at sige følgende i forhold til andre
religioner: "Gud blev menneske!" og Menneskesynet giver vel mere eller
mindre sig selv...Der er grænser for, hvor meget vi egentlig kan tillade os
at hade andre mennesker.

> Hvis du er heldig, kan du måske blive pave.

Jeg tror at katolikkerne automatisk ville blive hellige i dèn situation! ;-D

Anders Peter Johnsen

Fra : Bo Warming

Dato : 21-11-03 05:12

"Anders Peter Johnsen" <anderspj@mail.dk> wrote in message

> Penetrationsmotiver? (Sorry!)

Får har ikke penetrationsmotiver - er ikke mulvarpe
Moderne menighed gør sin mening til kende overfor hyrden, der jo er en
ligemand, der blot har ordstyrerrollen i kirken

> Han har nok eet eller andet sted et grundliggende problem med at være
> kristen, skal du se...Fordi det måske giver nogle ganske bestemte værdier,
> som peger i een retning og derved faktisk betyder en vis "underkastelse"?

Islam betyder underkastelse.

> [...]
> religioner: "Gud blev menneske!" og Menneskesynet giver vel mere eller
> mindre sig selv...Der er grænser for, hvor meget vi egentlig kan tillade

Jeg har ikke det had mod medmennesker, som APJ fx udviser, når han lyver om
folk og fordrejer deres udsagn, og flygter fra debatten pr sporadisk
killfilter.

Selv muslimer elsker jeg og ønsker derfor at de rejser hjem og bruger
kendskab til dansk tolerance i deres egne lande - til gavn for pegge parter.

Gud blev menneske betyder, at åndeligt står ingen over andre. Kun vedr
Kejser og skattemønt står nogen over andre.

De der lever i den straffende Jehovas fortids-univers, mener sig kaldet til
at se sig selv som mere moralske end Hitler. Læs Kafkas "Processen". Når jeg
påpeger APJ's fordrejning af mine indlæg - som bevises af, at han flygter,
når man vil se copypaste - så er det ikke, fordi jeg kalder mig selv
pletfri. Vi har alle ondskab i os, som fx Hitlers, og det er tilfældigheder,
der afgør, om tyskere lander i skurkerolle, og danskere er heldige ikke at
lande i den. Straf skal være forebyggende. Bombning af Hamburg var OK. Men
bedre havde været ikke at forlange betingelsesløs overgivelse, hvilket
lukkede for kompromisfred.

Fra : Bo Warming

Dato : 21-11-03 03:43

"Vidal" <vidal@worldonline.dk> wrote in message
> "Bo Warming" <ELTZNXFXSMII@spammotel.com> wrote in message

> Derfor kan det undre, du stedse må føre krig
> mod den og forsøge at trænge dig ind i den og
> blive medlem af den.

Jeg ER medlem og er det ikke netop uerfarne, unge, uforstandige som man skal
elske&tugte?
FK kan give mig noget og jeg kan give den noget.
God byttehandel på det fri markeds principper. Også Adam Smith var meget
kristen.
Lad lam og løve gå tæt - kan nogen ordlyd eller kapitel og vers for det fine
citat om fordragelighed?

eller kan nogen modsige at katolikker og lutheranere bør lægge fjendskab fra
sig, økumenisk, som løve og lam, og ikke kriges?
Og ikke se forrædderi i dobbeltmedlemskab?

> [...]
> sikret en plads i forgrunden, og kan indefra præge
> den katolske kirke, så den når dine høje standarder

Og som dobbeltmedlem kan jeg måske trække FK hen mod pavekløgten - ligesom
jeg blandt katolikker søger at propagandere imod pavens fejltagelser.

Fra : paw

Dato : 21-11-03 09:25

Bo Warming skrev

>Protestantismen er en ung, uerfaren
> og uforstandig sekt,..

Wow!

>...der afskyr indsigt i
> "de faktiske forhold i jernindustrien"

Jawohl..?

>Den indførtes fordi fyrster ville overtage
> munkenes godhedsindustri, der blev til
> en lovreligiøs kræftsvulst af bureaukrati.

Guds død.

>Men katolikker er i forgrunden når EU
> indbygger i sine regelsæt at Europa er
> en kristen kultur.