Affjedring igen !
Fra : Drazen Horvat

Dato : 16-04-01 23:33

Hej.

Nu har jeg lige godt prøvet at justere min multi justerbare affjedring til
den
blødeste opsætning. Maskinen er en GSXR750 årg 95.

Og hvad finder man ud af , jo at den selv i blødeste justering føles noget
hård og
usamarbejdsvillig.

Altså. Kompression for og bag samt retur for og bag.
Og alligevel føles returdæmpningen for og bag alt for sløv. Hvad er det der
gør at
en så forholdsvis ny maskine med 37K km på klokken har en så underlig
hydraulik. ??

Jeg fik ikke tid til en køretur efter justeringen men f.eks. i den stiveste
retur fortil,
resulterede i at dæmperen efter et tryk stiiiile og roligt i løbet af 10 s.
vendte tilbage
til udgaspunktet. Jeg ved godt at en køretur giver nogle andre og mere
belastede forhold
for dæmperne.

Men 10 sek. ved et mands-pres på styret er da fuldtændig ubrugeligt.

Er der nogle med lignende erfaringer fra andre multi-justerbare
affjedringskomponenter ?
Eller kræver det et olieskift ?? Og hvordan finder man ud af om det er olien
eller andet
den er gal med ?

På forhånd tak.

Drazen

**********************************
Drazen Horvat
ASIC Design engineer

Mobile: +45 40 62 03 75
Office: +45 39 17 83 57
Fax: +45 702 15 701

Disinformer of this world

Posted from test-9-167.n-m.com [192.38.9.167] (may be forged)

Fra : Claus Rittig

Dato : 17-04-01 06:56

"Drazen Horvat" <drazen.horvat@zucotto.com> skrev i en meddelelse

[...]

--------------------

Mit gæt er at der er en defekt et eller andet sted. Jeg ville starte med at
få renoveret dæmper og forgaffel, det er sikkert længe siden den er blevet
det?

Rittig

Fra : Armand

Dato : 17-04-01 21:19

> [...]

>retur fortil, resulterede i at dæmperen efter et tryk stiiiile og
roligt i løbet af >10s. vendte tilbage til udgaspunktet.

Øh???
Lyder totalt forkert!
Ikke mindst eftersom at du forinden må have kørt med den under hårdere
justering!?

Er du sikker på at du ikke blot blindt har mistolket indikeringen á
nummerering eller +/-, og spændt den heelt op istedet??
Har du efterprøvet med justeringen i modsatte max-regulering???

Eneste forklaring er at der er 80'er gear-olie i forgaflen, men det kan
jo ikke gælde bag-støddæmperen, så jeg hælder tungt til ovenstående
mulighed :-/ ??

>Jeg ved godt at en køretur giver nogle andre og mere belastede forhold
>for dæmperne. Men 10 sek. ved et mands-pres på styret er da fuldtændig
>ubrugeligt.

Under køreturen vil det udarte sig endnu værre, eftersom at affjedringen
ved for hård returdæmpning ikke vil nå at strække sig ud inden næste
påvirkning - Hvorved at den hurtigt vil trykkes betragteligt sammen

--
Armand.