Ang. synd og det at være guds barn
Fra : jørgen

Dato : 15-11-03 00:03

Det du skriver der giver et billede af en Gud der smider barnet ud med
badevandet. Men det gør Gud ikke. Han siger ikke, at fordi du stadig gør
dette eller hint så er du ikke mit barn længere. Nej, selvom vi synder og er
ulydige er vi stadig Guds barn og Hans Helligånd i os vil hjælpe, motivere
og udvirke i os en proces hvor vi til stadighed ændres til Hans billede.

En god far siger heller ikke til sit ulydige barn, som ikke vil gøre rent på
sit værelse, at : "nu har jeg bedt dig om det 50 gange og du har stadig ikke
gjort det, så nu kan du gå din vej, du er ikke mit barn længere. Du har
bevidst valgt mig fra som din far ved at nægte at gøre rent på dit
værelse.Farvel"

Fordi man (som alle mennesker) har en eller anden synd eller vane er det jo
ikke ensbetydende med at man har valgt Gud fra. Og når man ikke har valgt
Gud fra, så er der håb om forandring uanset hvor slemt det måtte se ud og
hvor dybt man er faldet.

Jeg tror på at vi på denne side af døden gradvist bliver helliggjort gennem
Helligåndens virke igennem os, men jeg tror ikke at vi slipper for synd før
vi opstår til nyt liv med et herlighedslegeme.

mvh jørgen.

Fra : Boerge Rahbech Jense~

Dato : 15-11-03 10:47

"jørgen" <brothers_bisp@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> Gud fra, så er der håb om forandring uanset hvor slemt det måtte se ud og

Det minder mig om dagens lektie i Bibelnøglen, som henviser til Matt. 25,
31-46. I det skriftsted fortæller Jesus om hyrden, der skiller fårene fra
bukkene på Dommens Dag.

I Bibelnøglen drages to konklusioner af skriftstedet. For det første bliver
vi bedømt på, hvorvidt intensionerne bag vore tanker og gerninger var
kærlighed. For det andet er det ikke givet, vi er bevidste om betydningen af
de handlinger, der danner grundlag for vores dom. Ét af de kendetegn, jeg
selv har oplevet ved kærlighed, er, at den virker bedst, når den gives og
modtages ubevidst og uden forbehold.

Med venlig hilsen
Børge