Enigt Etisk Råd afviser aktiv dødshjælp (B~
Fra : Bo Warming

Dato : 14-11-03 10:31

> Medlidenheds-drab som i Holland, jatak

Især af sidstnævnte link, og af etikrådformand Ole Hartlings kronik i
Politiken idag, fremgår at staten lægger selvbestemmelse for had og skaber
falsk fjendebillede om at "de selvbestemmelses-gale frakender andres liv
værdighed" og at "de ønsker hvidkitlede mordere".
---------
Enigt Etisk Råd afviser aktiv dødshjælp
Et enigt Etisk Råd gik i går imod aktiv dødshjælp. Og det på trods
af at en ny undersøgelse viser, at næsten hver tiende praktiserende læge har
hjulpet patienter med at afslutte livet.
http://www.berlingske.dk/indland/artikel:aid=376808

http://politiken.dk/VisArtikel.sasp?PageID=294309

Den enkelte bør selv afgøre om hans liv har værd=værdighed og skal
fortsættes. Der skal sikres mod at nogen presses. Hollænderne har vist vejen
og er blevet kopieret af belgierne.

Sætter jeg mig på hug i min have og skider, så har lorten den værdi eller
værdighed, som jeg afgør. Det har også mit liv. At andre synes smukke
blomster eller uselvisk opofrenhed har større værdi, skal staten ikke blande
ind i debatten. Nej til smagsdommeri.
--
Bo Warming
Bjelkes Alle 46, 2200 København N