Skabte jødedom det selvhad som kristne lid~
Fra : Bo Warming

Dato : 13-11-03 23:14

"Per Hagemann" <perhag@tdcadsl.dk> wrote in message
news:3fb3f51f$0$95048$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> Den tyske dramatiker Botho Strauss
> udtrykte holdningen meget præcist i et forkætret essay fra 1993, hvori det
> hed, at Vestens intellektuelle er åbne over for fremmede, ikke af
kærlighed
> til disse, men fordi de hader deres eget samfund og støtter alt, der
fremmer
> dets sammenbrud.

Bo Warming -svar på dette: :

"Den hvide mands selvhad" er civilisationens største problem p.t.

"Jøder ejer et moralsk geni, så de kan foragte sig selv mere end de
foragter andre. Nietzsche

A romanticist is an artist, whose great dissattisfaction with himself
makes him productive. Nietzsche

At lide for sandheden og at spille martyr er dårlig smag. Nietzsche

Den værste fjende du kan møde vil altid være dig selv - du ligger på
lur efter dig selv i huler og skove.Nietzsche Zarathustra "om den skabendes
vej"

Den, der ikke elsker sig selv, elsker ikke godt, og den, der ikke
hader sig selv, hader ikke godt. Oscar Wilde

Enhver skyldig er sin egen bøddel. Lucilius Seneca

"Få dem til at føle sig usle og utilstrækkelige, og overbevis dem så
om at dit produkt udfylder deres tomrum". Smartness-reklameslogan fra
filmen "Roger Dodger" v. Dylan Kidd.

Hvem skulle have haft tålmodighed med mig, hvis jeg ikke havde haft det
selv? Goethe

In his private heart no man much respects himself.Mark Twain

Ingen kan få dig til at føle dig mindreværdig, uden at du selv vil.
Eleanor Roosevelt

Man må lære at elske sig selv - sådan er min lære - med en hel og sund
kærlighed: så at man holder ud at være med sig selv og ikke strejfer
omkring. Nietzsche

Når mennesket ikke længere anser sig for ondt,
ophører det med at være det Nietzsche

Når vi spørger "hvorfor vi lider" - "der må være en grund" - svarer
præsterne - "ja du har dig selv at dadle", - "der ER nogen at anklage og
den anklagede er dig". Nietzsche

Når vi vænner os af med at elske andre, finder vi snart intet elskeligt i
os selv heller.Nietzsche

Samvittighedens bid er usømmeligt. Nietzsche

The noble soul has reverence for itself. Nietzsche

Under fredelige omstændigheder OVERFALDER MENNESKET SIG SELV. Nietzsche

Vi er blevet et tamt og civiliseret husdyr, der ledes ved os selv. og som
lider ved at det er som det er - vi lider af mennesket. Nietzsche

Vi tager parti imod os selv og straffer os selv Nietzsche

Fortvivlelse er den største af vore fejltagelser. Luc de Vauvenargues

Vi bør frygte en mand der hader sig selv, for vi bliver let ofre for hans
vrede og hævn. Lad os derfor søge at friste ham til at elske sig selv.
Nietzsche

Når mennesket ikke længere anser sig for ondt ophører det med at være det
Nietzsche

No man has ever lived that had enough, / Of children's gratitude or woman's
love. William Butler Yeats

Religion bygger ofte på spot over en del af ens egen natur, og man føler
vellyst ved at gøre vold på sig selv, gennem overdrevne fordringer og
bagefter forgude dette tyrranisk krævende "noget" i sin sjæl - man tilbeder
en del af sig selv og diaboliserer resten - Nietzsche

Moral er noget, vi påtager os for at be-grænse os, for ikke at
blive alene, for ikke at blive skyldige. Moral er destruk-tiv./Moral
is something we proclaim in order to limit ourselves, in order not to be
alone, in order not to be guilty. Moral is destructive.
Leif Panduro

Den sikreste måde at bekæmpe den mandlige sygdom, selvforagt, er at blive
elsket af en begavet kvinde. Nietzsche

Det er religionens natur at følge selvfornægtelsens sti - bruge ensomhed,
faste og kyskhed.

shrg Han - elskede ikke nok: ellers havde han også elsket os, de leende!
Men han hadede og hånede os, tuden og tænders gnidslen lovede han
os.Nietzsche

Man is the Only Animal that Blushes. Or needs to. Mark Twain

Så snart du har tillid til dig selv, så snart forstår du at leve.
Goethe

If a child lives with approval, he learns to live with himself.
Doroth

When we are unable to find tranquility within ourselves, it is useless to
seek it elsewhere. La Rochefoucauld

Der er mange ting, vi foragter, for at vi ikke skal foragte os selv.Luc De
Clapiers

--
Bo Warming
Bjelkes Alle 46, 2200 København N