Tvangsindlæg ikke syndflods-fundamentalist~
Fra : Bo Warming

Dato : 12-11-03 23:07

Til de der vil tro på at Noah strandede på det eneste bjerg, der ragede op
over havene da Vorherre omsider trak badekarsproppen ud under syndfloden, og
at dette bjerg var ikke Mount Everest, er der tiltænkt en lukket psykiatrisk
afdeling - hvis man er intolerant.

Anti-fundamentalister rejser til Ararat-bjerget og viser at der ikke er
rester af noget skib og siger "nu er biblen modbevist", men de tager fejl.
Flodoversvømmelser gav syndflod og genfortællingsfejl gør den globalt
dækkende.

Der er intet sindsygt ved at hylde usandsynlige hypoteser. Det er en ædel og
ufarlig sport, og man skal ikke pådutte nogen form for troende sindsyge.

Sindsyg er man hvis man 1. beder om hjælp eller 2. er voldelig på særlig
irrationel måde, 3. eller har en mikroskoperbar hjernedefekt. Ellers ikke.
Sådan bør definitionen være i et demokrati uden smagsdommeri.

Også darwinister der vil have monopol på hvad skolebørn skal lære, er
anti-demokratiske og intolerante.
Børn skal nok få lært fra TV om evolution, selvom det holdes ude af kristne
friskoler (hvad det aldrig gør, kun i de intolerante ateisters
fantasiverden - altid forklares Darwin som en teori der ikke er bevist- og
det er korrekt at der er katastrofale huller i Darwin-hypoteserne.)

--
Bo Warming
Bjelkes Alle 46, 2200 København N

Fra : Kurt Daniel Conradse~

Dato : 13-11-03 21:30

"Bo Warming" <ELTZNXFXSMII@spammotel.com> skrev i en meddelelse
> [...]
og
> at dette bjerg var ikke Mount Everest, er der tiltænkt en lukket

Ja det er faktisk underligt fordi det er vedtaget politisk så er det helt i
sin orden at tro og tale med eks. Jesus. Men derimod, er det afdøde faster
Anna, så skal man nok gå mere stille med dørene om hvad hun kan fortælle.
*GGG

> [...]
> rester af noget skib og siger "nu er biblen modbevist", men de tager fejl.
> Flodoversvømmelser gav syndflod og genfortællingsfejl gør den globalt

Jooo.. men hverken mere eller mindre rigtig.

> Der er intet sindsygt ved at hylde usandsynlige hypoteser. Det er en ædel
og
> ufarlig sport, og man skal ikke pådutte nogen form for troende sindsyge.

Nej for det er det, det demokratiske samfund har betalt og støttet siden
kristendommen kom til os. Jeg kan ikke huske, men var det efter
middelalderen, kong et eller andet der gjorde danerne kristne. Jeg tror selv
det at bananen kom til Europa og sukker, kaffe samt tobak etc. det giver da
i det mindst et afkast frem for vi skal støtte det rent økonomisk og så
smager det i det mindste godt. Og sindssygt er det ikke.

> Sindsyg er man hvis man 1. beder om hjælp eller 2. er voldelig på særlig
> irrationel måde, 3. eller har en mikroskoperbar hjernedefekt. Ellers ikke.
> Sådan bør definitionen være i et demokrati uden smagsdommeri.

Sindssyg strækker sig nok til langt mere end lige de tre punkter du skitser
der, men der er forskel på sindssyge i Europa kontra USA. Der er forskellige
kriterier og normer selv om man skulle mene at sindssyge i det ene land (i
vesten) også ville blive betegnet som sindssyge feks. på den anden side af
Atlanten. Sådan er det bare ikke.(Den nødvendige æstetik af. Kurth Keitum)

> [...]
> fantasiverden - altid forklares Darwin som en teori der ikke er bevist- og
> det er korrekt at der er katastrofale huller i Darwin-hypoteserne.)

Jo det har du måske ret i.

Men pyt vi har det jo godt alligevel, sindssyg eller ej. Politikken
offentlig gjorde for år tilbage en undersøgelse lavet af dansk
psykologforening, at der var godt (så vidt jeg husker) en ½ million
psykopater spredt ud over alle samfundslag i dk. Dette gav mig anledning til
at skive et læserbrev, hvor jeg konkluderet, at denne forening og deres
medlemmer i så givet fald, måtte være de første talte på listen.
Mvh. Kurt Daniel Conradsen.

Fra : Bo Warming

Dato : 13-11-03 22:58

"Kurt Daniel Conradsen" <non@non.non> wrote in message

> [...]
> Atlanten. Sådan er det bare ikke.(Den nødvendige æstetik af. Kurth Keitum)

USA og de europæiske lande har på hver sin måde AFSKYELIGT SMAGSDOMMERI OG
GUMMIPARAGRAFFER

De 3 kriterier jeg foreslår bør vedtages og staten bør ikke have ret til at
diagnosticere ellers med tab af borgerrettigheder til følge.

Gerne forklar hvornår du kan anerkende sindsyge, der ikke er dækket af 1-3

Som du selv indrømmer er snak med Jesus og snak med død tante ET FEDT.

Fra : Kurt Daniel Conradse~

Dato : 14-11-03 10:22

> [...]
>
> Gerne forklar hvornår du kan anerkende sindsyge, der ikke er dækket af 1-3
>
> Som du selv indrømmer er snak med Jesus og snak med død tante ET FEDT.

Ja.. de mere alm. Kendte former for sindssygdomme: Længerevarende el.
kronisk psykiske lidelser med vrang forestillinger og manglende evner til at
forholde sig til virkeligheden feks. Skizofreni, paranoia, depression,
maniodepressiv psykose, som er de mest kendte. Psychoinfantilismus, lettere
sindslidelse med barnlig indstilling, naivitet, etc. Psychopathia arvelig
lidelser med sjælelige afvigelser indenfor følelses-, viljes og driftslivet,
men med uskadt intelligens.

Disse er der forsket i gennem en menneske alder verden over. Jeg mener
absolut ikke der er nogen grund til ikke at stole på de fremkomne
resultater.

Hvis vi som et moderne menneske gør det, vil jeg mene at så høre vi selv ind
under en af de nævnte grupper, øverste beskrevet.

Jeg hørte engang en professor sagde: Forelskelse kan sidestilles med en form
for sindssyge og jeg tilføjer: Blot aftager det med tiden.

Jeg mener i øvrigt, at dine tre punkter du ønsker vedtaget er indbefattet i
forvejen, især hvis de gentages tit nok.

Smagsdommere. Jo vel findes der meget af det, men det er ikke i forbindelse
diagnosticere sindssyge og jeg mener heller ej gummiparagraffer bruges her.

Mvh. Kurt Daniel Conradsen.

Fra : Bo Warming

Dato : 14-11-03 11:23

> Disse er der forsket i gennem en menneske alder verden over. Jeg mener
> absolut ikke der er nogen grund til ikke at stole på de fremkomne
> resultater.

Det er din pligt at tvivle, når der fremlægges svage diagnose-redskaber og
man smadrer så mange menneskers liv med tvivlsom båsning som sindsyge

> Jeg mener i øvrigt, at dine tre punkter du ønsker vedtaget er indbefattet
> forvejen, især hvis de gentages tit nok.

Hvorfor ikke nøjes med de 3 kriterier
- farlighed
- bedenom hjælp
- påvist aparte væv i hjernen
?

Det er at afskaffe demokrati, at udnævne afvigere til syndebuk, ved at
tvangsindlægge på behandlingskriterie.

Selvbestemmelse er så afgørende et gode, at AL TVIVL SKAL KOMME ANKLAGEDE
TIL GODE, når tvang overvejes

Fra : Kurt Daniel Conradse~

Dato : 14-11-03 12:35

> "Kurt Daniel Conradsen" <non@non.non> wrote in message

> Det er din pligt at tvivle, når der fremlægges svage diagnose-redskaber og
> man smadrer så mange menneskers liv med tvivlsom båsning som sindsyge

Det er rigtigt at disse redskaber i den grad kan misbruges og det sker da
også, samt der kan stille fejl diagnoser på lige fod med alle andre grene
indfor lægevidensskaben. Men dertil vil jeg mene at der hjælpes langt flere
mennesker som således får et tåleligt liv med medicinsk behandling end der
ville gøre uden disse redskaber. Disse er naturlig vis langt flere end der
fejlbehandles.

> Hvorfor ikke nøjes med de 3 kriterier
> - farlighed
> - bedenom hjælp
> - påvist aparte væv i hjernen
> ?

Ikke alle sindsslidende er i stand til at bede om hjælp og nogle har så
ringe indsigtsevne til overhovedet at kunne se deres handicap. Andre som
svært kriminelle ville holde det skjult, her tænker jeg på bl.a.
voldtægtsforbryder, pædofile og andre slægtede ideologiske minoriteter, der
beriger sig på andres bekostning ved kriminalitet. Jeg skal ikke komme
videre ind på dem, men mange af disse individer lider af svært omsorgssvigt
både fra deres barndom og i deres voksenliv mv.

> Det er at afskaffe demokrati, at udnævne afvigere til syndebuk, ved at
> tvangsindlægge på behandlingskriterie.
Nej det er det ikke! jeg mener når individet ikke kan tag vare om sig selv
og sine omgivelser må demokratiet gribe ind og træde hjælpende til (hvad der
i mange tilfælde ikke sker) så der kan skabes en konstruktiv positiv
interaktion mellem afviger og almenheden.
> Selvbestemmelse er så afgørende et gode, at AL TVIVL SKAL KOMME ANKLAGEDE
> TIL GODE, når tvang overvejes

Tvang er et grimt ord, men nødvendig tvang siger sig selv i ords forstand.
Genialitet kan grænse til sindssyge, hvis ikke individets kontrolcenter kan
kontrollere genialiteten.

Mhv. Kurt Daniel Conradsen

Fra : Terje Henriksen

Dato : 15-11-03 22:57

"Bo Warming" <ELTZNXFXSMII@spammotel.com> skrev i melding
> [...]
og
> at dette bjerg var ikke Mount Everest, er der tiltænkt en lukket

Mount Everest var nok for langt unna.

> [...]
> rester af noget skib og siger "nu er biblen modbevist", men de tager fejl.
> Flodoversvømmelser gav syndflod og genfortællingsfejl gør den globalt

Noas skip er funnet på nabofjellet til Ararat, har jeg lest et eller annet
sted, for noen år siden.

Er det noen forbindelse mellom Ararat og Arafat?

--
Terje Henriksen
Kirkenes

---

Fra : Bo Warming

Dato : 16-11-03 02:19

"Terje Henriksen" <thenrik@trollnet.no> wrote in message

> "Bo Warming" <ELTZNXFXSMII@spammotel.com> skrev i melding
> og
> psykiatrisk
>
> Mount Everest var nok for langt unna.

Selvfølgelig mente biblen ikke at alle bjerge i Irak var oversvømmet. Kun
nogle bakker nær Eufrat og Tigris (kun disse floder har så store
oversvømmelser at de kan have inspireret til Noah-myten)

> Noas skip er funnet på nabofjellet til Ararat, har jeg lest et eller annet
> sted, for noen år siden.

Nej, der er ingen rester af træ eller jern eller andet menneskeskabt i de
mudderskreds-formationer med skibslighed som forskerne har undersøgt.

Discovery-program viste tydeligt dette.

> Er det noen forbindelse mellom Ararat og Arafat?

Ikke andet end at begge er old-semitiske stednavne - på to bjerge i hhv
Palæstina og Tyrkiet

Armenerne har Ararat-bjerget som national-symbol og er så vilde med at DERES
BJERG har bekræftet Noah-myten, så de nægter at lytte til stærk arkæologisk
forskning. Og Jehovas Vidner mm er hoppet på samme vogn. Enhver er salig i
sin tro.

Fra : Andreas Falck

Dato : 16-11-03 14:14

I news:V2Atb.4135$Bb.1169@fe10.atl2.webusenet.com skrev
Bo Warming ELTZNXFXSMII@spammotel.com følgende:

[ ... ]
> [...]
> oversvømmet. Kun nogle bakker nær Eufrat og Tigris (kun disse
> floder har så store oversvømmelser at de kan have inspireret til

Hvor i Bibelen fremgår det du der siger?

Ifølge 1. Mos. 7, 19 stod selv de *højeste* bjerge under vand. Der er
da i al fald ikke noget i teksten der tyder på at der kun er tale om
"nogle bakker nær Eufrat og Tigris".

Ud over hele kloden findes der masser af geologiske tegn på en
verdensomspændende vandflodskatastrofe, så der er ikke rigtig nogen
fakta der underbygger din fantasifulde påstand.

Der nu HAR købt hus i Ravsted, Sønderjylland
Huset kan ses her: http://skrift.dk/hus_ravsted
ER det ikke bare et skønt hus? og så på 177 kvm

Fra : Pongo

Dato : 16-11-03 19:59

Andreas Falck wrote:
> [...]
>
> Ifølge 1. Mos. 7, 19 stod selv de *højeste* bjerge under vand. Der er
> da i al fald ikke noget i teksten der tyder på at der kun er tale om

Nu kunne Gud jo sikkert sagtens have tryllet så meget vand frem og
senere tryllet det bort igen, uden nogen senere kunne finde ud af
hvordan. Biblen siger at det store verdensdybs kilder brast og himmelens
sluser åbnedes. Jeg ved ikke hvad det betyder, men det er dog lidt
fristende at regne på hvor voldsomt et regnvejr der skal til, hvis al
vandet skal falde fra himlen.
Ifølge Biblen så faldt regnen over jorden i fyrretyve nætter og
fyrretyve dage.
Verdensrekorden for målt nedbørsmængde på et enkelt minut er vistnok*)
38.1 mm (Barot, Guadeloupe, 26 November 1970). Nedbørs-rekorden over 5
minutter er "nede" på 61.72 mm (Port Bells, Panama,29 November 1911).
40 døgn med konstant rekord-skybrud (f.eks 50mm per minut) giver altså
40*24*60*50 = 2.88 mill mm eller 2,8 km. Selv så ekstremt vejr er altså
ikke tilstrækkeligt til at oversvømme hverken Himalaya, Andesbjergene
eller Alperne. Faktisk ville vandet kun nå 55% op af Ararat med dennes
5.165 m. De 15 alen der yderligere (ifølge Biblen) skal lægges til,
betyder mindre i dette regnestykke

> Ud over hele kloden findes der masser af geologiske tegn på en
> verdensomspændende vandflodskatastrofe, så der er ikke rigtig nogen
> fakta der underbygger din fantasifulde påstand.

Hvilke geologiske tegn kan tolkes som en verdensomspændende
vandflodskatastrofe ?

/Klaus

*) Jeg ved ikke hvor pålidelig kilden er, men jeg fandt tallene her:
http://www.suite101.com/print_article.cfm/13646/102368

Fra : Andreas Falck

Dato : 16-11-03 20:43

I news:3fb7c8e6$0$30082$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk skrev
Pongo følgende:

> [...]
> til, hvis al vandet skal falde fra himlen.
> Ifølge Biblen så faldt regnen over jorden i fyrretyve nætter og

[ klip af af opremsning af regnmængder m.m. ]

Nogle af dine spørgsmål kan besvares med dette link:
http://www.answersingenesis.org/creation/v21/i3/flood.asp#f3 , hvor
der bl.a. bliver stillet nogle modspørgsmål.

Her er der samlet en række forskellige artikler om mange af
problemstillingerne omkring den verdensomspændende vandflodskatastrofe
og skabelse vs. evolution.

Der ud over er der også følgende forhold, som du selv har nævnt,
nemlig at "det store verdensdybs kilder brast og himmelens sluser
åbnedes" hvilket for mig indikerer at der var tale om langt mere end
et voldsomt skybrud. Der er tale om langt større vandmængder, både
ovenfra og nede fra jorden.

Også i dag findes der jo store vandresovuar [stavening?] i
undergrunden, og ovenstående udtryk giver jo en indekation af at disse
har været væsentligt større før den verdensomspændende vandflod.
Ligeledes at der kunne tænkes at have været en eller anden form for
vand/dampkappe der har omgivet jordkloden.

Dernæst er der det forhold, at det lyder meget sandsynlig at de store
bjergdannelser er et resultat af netop denne vandkatastrofe, hvilket
vil sige at de kæmpemæssige høje bjerge, og de ditto kæmpedybder i
havene ikke eksisterede før vandkatastrofen.

> [...]
> betyder mindre i dette regnestykke

> Hvilke geologiske tegn kan tolkes som en verdensomspændende

Havbundsaflejringer på mange af de højeste bjergtoppe, sammenskyllede
fossilrester spredt ud over store dele af kloden, osv.

Når man nu ved hvor store "skader" frembrusende vand og mudder er i
stand til at forøve på ultrakort tid, skal der ikke megen fantasi til
at se hvad der kunne ske med jorden under den globale vandkatastrofe,
hvor vandet plasker ned fra oven som fra et vandfald, samt at vandet
springer som kæmpe geisere op fra jorden, kombineret med massive
vulkanudbrud og megastore jorskælv.

Læs f.eks. denne
http://www.answersingenesis.org/creation/v21/i3/iceland.asp om den
"islandske syndflod" i år 1996.

Der er også denne korte artikel:
http://jdl.dk/bibelvidenskab/evolutionsteori/biologiske/fossil/lagserie/ersyndflod.asp
der bl.a. nævner noget om de geologiske og fossile vidnesbyrd der
styrker teorien om en global vandkatastrofe.

Og sidst skal jeg da lige nævne denne artikel:
http://hjem.get2net.dk/AFA1441/side-015.htm hvor der gives en
redegørelse for uniformitetsteoriens opståen og urimelighed, samt også
indeholder oplysninger om en del af de geologske bidnesbyrd der
styrker og støtter tanken om den globale vandflodskatastrofe.

http://sdanet.dk/ + http://skabelsen.info/
*** *Alle med debatforum* ***

Fra : Bo Warming

Dato : 17-11-03 00:58

"Pongo" <Pongos.email@ddress> wrote in message

> [...]
> betyder mindre i dette regnestykke

> Hvilke geologiske tegn kan tolkes som en verdensomspændende

Syndfloden er en myte.
Når myter opstår ved årtusinders genfortælling bliver en fjer til fem høns

Vi aner ikke om jøder boede nærmere Ararat-bjerget end Yemens bjerge da det
skete.
Jeg gætter nær Eufrat og Tigris, hvor fyrre dages regnskyl kan skylle huse
væk.

Fra : Andreas Falck

Dato : 17-11-03 12:58

I news:M1Utb.214374$aq2.208428@fe07.atl2.webusenet.com skrev
Bo Warming følgende:

[ ... ]

> Syndfloden er en myte.

Ja, den påstand har du *allerede* fremført, men blot syggen af
underbyggelse og sandsynliggørelse af rigtigheden af påstanden er du
endnu ikke fremkommet med, - og det kan du velsagtens ej heller.

Fra : Bo Warming

Dato : 17-11-03 17:07

"Andreas Falck" <andreas.falck@jyde.invalid> wrote in message
> [...]
> underbyggelse og sandsynliggørelse af rigtigheden af påstanden er du
> endnu ikke fremkommet med, - og det kan du velsagtens ej heller.

Ingen kan bevise at en meteor dræbte dinosaurne og ingen kan bevise at der
ikke har været eller har været en bakke-høj syndflod hvor jøderne boede. Men
det sidste tror jeg på og videnskaben kalder det og kun det sandsynligt.

Hvis den var Mounteverest-høj taler videnskaben for at den ikke er sket.

Jeg ser gerne kristendommen styrket og fraråder at man latterliggør biblen
ved at tage den så bogstaveligt, at man insisterer på en kortvarig gudelig
produktion af hundred gange mere vand end der er i verdenshavene, hvilket
bibelsk syndflod kræver.

Jesus vil ikke friste herren ved at kaste sig ud og blive grebet af engle,
og det er i samme grad uklogt at forlange unødige mirakler for at få et
symbol-puslespil til at passe. Mellem linierne har Jesus budskabet at vi
skal koncentrere os om de bibelske budskaber der bidrager til størst mulig
lykke for flest mulig.

Fra : Andreas Falck

Dato : 17-11-03 17:57

I news:Y86ub.69739$AL5.1597@fe04.atl2.webusenet.com skrev
Bo Warming følgende:

> Ingen kan bevise at en meteor dræbte dinosaurne

Har jeg påstået det?

> og ingen kan bevise at der ikke har været eller har været en
> bakke-høj syndflod hvor jøderne boede.

Den slags oversvømmelser sker jo tit og ofte og mange steder, det er
der da heller ingen der benægter.

> Men det sidste tror jeg på og videnskaben kalder det
> og kun det sandsynligt.

Ja, fordi man bevidst ser bort fra en række ting der ikke stemmer med
den vedtagne teori: evolutionsteorien med uniformitetshypotesen som
grundlag. Alt hvad der ikke passer med disse to teorier/hypoteser
afvises uden videre. Det kalder jeg ikke for seriøs videnskab.

> Hvis den var Mounteverest-høj taler videnskaben for at den ikke er
> sket.

Det lyder heller ikke sandsynligt at det er en sådan syndflod der er
omtalt i Bibelen, hvilket jeg i et andet indlæg har redegjort for, og
givet henvisninger til yderligere materiale og argumenter.

> Jeg ser gerne kristendommen styrket

Det gør jeg også

> [...]
gange
> mere vand end der er i verdenshavene, hvilket bibelsk syndflod

Du ved tydeligvis ikke hvad du taler om, og ej heller hvad den
bibelske syndflod taler om.

> Jesus vil ikke friste herren ved at kaste sig ud og blive grebet af
> engle,

Det har jo dog intet med med syndflodsdebatten at gøre og er totalt
irrelevant i denne forbindelse, - og iøvrigt bruger du denne episode
helt løsrevet fra sin kontekst, hvorved du fordrejer og forvansker
hvad der rent faktisk blev fortalt med lige netop den begivenhed.

> og det er i samme grad uklogt at forlange unødige mirakler
> for at få et symbol-puslespil til at passe.

Det er ikke uklog, tværtimod, at lade være med at forvanske Bibelens
oplysninger om syndfloden, bare fordi de ikke passer ind i en
personlig udokumenterbar opfattelse af hvad man gætter på kan have
fundet sted.

Jeg finder Bibelens oplysninger om syndfloden langt mere troværdig og
sande end dine fantasigætterier om hvad du tror og mener kan have
fundet sted eller kan have fundet sted.

> Mellem linierne har
> Jesus budskabet at vi skal koncentrere os om de bibelske budskaber

Ja, og et af Bibelens vigtige budskaber er lige netop
syndflodsberetningen, dens årsag og dens virkning, og dette tema
bruges både af Jesus og af andre i NT til at belyse vigtige og
grundlæggende sandheder.

> der bidrager til størst mulig lykke for flest mulig.

Ja netop, derfor er det også vigtigt at være meget omhyggelig med ikke
at forkaste, fordreje, forvanske og usandsynliggøre hvad Bibelen
fortæller om en så vigtig begivenhed som lige netop syndfloden.

Der er intet, hverken i den bibelske beretning, eller i de faktuelle
geologiske data, der modbeviser den bibelske beretning om at
vandflodskatastrofen var fuldstændig global og at alt landbaseret liv,
bortset fra de der var med i arken, omkom i denne vandflod.

Selv mange af evolutionsteoriens uniformitetsbaserede teorier kan fint
samstemmes med beretningen om denne vandflodskatastrofe som en totalt
global altødelæggende vandflod.

Fra : Bo Warming

Dato : 17-11-03 18:37

> [...]
> oplysninger om syndfloden, bare fordi de ikke passer ind i en
> personlig udokumenterbar opfattelse af hvad man gætter på kan have

Fint hvis din oplevelse af syndflod passer ind i din tro

Ingen af os kan dokumentere noget

Du jager folk væk fra kristendom ved at postulere at Gud i en kort tid har
tidbolet havenes antal vandmolekyler, og det er den eneste måde han kunne
oversvømme hele jordklodens incl højeste bjerge.

Folk har idag tro på videnskab og der er ingen modstrid med bibel og dette,
hvis man tolker tidssvarende.

Biblens forfattere vidste næppe om andre bjerge end Mellemøstens eller at
jorden er rund

Fra : Andreas Falck

Dato : 17-11-03 19:54

I news:XA7ub.90355$n62.85530@fe06.atl2.webusenet.com skrev
Bo Warming følgende:

[ ... ]
> Du jager folk væk fra kristendom ved at postulere at Gud i en kort
> tid har tidbolet havenes antal vandmolekyler, og det er den eneste
> måde han kunne oversvømme hele jordklodens incl højeste bjerge.

Du fatter bare ikke en brik af hvad jeg har skrevet, kan jeg tydeligt
se, - eller også ser du helt konsekvent og bevidst totalt væk fra det
og fortsætter i din egen skure med skyklapper og bind for øjnene.

Den måde finder jeg ikke befordrende for en seriøs debat, hvorfor jeg
stopper her.

Fra : Bo Warming

Dato : 18-11-03 06:58

> [...]
> Bo Warming følgende:
>
> [ ... ]
>
> Du fatter bare ikke en brik af hvad jeg har skrevet, kan jeg tydeligt

Når noget ikke fattes, kan der være fejl hos både sender og modtager. Det må
vi arbejde på.

Jeg oplever en hang til at gøre alle bibeldetaljer til bogstavelelig
sandhed, for at få fred i sindet.

At man egoistisk søger narkotisk lykke pr sådan slavetro, skaber en svag
kristendom.

Men jeg er åben for at der kan være kløgt i dine holdninger, som jeg næppe
forstår til bunds - måske personfnidder skaber støj.

Fra : Terje Henriksen

Dato : 19-11-03 13:10

> [...]

> produktion af hundred gange mere vand end der er i verdenshavene, hvilket

Intet er umulig for Gud. Han kunne faktisk ha lagt til litt ekstra vann. Det
skulle være en enkel sak for Ham når Han kan gi noen som sulter og tørster
vann og mat via sin ånd direkte i deres kropp uten at de behøver å spise
eller drikke.

--
Terje Henriksen
Kirkenes

---

Fra : Terje Henriksen

Dato : 19-11-03 13:10

> [...]

> Nej, der er ingen rester af træ eller jern eller andet menneskeskabt i de
> mudderskreds-formationer med skibslighed som forskerne har undersøgt.

Jern fant de nok ikke siden dette var mange tusen år før jernalderen. Jeg
har lest at de fant trerester av et skip på dette fjellet.

> Discovery-program viste tydeligt dette.

Man kan ikke alltid tro på slike program. Det fins mange onde krefter som
gjør alt de kan for at sannheten ikke skal komme fram.

--
Terje Henriksen
Kirkenes

---