Slim Dusty død
Fra : Åge Halldorsson

Dato : 24-11-03 20:27

AUSTRALIENS FØRENDE COUNTRYSANGER DØD EN UGE EFTER JOHNY CASH`S DØD

Den kendte australske countrysanger Slim Dusty er død, efter 60 års virke
indenfor den traditionelle country. Han døde den 19. september.
Han har kun haft et stort internationalt hit, og det var helt tilbage i
1957, nemlig "A Pub with no beer". Den blev den første guldplade i australsk
musik. Men dansktop-lyttere kan nok bedre huske den danske udgave som
hedder, "Når jeg står ved en bar og min lomme er tom".
Ikke nok med at Australien mistede sin førende countrysanger den 19.
september. Præsis een uge tidligere, den 12. september miste Amerika sin
førende countrysanger, Johny Cash.
Slim Dustys popularitet indenfor den traditionelle musik kan nogenlunde
sammenlignes med den den store popularitet "Kandis" nyder i Danmark. Slim
Dusty kunne også manifestere sig på salgslisterne, ligesom "Kandis".

Hilsen Åge

Fra : Jens Jørgensen

Dato : 24-11-03 20:27

Åge Halldorsson wrote:

> Den kendte australske countrysanger Slim Dusty er død, efter 60 års
> virke indenfor den traditionelle country. Han døde den 19. september.

Som altid er Åge først med det nyeste

Mvh Jens

Fra : Jacob E.

Dato : 24-11-03 22:34

Aii, hvor nederen! Totalt tragisk....

Jeg kunne rigtigt godt lide hans seneste album: "My nosering is itching like
hell!"

RIP

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 25-11-03 06:33

Jacob E. <not@realmail.ok> skrev i en
nyhedsmeddelelse:bpttgt$kak$1@sunsite.dk...

> Jeg kunne rigtigt godt lide hans seneste album: "My nosering is itching
like hell!"
______

Mega-grin.

Den kender jeg forresten ikke. Jeg foretrækker hans udgave af " Not nosering
here".

Hilsen Åge