Basstrenge - størrelse?
Fra : Michael aka Slowhand

Dato : 21-11-03 23:53

Hvad er standardstørrelsen på basstrenge?
Er det helt galt hvis jeg gætter på .045?

Hvad spiller i på og hvad spiller gennemsnittet på?
Gerne flere svar!

Fra : Michael Hjorth

Dato : 21-11-03 23:58

On Fri, 21 Nov 2003 23:52:38 +0100, Michael aka Slowhand wrote:

> Hvad er standardstørrelsen på basstrenge?
> Er det helt galt hvis jeg gætter på .045?

Nu har sådan en fætter jo normalt mindst 4 forskellige strenge,
så et enkelt tal kan nok ikke gøre det

> Hvad spiller i på og hvad spiller gennemsnittet på?

Min har 045 065 080 og 105.

Michael.

Fra : Michael aka Slowhand

Dato : 22-11-03 00:07

> Nu har sådan en fætter jo normalt mindst 4 forskellige strenge,
> så et enkelt tal kan nok ikke gøre det

> Min har 045 065 080 og 105.
>
> Michael.

Hehe, jep det har du ret i men det er vel som med guitar at man normalt
referer til den tyndeste eller?!
Ikke at størrelsen (og gørelsen på de andre strenge ikke varierer selv
om man f.eks. spiller med 045 sæt!
Men tak for det da!

Fra : Michael Hjorth

Dato : 22-11-03 00:16

On Sat, 22 Nov 2003 00:07:10 +0100, Michael aka Slowhand wrote:

> Hehe, jep det har du ret i men det er vel som med guitar at man normalt
> referer til den tyndeste eller?!
Det er korrekt, og det sæt jeg har kaldes af mange producenter for
standard gauge.
> Ikke at størrelsen (og gørelsen på de andre strenge ikke varierer selv
> om man f.eks. spiller med 045 sæt!
Ja, der er helt sikkert mange varianter af hvordan et 045 sæt kan sammensættes.
> Men tak for det da!
Ingen årsag.

Fra : Michael aka Slowhand

Dato : 22-11-03 00:25

> [...]
> standard gauge.
> Ja, der er helt sikkert mange varianter af hvordan et 045 sæt kan

Så kan jeg i ro og mag godt tage ud og handle i morgen! ;)