Spørgsmål vedrørende homepage.mac.com
Fra : Jonas Voss

Dato : 16-04-01 23:18

Hej

Jeg kunne godt tænke mig at bruge websiden man får med iTools-kontoen, men
jeg har ikke lyst til at bruge Apples skabeloner. Jeg vil hellere lave siden
selv, men blot anvende adressen. Er det muligt og kan man ikke få adgang til
den via FTP, eller skal man benytte skabelonerne, og dermed ingen
FTP-adgang?

MVH Jonas
--
It's a fine night to have an evening.
­ Steven Wright

Fra : Michael Tysk-Anderse~

Dato : 17-04-01 14:44

Jonas Voss <=are.you@ready.dk> wrote:

> [...]
> selv, men blot anvende adressen. Er det muligt og kan man ikke få adgang til
> den via FTP, eller skal man benytte skabelonerne, og dermed ingen

Prøv at bestige din iDisk og kig i "Sites" mappen!
--
Michael Tysk-Andersen

Fra : Jesper Ørsted

Dato : 17-04-01 15:04

> [...]

> selv, men blot anvende adressen. Er det muligt og kan man ikke få adgang til
> den via FTP, eller skal man benytte skabelonerne, og dermed ingen

Nææ..man benytter AFP/IP adgang. Hvis du nu går i din Ævle menu og åbner
Network Browser,her kan du under den popup menu der har et ikon der
viser en computer med en klode over. Her vælges "Connect To iDisk" oag
dus skriver dit brugernavn og adgangkode i et vindue og klikker OK, så
dukker din iDisk op på skrivebordet. Når du åbner den vil der være
forskellige mapper, bl.a. en der hedder "Sites" den kopierer du de filer
du vil uploade til din site ved at trække dem over i mappen fra din Mac,
så sker kopieringen på hel normal vis som når du kopierer mellem diske
på din Mac. Filer slettes igen ved at trække dem til papirkurven, du vil
så blive spurgt om filerne skal slettes. Du kan tage info og åbne og
arbejde med de filer på din iDisk på helt normal vis, det går dog
temmeligt langsomt hvis man arbejder med filer der ligger på iDisken,
men det kan sagtens lade sig gøre. Når man så er færdig med at arbejde
med sin iDisk trækker man den til papirkurven så den bliver unmounted.
Apple har sat en begrænsning på en time man må have disken mounted,
derefter unmountes den automatisk. Apple har blokeret for webdownload af
..EXE filer på iDisk, der er dog ingen problemer med .ZIP filer.
--
Jesper Oersted
"If you pick up the criminel code, it doesn't say anything about the

Fra : Jonas Voss

Dato : 17-04-01 15:19

Hold kæft hvor er det tjekket!!! Apple overrasker mig igen, på den fede
måde.

Tak skal i have...

MVH Jonas
--
It's a small world, but I wouldn't want to have to paint it.
­ Steven Wright

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 17-04-01 15:46

> [...]

> selv, men blot anvende adressen. Er det muligt og kan man ikke få adgang til
> den via FTP, eller skal man benytte skabelonerne, og dermed ingen

Du kan sagtens lægge din egen webside op på din mac.com adresse, dog
ikke via ftp, men derimod via afs (Appleshare IP) - Nærmere betegnet ved
at lægge den i mappen sites på din iDisk, lettere kan det vist ikke
gøres.

--
Venlig hilsen Morten Reippuert Knudsen

Hjælp! Jeg _er_ boligløs i København fra 1 april