StuffIt vil ikke åbne
Fra : Ove Steen Smidt

Dato : 16-04-01 23:00

Da jeg skulle hente den "ugentlige" opgradering af Graphic Converter,
blev jeg opmærksom på, at jeg var bagud med at opgradere StuffIt
Expander. Så jeg hentede med det samme vers. 6.01. Da den var pakket ud
og installeret, smed jeg de gamle ud. (Der lå flere sæt rundt omkring,
som Netscape og IE har slæbt med sig).
Da jeg så skulle pakke Graphic Converter ud, fik jeg at vide, at StuffIt
ikke findes. StuffIt går heller ikke igang, når jeg klikker på det.
Jeg har genstartet og genopbygget skrivebordet og i øvrigt gjort
installationen om et par gange.
Hvad er der galt? (Mac OS 9.1 på grå G3).

Venlig hilsen
Ove Steen Smidt

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 17-04-01 01:36

Hej Ove

Check lige at udvidelsen 'StuffIt Engine™' også er ver. 6.0.1. Dvs., fjern
den gamle, f_før_ du installerer ver. 6.0.1. Jeg oplevede samme fænomen, da
jeg gik fra 5.5 til 6.0, - også på en beige G3/233DT

Og husk at genstarte straks efter installationen, ellers vil den ikke altid
aktivere den nye udvidelse.

mvh. Erik Richard

Ove Steen Smidt wrote:

> [...]
> Jeg har genstartet og genopbygget skrivebordet og i øvrigt gjort
> installationen om et par gange.
> Hvad er der galt? (Mac OS 9.1 på grå G3).

Phone: (+45) 8625 0963, Fax: (+45) 8625 0962

Fra : Jesper Haaber Gyllin~

Dato : 17-04-01 08:30

Ove Steen Smidt <ossmidt@post11.tele.dk> wrote:

> [...]
> Jeg har genstartet og genopbygget skrivebordet og i øvrigt gjort
> installationen om et par gange.
> Hvad er der galt? (Mac OS 9.1 på grå G3).

Hej

Jeg har haft exact samme problem, men det nytter ikke at fjerne de 2
Stuffit Engines i extensions og geninstallere 6.0.1

--
Ciao Jesper

Fra : Ove Steen Smidt

Dato : 18-04-01 22:02

> Hej
>
> Jeg har haft exact samme problem, men det nytter ikke at fjerne de 2
> Stuffit Engines i extensions og geninstallere 6.0.1

Nu er jeg gået tilbage til StuffIt 5.5 (der lå alligevel et
ikke-udpakket, selvdekomprimerende eksemplar et sted på min disk). Og
den virker altså og gør fyldest. Det er jo en simpelt refleks at
opgradere den slags programmer nårsomhelst, man opdager en ny version.
Men der må da være en fejl i sekserens installationsprogram, når den
slags problemer kan forekomme.
Ove Steen Smidt

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 19-04-01 06:04

Hej Ove

Du skal lige checke, om den udvidelse - 'StuffIt Engine', der ligger i din udv.
mappe også er en ver. 6.0.1, hvis det ikke er det, så vil du ikke kunne få den
til at virke, så prøv at fjerne den, _før_ du installerer 6.0.1. Du skal også
fjerne den udv. der hedder 'StuffIt Engine Powerplug', den er ikke nødvendig
for ver. 6 og 6.0.1. Det kan godt være den, der har givet konflikter med 6.0.1.
Prøv også at installere DropStuff 6.0.1, _før_ du installerer StuffIt Expander
6.0.1.

Men hvis du vil ha' dem, så har jeg både DropStuff 6.0.1 og Expander 6.0.1 i 2
filer, der virker. - så send mig bare en mail off-list.

mvh. ERik Richard