klassisk musik
Fra : sniper_Nolight

Dato : 16-11-03 12:43

jeg vil gerne have lidt klassisk musik - jeg vil især gerne have den fra
Seven - den ved bibliotekscenen - Air et eller andet - jeg kender ikke meget
til klassisk og opera, men jeg har hørt noget helt fantastisk opera osse som
oven i købet blev spillet i radioen, men aner ikke hvad det hedder - måske
ogle her kan nævne noget godt - både klassisk og opera.
Det jeg så gerne vil vide er hvilke udgivelser der er gode - der er jo
masser af det samme klassiske musik ude med forskellige orkestre etc.
desuden er der alle mulige udgivelser fra tvshop osv, men bør man købe noget
ordentligt - jeg vil jo helst have at ludkvaliteten osse er med - ellers kan
det være ligemeget - nogle anbefalinger - især mht Air tingen der -
fantastisk stykke musik.
--
VH sniper_Nolight
www.sitecenter.dk/sniper_nolight

Fra : David Rasmussen

Dato : 16-11-03 12:53

sniper_Nolight wrote:
> det være ligemeget - nogle anbefalinger - især mht Air tingen der -
> fantastisk stykke musik.

Det er Air-satsen fra Bachs suite no. 3 i D-dur. Den findes i mange fine
indspilninger. En af de billige, tilgængelige samt kunsterisk og
lydkvalitetsmæssigt gode indspilninger, er på Naxos.

Og nej, du skal ikke købe klassisk musik i TV-shop. Hvis du leder efter
noget musik, så start med Naxos. Det er billigt og godt. Hvis du bliver
mere interesseret, kan du altid undersøge hvilke andre gode inspilninger
der findes på Deutche Grammophon, Decca, Philips, Telarc, Harmonia Mundi
etc. der findes.

Hvis du bor i nærheden af København, så besøg butikken Bånd- og pladecentret

http://www.sinfonia.dk/welcome.htm

De er meget hjælpsomme og har eller kan skaffe "alt".

Naxos kan du iøvrigt købe på nettet, i boghandler og naturligvis i
pladeforretninger.

/David

Fra : Kong Kent

Dato : 16-11-03 12:56

> [...]
kan
> det være ligemeget - nogle anbefalinger - især mht Air tingen der -

Bachs "Air" er rigtig nok en fed lille melodi, men som du selv siger, så er
der mange andre - og det er en jungle. Du kan dog starte med at købe den
opsamling der fornylig blev sendt på markedet. Jeg mener den ligner meget
Shu-bi-dua opsamlingen med omkring 200 numre fordelt på 10 skiver til 200
kr.

Der kan du så gennemlytte de mest populære sange, og derefter gå ud og
håndplukke netop disse i nogle andre, og bedre udgaver.

Happy huntin'!

Kent Kirkegaard Jensen
www.heavyjam.dk

Fra : sniper_Nolight

Dato : 16-11-03 14:30

tak til jer begge for hurtig info - jagten er igang!

Fra : Anders Vind Ebbesen

Dato : 16-11-03 22:59

"sniper_Nolight" <sniper_nolight@hotmail.com> wrote in message
> [...]
> oven i købet blev spillet i radioen, men aner ikke hvad det hedder - måske
> ogle her kan nævne noget godt - både klassisk og opera.

Hvis du går efter noget som ofte bliver brugt i film, så tjek:

Richard Wagner - Die Walküre/Ride of the Valkyries/Valkyriernes Ridt
(får dig til at tænke på store slag i stil med Braveheart, Ringenes Herre
etc (omend dette nummer ikke blive brugt i lige de film), og ganske
naturligt da det jo var valkyrierne som tog de brave krigere med til
Midgaard i Nordisk mytologi). 281 sange med Wagner som komponist på IMDb,
heraf cirka 20 med ovenstående nummer.)

og

Beethoven - Symphony No. 9, Mvmt 4
(derudover også Für Elise og en masse andre - 286 numre med Beethoven som
komponist på IMDb)

--
Anders Vind Ebbesen
Ugebrevet Ignorant: http://www.webbesen.dk