Pizzaspatel
Fra : Klaus Agnoletti

Dato : 26-11-03 10:18

Hej Gruppe,

Jeg har netop investeret i en pizzabagesten fra Netto, og vil mægtigt
gerne i gang med at bruge den - problemet er bare at jeg ikke ved hvor jeg
skal få fat i en pizzaspatel.
Jeg forestiller mig umiddelbart at det er meget svært at få pizzaen ind
på stenen uden en sådan - eller hvad ? :).

Seriøst - hvor kan man købe sådan en fætter ? Stenen er 30x38 cm så
spatlen skal jo gerne være nogenlunde samme dimensioner.

/Klaus

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 26-11-03 10:22

http://www.hwl.dk søg på pizza

--
mvh/rg. Christian
og ring til en fra Schweisshunderegistret:

Fra : Klaus Agnoletti

Dato : 26-11-03 10:39

Hej Christian,

> http://www.hwl.dk søg på pizza

Tak for linket - problemet er lidt at de to hvor den viser prisen korrekt,
er en del mere end jeg havde tænkt mig - ved de to andre 'pizzaspader',
skriver den at de koster ',00 kr' ..

Jeg havde forestillet mig at sådan en koster max. en hund, så hvor kan
man mon ellers få sådan en svend ?

/Klaus

Fra : Carsten Finn Rasmuss~

Dato : 26-11-03 12:52

Klaus Agnoletti wrote:
> [...]
> 'pizzaspader', skriver den at de koster ',00 kr' ..
>
> Jeg havde forestillet mig at sådan en koster max. en hund, så hvor kan

Køb en rest krydsfiner i det lokale byggemarked. Bor et hul til
tommelfingeren. Max. 15 kr. :)

mødes med en gunstig lejlighed....

Fra : Morten

Dato : 26-11-03 22:17

"Klaus Agnoletti" <ultra@nospam.mailme.dk> skrev i en meddelelse
> Hej Christian,
>
> Jeg havde forestillet mig at sådan en koster max. en hund, så hvor kan
> man mon ellers få sådan en svend ?

Pizzariaerne køber dem i engross butikker. Jeg har f.eks. set dem i Metro,
men de er altså pænt dyre ... omkring 4 - 500,- alt efter størrelse... men
så er den jo saføli også professionel...

Fra : Steen Jakobsen

Dato : 26-11-03 16:33

> [...]
> Jeg forestiller mig umiddelbart at det er meget svært at få pizzaen ind
> på stenen uden en sådan - eller hvad ? :).

Det er nu ikke så svært. Køb en rulle bagepapir, lav pizzaen på et stykke
bagepapir løft den over til stenen og lad pizzaen glide over på den. Voila.

Hilsen, Steen.

Fra : Svend Emil

Dato : 26-11-03 17:51

> [...]
>
> Seriøst - hvor kan man købe sådan en fætter ? Stenen er 30x38 cm så
> spatlen skal jo gerne være nogenlunde samme dimensioner.

I Imerko sælger de også pizzabagesten, og i deres "sæt" følger der (så vidt
jeg har forstået) en spatel med...
--
--- Svend Emil (o: ---

Fra : Svend Emil

Dato : 26-11-03 18:15

"Svend Emil" <svendSLETemil@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> "Klaus Agnoletti" <ultra@nospam.mailme.dk> skrev i en meddelelse

> I Imerko sælger de også pizzabagesten, og i deres "sæt" følger der (så
vidt
> jeg har forstået) en spatel med...

De hedder Imerco :) (www.imerco.dk)
Kig her:
http://www.imerco.dk/Default.asp?ID=332
Hent side 17-32 delen, og på side 22 kan du se sten + spade
--
--- Svend Emil (o: ---

Fra : Peter W. Bosse

Dato : 27-11-03 05:25

"Klaus Agnoletti" skrev således...

> Jeg forestiller mig umiddelbart at det er meget svært at få pizzaen ind
> på stenen uden en sådan - eller hvad ? :).

Tillykke med din nye bagesten!!

Som skrevet står i vejledningen som fulgte med din bagesten...

Uddrag..
1. Tilbered din pizza eller andet bagværk på en flad plade som fx en
pizza- eller bageplade.

2. Drys lidt majsmel på stenen og lad pizzaen eller dejen glide over på
stenen. Undgå at bruge hvedemel på stenen, da det vil brænde på.

Hvad pokker skal man investere i luksus redskaber, når en alm. bageplade
kan bruges, - hvor svært kan det være?

Mvh.
Peter W. Bosse

Forskere har fundet molekylet, der styrer sulten.
Danske forskere har fundet det molekyle i hjernen, som er skaber sult og
dermed får os til at hyggespise mellem måltiderne. Forskerne har døbt
molekylet "Snack-molekylet". Det oplyser cand.med. Birgitte Holst, som
opdagede molekylets egenskaber under sit arbejde med et Ph.d. projekt
på Panum Instituttet i København. For få uger siden blev Birgitte Holst
kåret til årets fedmeforsker for sin opdagelse, som for nyligt blev
offentliggjort i det amerikanske fagtidsskrift Molecular Endocrinonoly.
Tidligere har fedmeforskere koncentreret sig om de såkaldte
appetitregulerende hormoner, som man mente styrede følelsen af sult
og mæthed i hjernens appetitcenter. Det nye er, at et modtagermolekyle
for et af disse hormoner, den såkaldte ghrelin-receptor, er aktiv uden at
blive stimulerede af de appetitregulerende hormoner.
Receptoren meddeler konstant hjernen, at den er sulten. Birgitte Holst
forklarer, at fedme hos nogle mennesker skyldes, at de har flere receptore
end andre og derfor føler mere sult. Det forventes, at der vil gå op til ti år
før et lægemiddel, som er baseret på Birgitte Holst opdagelse, vil være
på markedet.

Fra : Gitte Sørensen

Dato : 27-11-03 17:55

Wed, 26 Nov 2003 09:17:56 GMT, skrev Klaus Agnoletti
<ultra@nospam.mailme.dk> i dk.kultur.mad+drikke:

>Jeg har netop investeret i en pizzabagesten fra Netto, og vil mægtigt
>gerne i gang med at bruge den - problemet er bare at jeg ikke ved hvor jeg
>skal få fat i en pizzaspatel.

Jeg har set dem i Supermarco - det italienske supermarked i
Sydhavnen (København) til svjh 75 kr.
http://www.ello-food.dk/

--
mvh Gitte Sørensen

Nyt forum for gigt-ramte og deres pårørende:
http://forum.gobs.dk

Fra : Klaus Agnoletti

Dato : 28-11-03 10:44

Hej Gitte,

> Jeg har set dem i Supermarco - det italienske supermarked i
> Sydhavnen (København) til svjh 75 kr.
> http://www.ello-food.dk/

Novra - det sted kendte jeg ikke - tak for tippet :))

/Klaus

Fra : Mrs Krabappel

Dato : 28-11-03 14:40

"Klaus Agnoletti" <ultra@nospam.mailme.dk> wrote in message