Jordskoksuppe med blåskimmelost
Fra : Inge Marie Hansen

Dato : 25-11-03 07:42

Min mand har ombord på englandsfærgen fået en jordskoksuppe med som han
udtrykte det, blåskimmelost og noget grønt i.
Jeg har søgt på nettet og kan selvfølgelig finde mange forslag til
jordskoksuppe "med noget grønt i" men ikke med blåskimmelost (Gorgonsola
måske) eller andet ost, er der en eller flere her i gruppen der kan hjælpe
så jeg kan servere denne suppe for ham???

Med venlig hilsen

Inge Marie Hansen

Fra : kristian mikael de f~

Dato : 25-11-03 14:53

On Tue, 25 Nov 2003 07:41:53 +0100, "Inge Marie Hansen"
<imh@adslhome.dk> wrote:

>jordskoksuppe med som han
>udtrykte det, blåskimmelost og noget grønt i.
Uhmmm... det lyder lækkert.
Glæder mig til at se en opskrift.

mvh kmo

Fra : Q

Dato : 25-11-03 15:25

"Inge Marie Hansen" <imh@adslhome.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> måske) eller andet ost, er der en eller flere her i gruppen der kan hjælpe
> så jeg kan servere denne suppe for ham???

Stilton er en engelsk blåskimmelost, det kan være den de har brugt.. Prøv at
søg på google.com med ordene "stilton" og "soup" Evt. kunne du erstatte
Stilton med GorgonZola, Roquefort eller Bluecheese

se evt. resultatet af en søgning på google med ordene Stilton og Soup her:
http://www.google.com/search?hl=en&ie=UTF-8&oe=UTF-8&q=stilton+soup

Ellers er der måske et udgangspunkt her:
http://www.arla.dk/APPL/HJ/HJ200ADK/HJ200D01.NSF/O/BA8B4D22B792CA2CC1256D820029EA67

Prøv at erstatte Fromage Frais med en god blåskimmelost + evt. lidt fløde.
( pas på mængderne.. Blåskimmelost i suppe kan godt blive lidt kraftigt )

/peter

Fra : Inge Marie Hansen

Dato : 25-11-03 16:36

1000 tak for svarene.....det nærmes jeg er kommet er følgende opskrift
http://www.foodiesite.com/recipes/2001-01/jerartichokesoup.jsp
som jeg nu vil prøve at lege lidt med.
m.v.h.
Inge Marie