Hvad er .....
Fra : www.toyota-forum.dk

Dato : 21-11-03 18:59

Er der nogen der ved hvor man kan købe hestefedt?

Mvh
Hanne M.

Fra : Lisbeth Sejberg

Dato : 21-11-03 23:13

www.toyota-forum.dk <hvidbergSLETDETMEDSTORT@tdcadsl.dk> skrev:
>Er der nogen der ved hvor man kan købe hestefedt?
>
>Mvh
>Hanne M.

--Øh...er det en joke?? Eller hvad skal du i så fald bruge det
til??
Lisbeth

Fra : www.toyota-forum.dk

Dato : 22-11-03 11:41

"

> --Øh...er det en joke?? Eller hvad skal du i så fald bruge det
> til??
> Lisbeth

Nej det er det ikke, det skal bruges til en gammel klejne opskrift.

Mvh
Hanne M.

Fra : Inger Pedersen

Dato : 22-11-03 12:02

"www.toyota-forum.dk" <hvidbergSLETDETMEDSTORT@tdcadsl.dk> skrev i en
meddelelse

> Nej det er det ikke, det skal bruges til en gammel klejne opskrift.

Nu går jeg ud fra, det er til kogningen...
Når man brugte hestefedt, var det, fordi det var det allerbilligste.
Hvis ikke lige DET er en del af pointen, kan du bruge svinefedt.
Personligt synes, jeg rapsolie er bedre, men det brugte man jo i hvert fald
ikke i "gamle dage".

Hilsen Inger

Fra : Else Holm

Dato : 22-11-03 12:12

"Inger Pedersen" <inger@fjerndettepedersen.tdcadsl.dk> skrev i en
meddelelse news:bpnfmp$an5$1@sunsite.dk
> [...]
> Hvis ikke lige DET er en del af pointen, kan du bruge svinefedt.
> Personligt synes, jeg rapsolie er bedre, men det brugte man jo i

Jeg har aldrig hørt, at man har brugt hestefedt til at koge klejner i.
Min mor brugte i sin tid Palmin til formålet.

--
Else

Fra : Inger Pedersen

Dato : 22-11-03 17:04

"Else Holm" <holm_49@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Jeg har aldrig hørt, at man har brugt hestefedt til at koge klejner i.
> Min mor brugte i sin tid Palmin til formålet.

Det gjorde min mor også, men Carla Meyer anfører svine- eller hestefedt i
Nutidsmad og Husførelse.

Hilsen Inger

Fra : Peter Weis

Dato : 23-11-03 09:47

"Else Holm" <holm_49@hotmail.com> wrote:

> Jeg har aldrig hørt, at man har brugt hestefedt til at koge klejner i.
> Min mor brugte i sin tid Palmin til formålet.

Det er fordi du ikke er så gammel

mvh
Peter

Fra : Else Holm

Dato : 23-11-03 18:26

"Peter Weis" <p.weis@email.dk.slet> skrev i en meddelelse

> Det er fordi du ikke er så gammel
>
> mvh
> Peter

Jeg takker for tilliden, men .... jeg hører til de store årgange fra
krigens tid, så jeg tror altså ikke, at det er dét, der er årsagen!
ROTFL

--
Else

Fra : Lisbeth Sejberg

Dato : 22-11-03 16:17

www.toyota-forum.dk <hvidbergSLETDETMEDSTORT@tdcadsl.dk> skrev:
>Er der nogen der ved hvor man kan købe hestefedt?
>
>Mvh
>Hanne M.

--Med den manglende tradition / uvilje mod at spise hestekød her i
landet, tvivler jeg da på, om det kan lade sig gøre at købe
hestefedt nogle steder. Jeg mener der før har været indlæg her i
gruppen, der handlede om at finde slagtere der sælger hestekød. Så
set i det lys, er et "restprodukt" som hestefedt nok ikke noget,
der er nogle der fremstiller. Men prøv at stille spørgsmålet i
dk.fritid.hest (hvis du tør)
M.v.h.
Lisbeth

Fra : Emil

Dato : 22-11-03 16:35

www.toyota-forum.dk skrev:

>Er der nogen der ved hvor man kan købe hestefedt?

Nej, men her *slagtes* hestene, så spørg den nærmeste:

Sjælland
Slagter Carl, Østergade 3, 3250 Gilleleje, tlf. 4835 4460
Nordkød v/Henrik Hansen, Harløsevej 224, 3400 Hillerød, tlf. 4821
0417
Slagtermester Henrik Hansen, Bygaden 7, 4370 St. Merløse, tlf.
5780 1028
Slagtermester Hans Andersen, Bjergsted, 4450 Jyderup, tlf. 5927
6363
Klippinge Slagteren, Tværvej 5, 4672 Klippinge, tlf. 5657 8033
Kongsted Slagteren v/H.K. Andersen, Møllevej 11, 4683 Rønnede,
tlf. 5671 1180
K.O. Petersen, Østerbro 2, Maglebrænde, 4850 Stubbekøbing, tlf.
5444 1324

Fyn
Gelsted Slagterforretning v/Hans Erik, Søndergade 45, 5591
Gelsted, tlf. 6449 1026
Skallebølle Slagtehus, Industrivej 2, 5592 Ejby, tlf. 6446 2737
Vester Åby Slagterforretning v/Ole Skov, Svendborgvej 412, 5600
Fåborg, tlf. 6261 6165
Gudme Privatslagteri, Teglværksvej 89, 5884 Gudme, tlf. 6225 1081
Dunkær Slagterforretning v/Poul Hansen, Dunkærgade 16, 5970
Ærøskøbing, tlf. 6252 1487

Jylland
Dansk Hesteslagteri A/S, Ndr. Havnevej 1, 6000 Kolding, tlf. 7633
7600
Naur Slagtehus A/S, Naurvej 17, 7500 Holstebro, tlf. 9743 2326,
www.naur-slagtehus.dk
Slagtermester E. Thøgersen, Næssundvej 362, Hvidbjerg, 7960 Karby
Mose, tlf. 9776 2250
Ørting Kød v/Frode Jensen, Horsensvej 136, 8300 Odder, tlf. 8655
4018
Voerladegård Slagter v/Jørgen Gabs, Holmedal 28, 8660
Skanderborg, tlf. 7578 2040
Nr. Onsild Slagtehus v/John Madsen, Rævebakken 2, 9500 Hobro,
tlf. 9852 5874 Mariager Slagteri v/Anders og Holger Svendsen,
Havnegade 5, 9550 Mariager, tlf. 9854 1061

m.v.h. Emil

Fra : Jørgen Hess

Dato : 22-11-03 17:13

"Emil" <emilsen@ostbirk.invalid> skrev i en meddelelse

> [...]
> Klippinge Slagteren, Tværvej 5, 4672 Klippinge, tlf. 5657 8033
> Kongsted Slagteren v/H.K. Andersen, Møllevej 11, 4683 Rønnede,

Falster