Hjemmebryg øl - etiketter?
Fra : Lisbet

Dato : 19-11-03 12:00

Er der nogen der kan hjælpe med, hvor man kan skaffe tomme
flaskeetiketter til egen produktion af øl?

*Lisbet

Fra : Remmen

Dato : 19-11-03 16:21

"Lisbet" <lb@byggecentrum.dk> skrev i en meddelelse
> Er der nogen der kan hjælpe med, hvor man kan skaffe tomme
> flaskeetiketter til egen produktion af øl?
>
> *Lisbet

Hej,

Jeg ved ikke noget om tomme etiketter, men du kan hente et gratis program
(efter en masse registrering) på http://www.avery.dk/dk1/home/home.jsp
kan du designe etiketter som er lige til at printe ud på de labels man kan
købe fra firmaet. Alternativt kan du designe etiketterne i et
tegne-/billedebehandlings-/layoutprogram, kopiere, klippe ud og kilstre på.
Jeg bruger ind til videre sidste metode.

Lars

Fra : Lisbet

Dato : 19-11-03 21:28

"Remmen" <larsremmen<REMOVE>@hotmail.com> wrote in message news:<QTLub.5614$gp.2331@news.get2net.dk>...
> [...]
> tegne-/billedebehandlings-/layoutprogram, kopiere, klippe ud og kilstre på.
> Jeg bruger ind til videre sidste metode.

Jamen, skal det ikke være labels med en speciel slags lim? Hvis man
bare bruger almindelige "klistermærker", så falder de vel af, når der
kommer dug på flasken???

*Lisbet

Fra : Jørgen Hess

Dato : 19-11-03 23:00

> [...]

> Jamen, skal det ikke være labels med en speciel slags lim? Hvis man
> bare bruger almindelige "klistermærker", så falder de vel af, når

Man kan vel bruge bogbinderlim? Det vil sige at man blander hvid lim i
klisteret, men ved ikke hvor meget. Jeg tror ikke bryggerierne bruger
noget særligt, og deres etiketter kan falde af i for meget dug. Kan
være et irriterende problem i sodavand/øl automater.
mvh
Jørgen

Fra : Remmen

Dato : 20-11-03 06:13

> [...]
> Jamen, skal det ikke være labels med en speciel slags lim? Hvis man
> bare bruger almindelige "klistermærker", så falder de vel af, når der

Jeg *tror* at klistermærker sidder bedre fast end noget man bruger fx.
tapetklister til - jeg har ikke prøvet klistermærkerne. Men jeg ser det som
en fordel at etiketterne er lette at få af igen. Når flaskerne skal
genbruges er det jo ikke altid der skal samme slags øl på dem igen. Og
bryggeriernes etiketter falder da også af ind i mellem.

Lars

Fra : tom nielsen

Dato : 19-11-03 18:47

prøv at spørge på håndbryggernes side (jeg ved ikke hvor man kan købe dem)

www.haandbryg.dk

Fra : Soren Lindholt

Dato : 24-11-03 15:22

Lisbet <lb@byggecentrum.dk> wrote in article
<83eea597.0311190300.257e8918@posting.google.com>...
> Er der nogen der kan hjælpe med, hvor man kan skaffe tomme
> flaskeetiketter til egen produktion af øl?
>
> *Lisbet

Den gang jeg bryggede (starten af 80erne) lavede vi håndklippede etiketter
med kartoffeltryk. Sat på med nykogt melklister.