Frames: Åbne i rigtig frame
Fra : Nice1

Dato : 16-04-01 22:20

Hej allesammen

Jeg er rimelig newbie på HTML/Frontpage området, men kender pænt til nettet.
Jeg kan ikke finde ud af at få mine links til at henvise til en side, hvor
den så skal poppe op i den rigtige frame - istedet for at dukke op i højre
frame så åbner den et nyt dokument uden for frames'ene. Det er lidt
frustrerende og jeg syntes også det er lidt uoverskueligt. Er der nogen der
udover ovenstående, kan fortælle mig hvad jeg bruger index.htm til og
hvordan frames i det hele taget hænger sammen - for jeg kan godt finde ud af
at oprette dem men jeg kan ikke finde ud af at få mine undersider vist i
rammen som de skal. Jeg kan nævne at jeg bruger Frontpage XP.
Mange tak for hjælpen

--
Med Venlig Hilsen:
Hans-Christian Bruus "HUB"

PS: hvis i kender nogle bøger der er gode til FP så nævn en
PPS: Ja, jeg laver en side til min virtuelle Eskadrille for FS2000

Fra : Kasper Kyndsberg

Dato : 17-04-01 00:26

Nice1 wrote in dk.edb.internet.webdesign.frontpage:
> Er der nogen der udover ovenstående, kan fortælle mig hvad jeg bruger
>index.htm til

Det er indgangssiden - den side som browseren som standart vil søge efter. Hvis
du ikke har nogen index fil vil indholdet af mappen med din hjemmeside i enten
blive listet som i stifinderen, eller også vil der intet blive vist alt efter
hvilke rettigheder din Internetudbyder har sat på din webserver

>og hvordan frames i det hele taget hænger sammen - for jeg kan godt finde ud
>af at oprette dem men jeg kan ikke finde ud af at få mine undersider vist i
> rammen som de skal.

Frames er selvstændige sider/filer, som bliver vist fra gennem en anden side.

Typisk vil man lave 2-3 frames på sin side. en venstre som man kunne kalde
venstrem.htm (Venstre menu) en til højre man kunne kalde for indhold.htm eller
hoejre.htm (Aldrig kalde den højre med ø!) og endelig en der hedder top.htm.

I din menu fil vil du så gerne have en menu. Der laver du dine links og peger
på den ramme du gerne vil have den nye side skal vises i. (Højreklik på det du
gerne vil have skal være et link -> Under destinationsramme deffinerer du hvor
linket skal pege hen.(FP2000 metode)).

Men rod lidt med det, så skal det nok komme. FP er nemt at gå igang med.

/Kasper

Fra : Nice1

Dato : 17-04-01 10:10

Ja, men hvilken ramme skal jeg vælge hvis jeg gerne vil have den til at
blive vist i Højre ramme, altså den som man læser indholdet i. Jeg kan ikke
finde ud af at vælge den rigtige Det er på engelsk (XP)

Fra : Camilla Scharff

Dato : 17-04-01 10:26

Nice1 <dsl21602@vip.cybercity.dk> skrev...
> [...]
> at oprette dem men jeg kan ikke finde ud af at få mine undersider vist i
> rammen som de skal. Jeg kan nævne at jeg bruger Frontpage XP.

Index.html er den side, som vises som startside - den kan også hedde
default.htm(l) hos nogle udbydere.
Når du har en startside, så er index.html den side, der "holder" framesættet
sammen - altså hvis du har en side, som består af to frames, fx.
indhold.html og main.html - og disse "holdes" så sammen af index.html, så
siden faktisk består af i alt 3 html-sider!

Jeg kender ikke noget til FP XP - men hvis du kan komme ind i html-koderne,
kan du indsætte dette mellem <head> og </head>: <base
target="_MIN_HØJRE_FRAME">
Ellers skal du ind i egenskaberne for hvert link, og ændre target til dét,
som din højre frame hedder (som regel main.html eller hoejre.html - eller
hvad du nu har kaldt den), da target givetvis er sat til at være "_blank" (=
åbner i et nyt vindue).

Mvh. Camilla

Fra : Nice1

Dato : 17-04-01 11:34