Alternativ til Gløgg, Hot Port
Fra : Per

Dato : 17-11-03 15:59

Hej
Lige en lille opskrift, som vi ofte bruger som alternativ til gløg.
Den fås i den kolde tid på mange pubber i Irland.

Portvin fyldes i et glas (evt. dem til Irish coffe) og der tilsættes lidt
sukker (ca.1 tsk.)
En halv citronskive med 4-5 hele nelliker stukket i lægges i glasset.
Kogende vand tilsættes (portvinen først, så holdet glasset til det - det
skulle også hjælpe at lade en teske stå glasset når man hælder det varme i)

Det laves med lidt "løs hånd", men ca. halvt vand halvt portvin. Juster
efter smag. En sjat cognac kan peppe den lidt op.

Dels smager det rigtig godt og så laver man ikke mere end det der drikkes
efterhånden.

--
MVH Per
Billede af Molly: http://megapixel.dk/albums/visbillede.php?id=109968

Fra : Bo Warming

Dato : 18-11-03 08:12

"Per" <per.dk@mailBox.dk> wrote in message
> [...]
> efter smag. En sjat cognac kan peppe den lidt op.
>

> Dels smager det rigtig godt og så laver man ikke mere end det der drikkes

Hospitalssprit, stødt melis og snobberi, så er den hjemme.

Reklame afgøre om gløgg sælger bedre end hotport

Da min mor slæbte mig på A'Porta v Magasin og de som eneste overdækkede
fortovsrestaurant downtown serverede gløgg, var rige Sverige toneangivende
incl med julebukke i MAgasins Bolighus

Men idag er irsk druk lige så fornemt.

Fra : Per

Dato : 18-11-03 12:21

On Tue, 18 Nov 2003 08:12:17 +0100, Bo Warming wrote:

> "Per" <per.dk@mailBox.dk> wrote in message

> i)

> Hospitalssprit, stødt melis og snobberi, så er den hjemme.
>
> Reklame afgøre om gløgg sælger bedre end hotport

Jeg har nu ikke tænkt mig at sælge af det.

> Men idag er irsk druk lige så fornemt.

Ja sikkert, eller tillært når man har boet der ovre 28 år

Fra : Jørn Ibsen

Dato : 19-11-03 12:59

"Bo Warming" <ELTZNXFXSMII@spammotel.com> wrote in message

> [...]
> fortovsrestaurant downtown serverede gløgg, var rige Sverige toneangivende

Du har sgu da for alvor slået hovedet.