Anbefaling af en god restaurant i Københav~
Fra : Erik

Dato : 15-11-03 19:45

Hejsa

Jeg skal inviterer min kærest ud og spise igen.. Vi kan god lide og få noget
rigtig lækkert (hvem kan ikke det .). Vi har før besøgt Vincents og
Thorvaldsens Hus med stor succes. Begge steder laver rigtig lækker med
f.eks. En 3 rets menu til et sted mellem 210 og 350 kr. Desuden lever begge
steder en super service.

Alle ideer er meget velkommenen. Gerne med lidt erfaringer og hvad i har
prøvet der.

På forhold tak

Erik

Fra : Joker

Dato : 15-11-03 20:03

On Sat, 15 Nov 2003 19:44:33 +0100, Erik wrote:

> [...]
> steder en super service.
>

> Alle ideer er meget velkommenen. Gerne med lidt erfaringer og hvad i har

Hej
Næste gang vi kommer til København igen skal vi ind på den lille græske på
Jagtvej (heder vist nok noget ned Kreta - ) Den ligger lige ved
Assistents-kirkegården.(nr 52 eller deromkring tror jeg)
Vi har været der og var specielt glade for deres forretter. En tallerken
med mange forskellige små velsmagende ting. (Og husets vin i store
kobberkander )
Der er også altid godt på Nino og Franco
http://www.aok.dk/E/V/CPHDK/0004/31/96/cs1.html
Jeg får altid en rød steak, men de har meget andet lækkert.
Og husk så lige at sige ordentligt farvel til værten inden i går, så han
ikke skal rende ud på gaden for at give hånd

--
MVH Per
http://megapixel.dk/albums/visbillede.php?id=109968

Fra : Thomas Hjort

Dato : 15-11-03 22:22

"Erik" <egpnews@hotmail.com_remove> skrev i en meddelelse
> [...]
begge
> steder en super service.
>

> Alle ideer er meget velkommenen. Gerne med lidt erfaringer og hvad i har

M er et rigtigt hyggeligt og godt sted: http://restaurant-m.dynamicweb.dk/

Har en fast (ugentlig) ? menu med op til 5 retter. Og med rigtig god vin til
hver ret. Ca. 1500 kr. for to personer med det hele.

Mvh Thomas

Fra : Hans Chr. Vang

Dato : 16-11-03 01:17

Indian Taj Restaurant ved cirkusbygningen, ved siden af scala, er
fantastisk - hvis man kan lide Indisk mad. Priserne er til at betale, og
betjeningen er dygtig og kompetent.

HC

Fra : Kasper Kristensen

Dato : 17-11-03 12:36

"Hans Chr. Vang" <hcvang@coolcomics.dk> wrote in message
> Indian Taj Restaurant ved cirkusbygningen, ved siden af scala, er
> fantastisk - hvis man kan lide Indisk mad. Priserne er til at betale, og
> betjeningen er dygtig og kompetent.
>
> HC

Jeg er enig i at maden er god, men den er alt for dyr efter min mening, set
i forhold til hvad det er for råvarer, og andre indiske af næsten samme
kvalitet. Du kan spise rigtig godt italiensk/fransk for samme penge.

Mvh.

Kasper

Fra : monty@dabroz.org

Dato : 16-11-03 12:44

> [...]
> Thorvaldsens Hus med stor succes. Begge steder laver rigtig lækker med
> f.eks. En 3 rets menu til et sted mellem 210 og 350 kr. Desuden lever

Den Lille Fede i BoltensGård. 5 retter smage menu (svarer til normal 3
retters menu) kr. 295, vin menu kr. 200 ... bedste sted i København til
prisen.

mvh. René

Fra : Ebbe Kristensen

Dato : 17-11-03 09:42

"Erik" <egpnews@hotmail.com_remove> wrote in message news:<bp5s6m$2bu6$1@news.cybercity.dk>...

> Alle ideer er meget velkommenen. Gerne med lidt erfaringer og hvad i har
> prøvet der.

Et lidt alternativt bud er Cafe Republic (osse kendt som Blegdammens
Stjerne) lige over for Rigshospitalet. Indretningen ligner l**t men
lad Jer ikke narre: Kokken begår en daglig menu fra det franske
landkøkken som ikke fås ret meget bedre i Kbh og omegn. Jeg kommer der
selv så ofte at jeg er på hils med både værten og kokken

Og nu vi er ved de restauranter, hvor værten genkender mig. Det andet
af slagsen er Den Tatoverede Enke i Boltens gård. Bedested for fans af
belgisk øl og osse her ved de hvad de har med at gøre i køkkenet. Gør
Jer selv den tjeneste at drikke øl til maden.

Ebbe

Fra : Kasper Kristensen

Dato : 17-11-03 12:33

"Erik" <egpnews@hotmail.com_remove> wrote in message
> Hejsa
>

> Alle ideer er meget velkommenen. Gerne med lidt erfaringer og hvad i har
> prøvet der.

"Hansens Køkken og Bar" er noget af det bedste jeg har prøvet længe. Ca.
300-350kr for 3 retter.

Andre:

"Franske":
Le Sommelier
Brasserie Degas
Cristal Palace

"Italienske":
Lo Stivale
Casa D'Antino
Il Grappolo Blu (Era Ora agtigt med 14+ retter, men meget billigere)

"Kinesisk":
Royal Garden (Spørg efter deres dim sum kort)
White Clouds (Hellerup)

Mvh.

Kasper

Fra : Mrs Krabappel

Dato : 17-11-03 13:39

Jeg vil gentage mig med "La vecchia signora" da jeg har prøvet andet end
pizza (bedste i DK) og den er rigtig god. Måske er pasta portionerne lidt
for store, men sådan er det heroppe...
Vinen er også udmærket.

Jeg elsker også den indiske nævnt i tråden (den ved Scala) og jeg husker at
den ikke var dyr (jeg kan se andre meninger...), har iøvrigt en god
atmosfære for en "kæreste-middag". Altså, vi kvinder kan lide spejl og
dekorationer omkring os, flinke tjener med turban, osv!
Lige over for er der kommet en tapas restaurant - ikke testet selv, men OK
for mine (spansk-erfarne) venner.

Restaurant / tapas bar Los Flamencos (v. Nikolai kirke) - udmærket mad, jeg
håber at en bestemt tjener er blevet skiftet ud (nogle mennesker burde ikke
omgås af andre mennesker).

Min mand har lige været her: http://www.restaurant-extra.dk/
Ikke billig, men super god - også vin-menuen der passer mad-menuen. Jeg
glæder mig til at prøver selv...

Sandra

Fra : Niels Elgaard Larsen

Dato : 17-11-03 16:10

Erik> Hejsa
Erik> Jeg skal inviterer min kærest ud og spise igen.. Vi kan god lide og få noget
Erik> rigtig lækkert (hvem kan ikke det .). Vi har før besøgt Vincents og
Erik> Thorvaldsens Hus med stor succes. Begge steder laver rigtig lækker med
Erik> f.eks. En 3 rets menu til et sted mellem 210 og 350 kr. Desuden lever begge
Erik> steder en super service.

No. 1:
http://www.no-1.dk/
En lille restaurent (der er vist 18 pladser) med god stemning.

Saint Jacques:
http://www.danielletz.com/HTML/lsj.html
Jeg bor i nærheden af disse to. Og de er altid rigtig gode.

Chit Chat.
http://www.aok.dk/E/V/CPHDK/0001/47/49/3.html
Meget hyggeligt (vi sad i kælderen) og spændende mad.

Front Page.
http://www.aok.dk/E/V/CPHDK/0006/58/02/3.html
God mad og god udsigt.

--