Brunch
Fra : Padmé Amidala

Dato : 12-11-03 19:26

Er der nogle gode forslag til mad til en tøsebrunch?
Der skal ikke serveres bacon og andre fede madvarer...

VH
Padmé

Fra : Basil of Fawlty Towe~

Dato : 12-11-03 20:46

"Padmé Amidala" <gsagae@geagnhwo.com> skrev i en meddelelse
> Er der nogle gode forslag til mad til en tøsebrunch?
> Der skal ikke serveres bacon og andre fede madvarer...
>
> VH
> Padmé

Hej
Frisk frugt er altid godt. Melon, appelsinbåde og lign.
Æg

Fra : Rikke Mors

Dato : 13-11-03 08:30

Basil of Fawlty Towers wrote:
> "Padmé Amidala" <gsagae@geagnhwo.com> skrev i en meddelelse

> Hej
> Frisk frugt er altid godt. Melon, appelsinbåde og lign.
> Æg

Jeg er selv begyndt at eksperimentere med at lave smoothies. En god
variant er 1 stor moden mango, 2 bananer, 1 æble i både (dampes i
mikroovnen til det bliver blødt), 1 liter abrikos eller ferskenjuice
samt ½ pose frosne jordbær. Alt undtagen jordbærene blendes og sies.
Konsistensen justeres evt. med lidt vand og jordbærene tilsættes frosne.

Se iøvrigt også en tidligere tråd startet af mig selv. Der er mange gode
forslag - også til en tøsebrunch.

Rikke Mors

Fra : Padmé Amidala

Dato : 14-11-03 11:53

Hej.
Du kan vel ikke overtales til at poste et link, for jeg kan ikke finde
tråden?

VH
Padmé

Fra : Rikke Mors

Dato : 18-11-03 17:12

Padmé Amidala wrote:

> Hej.
> Du kan vel ikke overtales til at poste et link, for jeg kan ikke finde
> tråden?
>
> VH
> Padmé

Det ville jeg meget gerne gøre, men jeg har fået ny computer i
mellemtiden og mine gamle mails er ikke blevet flyttet med over. Jeg har
altså ikke mit indlæg liggende i min sent-boks. Hvordan gør jeg så?
Tråden er startet den 7.10, hvis det hjælper i forhold til at finde den.

Rikke Mors

Fra : Mads Thorning Peders~

Dato : 19-11-03 07:55

"Rikke Mors" <rikke.mors@stofanet.dk> skrev i en meddelelse
> [...]

Her følger lidt klippe-klistre fra tråden "Ideer til brunch", startet af
Rikke Mors 7/11 d.å.

Hej
Vi får gæster til brunch til min mands fødselsdag i weekenden. Mon nogen
af jer har nogle rigtig spændende ideer til sådan et arrangement udover
det sædvanlige pålæg, ost, bacon, røræg, pølser, brød, marmelade osv.?
Alle forslag er velkomne.

Rikke Mors
Hej,

"Kathrine" <katras@FJERN-DETTEofir.dk> wrote in news:3f826c4c$0$32462
$edfadb0f@dread16.news.tele.dk:

> Pandekager!

Og selvfølgelig ahornsirup...

For ikke at glemme baked beans til røræg/pølser/bacon. Røræg tilberedes i
øvrigt dejligt nemt i mikroovnen.

** Lars
Hej Rikke Mors

Hvad med Brussetta med forskellig topping eks.

Tomat/frisk basilikum , hvidløg og parmasan og olivenolie

Tomat/rucolasalat og mozzarella og olivenolie

Chorizo pølse /sprøde kartoffeltern og frisk koriander og olivenolie.

Carpaccio/pesto og rucola og olivenolie eller en god portion chili con
carne der kan laves i forvejen.

Krydret tomatsuppe .
Dette er kun til inspiration, god fornøjelse

Kim Rasmussen
www.leChef.dk
Din køkkenchef på nettet

Hej
Frisk frugt, eks. melon, plejer at være et hit
Kai

"Rikke Mors" <rsmors@privat.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> af jer har nogle rigtig spændende ideer til sådan et arrangement udover
> det sædvanlige pålæg, ost, bacon, røræg, pølser, brød, marmelade osv.?

Blåbærpandekager...

> [...]
> af jer har nogle rigtig spændende ideer til sådan et arrangement udover
> det sædvanlige pålæg, ost, bacon, røræg, pølser, brød, marmelade osv.?

Jeg laver gerne en "chutney" af løg, æbler og chili som jeg steger på panden
med lidt sukker og eddike og serverer til stegt røget medister. Det plejer
at vække begejstring.
Derudover røget laks, lune kippers, stegte champignon.

Og så skal man drikke Mimosa'er dvs. halv appelsinjuice, halv champagne.
Den spanske Gran baron fra brugsen/Kvickly er glimrende til formålet.

Anders

....og jeg glemte frugtsalaten, men så er der vist også kalorier til resten
af ugen.

Sidst jeg var til brunch blev der ikke spist ret meget af det almindelige
kødpålæg.

:Pia
> Pandekager!

Brasede kartofler....

:Pia
"Rikke Mors" skrev:

> [...]
udover
> det sædvanlige pålæg, ost, bacon, røræg, pølser, brød, marmelade

Pandekager!

--
Kathrine
---

Mvh Mads

Fra : Padmé Amidala

Dato : 19-11-03 18:04

Tusind tak for hjælpen. Så er jeg da blevet lidt klogere

VH
Padmè

Fra : Thïngmand

Dato : 13-11-03 09:09

> Er der nogle gode forslag til mad til en tøsebrunch?
> Der skal ikke serveres bacon og andre fede madvarer...

Godt man ikke skal med - hvad er en brunch uden bacon og pølser? Hvad med
den fedtfatige kalkunbacon de har i Netto?

--
Thïngmand
www.thingmand.dk