endnu en ny en der ikke kan gives svar på:~
Fra : Loke

Dato : 11-11-03 21:26

Jep du læste rigtigt, wasabi til at dyppe sin sushi i hvis altså man
er til den slags.

De kvaliteter "wasabi" paste jeg foreløbigt har været udsat for har
ikke meget med navnet at gøre, den værste hidtil har været en tør
pulverform der vitterligt ikke bestod af andet end tørret peberrod
[Cochlearia armoracia]
Normen syntes at være peberrod og så komplementeret af syntetsisk
essens af wasabi, noget sødestof, konserveringsmiddel og en til to
farvestoffer.
Hvor hulan skaffer man det rigtige henne?
og det behøver så ikke at være frisk for det tvivler jeg på eksisterer
i europa, men en rigtig tørret/processeret wasabi [Wasabia japonica]
ville være rart.

Fra : Padmé Amidala

Dato : 11-11-03 22:07

Hvis du kommer forbi Odense ligger der et asiatisk marked på Thomas B.
Thriges Gade der hedder Dan Viet. De har det rigtige tørrede wasabipulver.

VH
Padmé

Fra : Loke

Dato : 12-11-03 00:11

On Tue, 11 Nov 2003 22:07:12 +0100, "Padmé Amidala"
<gsagae@geagnhwo.com> wrote:

>Hvis du kommer forbi Odense ligger der et asiatisk marked på Thomas B.
>Thriges Gade der hedder Dan Viet. De har det rigtige tørrede wasabipulver.
>
>VH
>Padmé

Hej Padme

Ikke for at være utrolig besværlig, men har du læst ingredienserne på
pakken og hvad koster den?

Rigtig wasabi eller i det mindste noget der indeholder bare en vis del
wasabi koster let over 100 kroner.

/L

Fra : Padmé Amidala

Dato : 14-11-03 11:14

øhh jeg har forsøgt at læse hvad der står på dåsen, men det er lidt
besværligt for mig, da jeg ikke er så befaren i kinesisk/japansk...men
foruden en masse asiatiske tegn står der bare wasabi powder..

men det smager som det rigtige synes jeg....

VH
Padmé