andelår
Fra : H.M.Ulla

Dato : 10-11-03 14:54

Hej i gruppen.

Har to andelår, der ligger og tør lige nu... Ehm... Hvad gør jeg ved
dem....???

Hilsen Ulla

Fra : Kasper Kristensen

Dato : 10-11-03 15:06

"H.M.Ulla" <uak71@hotmail.com> wrote in message
> Hej i gruppen.
>
> Har to andelår, der ligger og tør lige nu... Ehm... Hvad gør jeg ved
> dem....???

Hm spiser dem.

Men inden da plejer jeg at:

Brune dem i smør.
Hælde rustikke stykker af gulerødder, bladselleri, løg og hvidløg ved.
Brune lidt videre.
Estragon, salt og peber tilsættes.
Hvidvin (Riesling er et godt valg) hældes ved til det hele dækkes.
Simrer i mindst 1 1/2 time. Vand hældes ved undervejs så der hele tiden er
dækket med væske.
Jævn sovsen med en smule fløde.

Smager fjong med råstegte eller ovnbagte sprøde kartofler til.

Skal de spises i morgen kunne du jo lave confit de canard: Rå lår saltes i
24 timer og koges i ande/gåsefedt.

Kasper

Fra : H.M.Ulla

Dato : 10-11-03 15:20

Lyder kanon... Vi tager den fårste, skal spises i aften... Tak for tippet...

Knuz Ulla

Fra : Trine Kornum Christi~

Dato : 10-11-03 15:32

"H.M.Ulla" <uak71@hotmail.com> writes:

> Har to andelår, der ligger og tør lige nu... Ehm... Hvad gør jeg ved

I lørdags tog jeg et skrællet æble og skar i tynde skiver. Halvdelen
kom i en bradepande med lidt vand og resten blev lagt på en rist og
andelårene ovenpå. Lidt groft salt og så et par timer i ovnen. Sørg
for at der altid er vand i bradepanden

Hæld æblerne fra, og lav sovs af skyen. Spises med kartofler og
rødlkålssalat med æbler og valnødder.

Mvh Trine

http://www.triane.dk, juletræer, gran og julebutik
Tag familien med på skovtur og fæld dit eget juletræ.