Thailand
Fra : Erik Hansen

Dato : 29-11-03 09:01

Hej
Jeg og min familie har tænkt os at rejse til Thailand til sommer, nærmere
bestemt i August, men hvordan er vejret ? jeg har ladet mig fortælle at der
skulle være regntid, og regne hele tiden, er der nogen der ved noget om det
? Hvilken valuta kan der anbefales at medbringe ?
På forhånd mange tak
mvh
Jytte

Fra : Michael Andersen

Dato : 29-11-03 17:30

Har ikke selv været der på den årstid men følgende link giver et overblik
over klimaet derude.

http://www.at-rejse-er-at-leve.dk/vejr/thailand_vejr.htm

På alle de "almindelige" turistede destinationer i Thailand findes der
adskillige hæveautomater (ATM) der tager alverdens kreditkort så det er
ganske overkommeligt. Hvis i overvejer at udforske de mere afsides liggende
skal man sørge for at medbringe kontanter. Til gengæld bruger man af
naturlige årsager ikke nær så mange penge disse steder som når man opholder
sig på førstnævnte

/Michael

Fra : John Smidt

Dato : 07-12-03 10:34

Jeg har rejst en del i Thailand , og var der i august 2002 i tre uger ,
kørte i bil fra Bangkok til Hua Hin - Phuket -Krabi - Koh Lanta - Koh Samui
og så kun regn den sidste aften i Bangkok i 10 min.
Generelt Er Hua Hin og Koh Samui et godt område at rejse i hele året dog
ikke i November hvor Koh samui har dårligt vejr. Phuket - Krabi i
sydthailand kan også bruge det meste af året men Havet har meget Store
bølger og meget understrøm i perioden Maj - Oktober så i den periode kan man
ikke så let snorkle og dykke , hvor Koh Samui må anbefales. Snyd ikke jer
selv for en tur til Nordthailand , Chiang Mai hvofra der laves nogle gode
trekking ture. HUSK AT APRIL - MAJ er meget varm i Thailand , rejste rundt i
år med 40 - 45 graders varme, jeg syntes det var ok , men min kone led meget
i varmen,.
Thailand er et godt rejseland

Fra : Manse

Dato : 12-12-03 12:13

ja angående valuta
så skal du købe bath nu eller dollar så får du en stor del mere for dine
penge ,men så skal du købe dem nu hvor kursen er rigtig god

Fra : Peter Loumann

Dato : 12-12-03 15:37

On Sat, 29 Nov 2003 09:01:08 +0100, "Erik Hansen" <e.ha.@post.tele.dk>
wrote:

>Hvilken valuta kan der anbefales at medbringe ?

Visakort fungerer glimrende. I større byer kan danske kroner veksles i
banken. Nogle køber $ hjemmefra og veksler dem til baht, men det vil i
de fleste tilfælde være en overflødig dobbeltomkostning:
2*(vekselgebyr+kursforskel).

http://huse-i-naestved.dk

Fra : Steen Johansen

Dato : 12-12-03 20:32

wrote:

> [...]

banken. Nogle køber $ hjemmefra og veksler dem til baht, men det vil i
de fleste tilfælde være en overflødig dobbeltomkostning:

Kursen er pt super 6,29 Bath for 1 kr (nomal 5,50)
MvH Steen