Fast prøveplade?
Fra : Lars

Dato : 28-11-03 22:23

Hej.

Hvad koster en fast prøveplade i forbindelse med firma, er der nogen der
har et godt bud??

Mvh Lars

Fra : Tommy Fer

Dato : 29-11-03 00:15

"Lars" <l-poulsen@mail.dk> skrev i en meddelelse
> Hej.
>
> Hvad koster en fast prøveplade i forbindelse med firma, er der nogen der
> har et godt bud??

Mener at havde hørt omkring 1500-2000 årligt.. Men før du begiver dig ud i
det... så tænk dig lige lidt ekstra om......

mvh Tommy Fer

Fra : Armand

Dato : 29-11-03 00:57

"Tommy Fer" <fer@dkfritidmotorcykel.dk> skrev i en meddelelse

> "Lars" <l-poulsen@mail.dk> skrev i en meddelelse

> Mener at havde hørt omkring 1500-2000 årligt.. Men før du begiver dig ud i
> det... så tænk dig lige lidt ekstra om......

Det er nu heller ikke sådan noget man lige anskaffer!

--
Armand.

Fra : Tommy Fer

Dato : 29-11-03 10:49

> "Tommy Fer" <fer@dkfritidmotorcykel.dk> skrev i en meddelelse

> Det er nu heller ikke sådan noget man lige anskaffer!

Det er nu rigtigt, men alligevel kender jeg 2!!! Der benytter finten! En til
en GSXR1000K3 og en til en Mille.....

mvh Tommy Fer

Fra : wheeler

Dato : 29-11-03 13:32

Hvad koster en fast prøveplade i forbindelse med firma, er der nogen der har
et godt bud??

[KLIP]

3000 kr/år
Der er ikke så meget hokus-pokus mht. at erhverve pladen (kræver blot en
reg. hos T&S -> CVR.nr inden for auto/køb salg - evt en importreg. som du
kan krydse af samtidig i reg.anmeldelsesblanketten)

Men men du er IKKE kaskodækket og kan (i teorien) ikke køre i udlandet

I øvrigt bør du være sikker på, at dine naboer eller andre (som kunne have
ondt i røven) muligvis kunne stikker dig til myndighederne..(det er et kendt
problem mht. firmabiler med gule plader)
--
Wheeler
Fjern "[remove this]" i mailadresse ved direkte svar

Fra : Poul B-H

Dato : 29-11-03 13:53

"wheeler" <bernhard_wheeler[remove this]@hotmail.com> wrote in message

> [...]
have
> ondt i røven) muligvis kunne stikker dig til myndighederne

Nu er der jo ikke tale om "stikker" virksomhed, når man anmelder folk der
overtræder dansk lov og stjæler fra os andre.

Poul B-H

Fra : wheeler

Dato : 29-11-03 16:51

"Poul B-H" <pbekkerh@post6.tele.dk> skrev i en meddelelse

> Nu er der jo ikke tale om "stikker" virksomhed, når man anmelder folk der
> overtræder dansk lov og stjæler fra os andre.
>
> Poul B-H

[KLIP]
Kender ikke definitionen på en "stikker", men du har ret i at man godt kan
tale om en form for tyveri...:-/

Fra : Hekto

Dato : 30-11-03 13:27

In article <3fc8955a$0$69951$edfadb0f@dread12.news.tele.dk>, Poul B-H
says...
> Nu er der jo ikke tale om "stikker" virksomhed, når man anmelder folk der
> overtræder dansk lov og stjæler fra os andre.

Umiddelbart noget vrøvl!
Hvad går afgifterne, vægt-'afgiften', benzinafgiften o.s.v. til? Går
den til bedre og sikrere veje? Parkeringsafgifterne går til flere p-
pladser. Afgiften for overtrædelse af hastigheden går til ....?
På en bil betaler man fuld afgift. På en MC betaler man fuld afgift.
Får du 365-dages udbytte af din MC-afgift? Hvem stjæler fra hvem?

Er der nogen der 'stjæler' er det staten ... og den hader konkurrence!
En overordentlig stor del af det du lemmer i afgift, bliver brugt til
alt muligt andet, som du måske ikke engang har bedt om.

--
/Hekto

Ducati 600SL Pantah - Suzuki LS650
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/hekto
semi-rockets ... no thanks!

Fra : MKS - 74

Dato : 30-11-03 14:08

On Sun, 30 Nov 2003 13:26:41 +0100, Hekto
<hekto@dkfritidmotorcykelMAPSON.dk> wrote:

>På en bil betaler man fuld afgift. På en MC betaler man fuld afgift.
>Får du 365-dages udbytte af din MC-afgift? Hvem stjæler fra hvem?

Jamen Brian altså - Du betaler skam ikke for det antal dage du faktisk
kører uanset om du kører i bil eller på MC,men for retten til at gøre
det når du lyster,ingen forhindrer dig jo i at køre 3. Feb i snestorm
hvis det er det du vil .
Men ellers så jeg personligt meget gerne i stedet indført en
brugsafgift,idet jeg måske også har lidt svært ved at se rimeligheden
i at manden der hiver sin Ferrari eller NR750 ud af garagen 10 gange
om året skal betale fuld afgift bare fordi han nu engang er entusiast.

Hvis man uberettiget kører med faste prøveskilte kan man vel i nogen
grad sige at det er mere regelret unddragelse end f.eks brug af løse
skilte hvor man nu betaler 100 kr. for en yderst begrænset
"brugsret",svarende til 36.500 kr om året - hvorfor ikke gøre det til
en fuld brugsret,uanset om det så skulle koste 50-100-200 kr. pr. døgn
eller en glidende skala f.eks som en procentdel af køretøjets pris

>Er der nogen der 'stjæler' er det staten ... og den hader konkurrence!
>En overordentlig stor del af det du lemmer i afgift, bliver brugt til
>alt muligt andet, som du måske ikke engang har bedt om.

Nå ja men de faktiske udgifter som trafikken medfører er da også noget
svære at opgøre præcist,for hvor meget skal regnes med,skal f.eks de
udgifter det medfører i sundhedsvæsenet og i hvilket omfang,hvordan
skal "forureningsudgifterne" opgøres og fordeles osv....

--
-Michael

Fra : Hekto

Dato : 30-11-03 14:50

In article <u4qjsv4kn3f3711tja0i65ca3ldc3873sr@4ax.com>, MKS - 74
says...
> [...]
> en fuld brugsret,uanset om det så skulle koste 50-100-200 kr. pr. døgn
> eller en glidende skala f.eks som en procentdel af køretøjets pris

Ja, en brugsafgift ville være retfærdig; men så ville der nok slet ikke
komme penge nok i kassen!

For anvendelsen af faste prøveskilte, er der nogle ganske bestemte
regler der skal overholdes.

De kan anvendes til en prøvetur af 3 timers varighed, såfremt der på
turen medbringes dokumentation for hvem, hvad og hvornår.
De kan anvedes i forbindelse med fremvisning på et salgssted, messe
ell. lign. når de køres af en medarbejder i det firma der har skiltene.
Så man kan ikke bare skrue dem på, og så tage en tur!

Fra : MKS - 74

Dato : 30-11-03 16:23

On Sun, 30 Nov 2003 14:49:30 +0100, Hekto
<hekto@dkfritidmotorcykelMAPSON.dk> wrote:

>Ja, en brugsafgift ville være retfærdig; men så ville der nok slet ikke
>komme penge nok i kassen!

Du mener ikke at folk så ville ha' et kørselsbehov ?

>For anvendelsen af faste prøveskilte, er der nogle ganske bestemte
>regler der skal overholdes.

Tjah,det er der da,men det afholder nu ikke så mange fra at bryde/bøje
reglerne ganske gevaldigt.Da prisen på løse skilte røg op til 100 kr.
fra 20 kr var begrundelsen at det afholdt (for) mange fra at
gennemføre en reg. p.g.a. den lave pris,og at prisen herefter skulle
afskrække - At man så samtidigt valgte at stramme praksis op (i en
kort periode) og gennemføre flere kontroller bl.a ved visse træf,kan
man undre sig noget over - I realiteten har rigspolitiet også sagt at
det ganske enkelt ikke er muligt at løfte bevisbyrden i langt de
fleste tilfælde - de uddeler lidt bøder undertiden,men i praksis er
det for det meste ikke muligt at gennemføre sagerne hvis folk er bare
lidt kreative...

>Så man kan ikke bare skrue dem på, og så tage en tur!

Ikke helt,men når man ser hvordan nogle anvender dem,så er det ikke
langt fra

--
-Michael

Fra : Hekto

Dato : 01-12-03 10:15

In article <q42ksv0c7o8jcp97q9mv8rof5rsspl0guq@4ax.com>,
priller@tiscali.dk says...
> Du mener ikke at folk så ville ha' et kørselsbehov ?

Jo; men behovet ville nok ikke fylde kassen i det omfang det er
nødvendigt.
Mange kører fx en søndagstur på MC i sommerhalvåret. Det bliver i
bedste fald 20 ture á???? ... 100Kr?? Der er dæleme langt til den
afgit der normalt skal erlægges!

> [...]
> lidt kreative...

> Ikke helt,men når man ser hvordan nogle anvender dem,så er det ikke

Ja, ja ... med mindre man bryder reglerne!

Det er rigtigt at de har rigtig svært ved at løfte bevisbyrden. De har
skam prøvet; men det lykkedes ikke.
Det er heller ikke noget de gør så meget ved, måske af samme grund,
eller også er problemets omfang ikke heeeelt så stort som opfattelsen
ofte er ... her!?

Det ville jo være glimrende hvis man kunne købe et klippekort med
'køreture' til hver sæson. Det ville nok give nogen markante ændringer
i markedet!!

--
/Hekto

Ducati 600SL Pantah - Suzuki LS650
Ducatist og medlem af 'Geheime Motorrad Putzer Verrein'

Fra : MKS - 74

Dato : 01-12-03 12:14

On Mon, 1 Dec 2003 10:14:32 +0100, Hekto <gæt.selv@hekto.dk> wrote:

>Jo; men behovet ville nok ikke fylde kassen i det omfang det er
>nødvendigt.

Tjah - Det kunne man jo bare regulere så det passede samlet for hele
området,akkurat som man iøvrigt også har gjort indtil nu ikke .Det
er mere princippet med alt eller intet,som nu,jeg opponerer imod,det
er vel egentlig (selv)limiterende...

>Mange kører fx en søndagstur på MC i sommerhalvåret. Det bliver i
>bedste fald 20 ture á???? ... 100Kr?? Der er dæleme langt til den
>afgit der normalt skal erlægges!

Mmmm ja,men er det ikke også meget rimeligt,at hvis man kun kører de
20 ture så heller ikke _skal_ betale samme afgift,hvis det udelukkende
var et spørgsmål om penge,kunne man jo bare sætte skatten op så
provenuet passede samlet,men det er vel heller ikke rimeligt,man må
betale noget for den belastning man påfører se'fø'li,men burde det
ikke være lidt mere efter forbrug end nu ?!?

>Ja, ja ... med mindre man bryder reglerne!

Mmmmm

>Det er heller ikke noget de gør så meget ved, måske af samme grund,

Akkurat,hvis man læser besvarelsen fra politet til folketinget i
forbindelse med ændringen af prisen for løse skilte er det akkurat
tilfældet...så valgte man istedet prisforhøjelsen.

>eller også er problemets omfang ikke heeeelt så stort som opfattelsen
>ofte er ... her!?

For faste skilte er det nok ikke,afhængig af hvor stort man er villig
til at se på reglerne,for løse skilte næppe heller længere - men man
kunne så IMHO ligeså godt tillade fuld brugsret i det døgn.

>Det ville jo være glimrende hvis man kunne købe et klippekort med
>'køreture' til hver sæson. Det ville nok give nogen markante ændringer
>i markedet!!

Mmm færre Suzukier er mit gæt - Så lad os få det,eller afgiften over
på brændstof - der er skam mange muligheder

--
-Michael

Fra : Hekto

Dato : 01-12-03 12:26

In article <hp7msvssund17gqhupv6eslulgo27pbf5q@4ax.com>,
priller@tiscali.dk says...
> Mmm færre Suzukier er mit gæt - Så lad os få det,eller afgiften over
> på brændstof - der er skam mange muligheder

Der er mange muligheder. De fleste vil være mere retfærdige end de
nuværende; men noget sværere at budgettere med.
I dag koster det 100,- fra den første koster det 200,- .... naaaarh!
Vi springer søndagsturen over, for vi har kun et par timer at køre i.
Hvad når vejret er dårligt? Vil man så spilde 'et klip' på en hurtig
tur?

Hele sagen omkring at tillade 125cc på bilkørekort, viste hvad det gik
ud på!
Det ville løse P- og trafikproblemer i byerne. Det kunne også mindske
forurening o.s.v.
Forslaget blev ikke gennemført! Det havnede i skatteudvalget, der
mente at istedet for at anskaffe bil nr.2, vill mange anskaffe en
lille MC, og det ville betyde et stærkt faldende provenue!
Samtidig vil det give en endnu mere ujævn belastning af de offentlige
transportmidler, om vinteren og i regnvejer.

Al snakken om trafiksanering og miljø m.h.t. trafik, er ren
manipulation! Når det kommer til hvad der skal falde i skatter og
afgifter, så har det 1. prioritet.

Fra : Thomas Buus Andersen

Dato : 30-11-03 17:37

"Hekto" <hekto@dkfritidmotorcykelMAPSON.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> En overordentlig stor del af det du lemmer i afgift, bliver brugt til
> alt muligt andet, som du måske ikke engang har bedt om.

Det er da den største gang vrøvl.
Det er tyveri fra staten, og dermed OS når folk omgås loven med mindre
respekt.
Penge der bliver kradtet ind rundt omkring, går så sandelig til at finansere
virksomheden Danmark!
At vi så har højere afgifter på biler, er en ting. Men i udlandet har de så
større brugerbetaling på alt muligt,
som du ikke skal give en krone for i Danmark, når bare du betaler din skat,
og dine afgifter.
Benytter alle prøveplader, så kommer du til at betale hver eneste gang du
skal på sygehuset, eller andet i samme dur.
Du får lig nøjagtigt de dages udbytte af din afgift du vil. Det står dig
frit for, at tage motorcyklen ud, hvis det er det du vil.

Man kan ikke bare sammenligne os med andre lande. Der er STOR forskel på
vores velfærdsstater!

> --
> /Hekto
>
> Ducati 600SL Pantah - Suzuki LS650
> Ducatist og medlem af 'Geheime Motorrad Putzer Verein'
> http://www.dkfritidmotorcykel.dk/hekto
> Ordinary-tupperware-standard-deadlyboring-multi-piston japanese
> semi-rockets ... no thanks!
Thomas

Fra : MKS - 74

Dato : 29-11-03 14:01

On Sat, 29 Nov 2003 13:32:25 +0100, "wheeler" <bernhard_wheeler[remove
this]@hotmail.com> wrote:

>3000 kr/år

Hvor har du fundet den pris ? Selve det faste prøveskilt til MC koster
vel noget mindre,men man skal så naturligvis lige ha' den lovpligtige
ansvarsforsikring med også,den er jo ikke inkluderet som den er på de
løse prøveskilte.

>Men men du er IKKE kaskodækket og kan (i teorien) ikke køre i udlandet

Finland, Norge og Sverige undtaget...

>I øvrigt bør du være sikker på, at dine naboer eller andre (som kunne have
>ondt i røven) muligvis kunne stikker dig til myndighederne..(det er et kendt
>problem mht. firmabiler med gule plader)

Hvis naboen lige har betalt fuld afgift på sin CBR600RR er det måske
også meget naturligt,iøvrigt må man heller ikke medbringe passagerer
eller gods udover det der er nødvendigt for det "lovlige" formål...

--
-Michael

Fra : wheeler

Dato : 29-11-03 14:44

"MKS - 74" <priller@tiscali.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> vel noget mindre,men man skal så naturligvis lige ha' den lovpligtige
> ansvarsforsikring med også,den er jo ikke inkluderet som den er på de
[KLIP]

Ups! - jeg mener at skiltet koster et engangsvedlag på kr. 3000.- den årlige
afgift er vist kun på et par hundrede kroner!

Fra : Lars

Dato : 29-11-03 17:12

[KLIP]

> Ups! - jeg mener at skiltet koster et engangsvedlag på kr. 3000.- den
årlige
> afgift er vist kun på et par hundrede kroner!

Nu behøver det jo ikke være for at stjæle når det er i forbindelse med
firma,
jeg har et service firma som laver mange forskellige ting bla. auto ting
(klargøring, tuning og mange andre ting)
derfor er det i forbindelse med at optimere Hondaen.

Mvh Lars

CBR 900RR
Carina E 2.0 GLi
Bmw 320i

Fra : Armand

Dato : 29-11-03 23:41

"wheeler" <bernhard_wheeler[remove this]@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Der er ikke så meget hokus-pokus mht. at erhverve pladen (kræver blot en
> reg. hos T&S -> CVR.nr inden for auto/køb salg - evt en importreg. som du
> kan krydse af samtidig i reg.anmeldelsesblanketten)

Jup!
Men omkring T&S, så findes der en omsætnings-bagatelgrænse på (vistnok) ca.
10.000,- kr. hvorunder man ikke behøver at lade sig momsregistrere, og deraf
kan man udlede at T&S ikke lader én have en momsregistrering der henstår
ubenyttet.
Så så enkelt er det altså heller ikke!

Men dén detalje synes at være overvundet for Lars' vedkommende!!

--
Armand.

Fra : Intet Navn

Dato : 30-11-03 11:44

> [...]
deraf
> kan man udlede at T&S ikke lader én have en momsregistrering der henstår

Med risiko for at virke som den ordkløver jeg jo i virkeligheden er, så
skriver du jo netop "hvorunder man ikke BEHØVER lade sig momsregistrere" -
og deraf kan man bestemt ikke udlede at T&S ikke lader én have en
momsregistrering...

Såvidt jeg er informeret, så er den 'bagatelgrænse' du omtaler er jo netop
der for at gøre det lettere for virksomheder/private med meget lille
omsætning at eksistere uden at skulle gennem hele den voksne papirmølle
(registrering, årlige regnskaber til T&S osv.) der er forbundet med at drive
en momsregistreret virksomhed. Grænsen er altså IKKE for hvornår T&S vil
tillade at man lader sig momsregistrere; deres krav er 'kun' at der
afleveres regnskaber - også selvom der ikke er en egentlig omsætning eller
den er meget lille...

/Claus

Fra : Armand

Dato : 30-11-03 16:29

"Intet Navn" <noone@nowhere.undeliverable> skrev i en meddelelse
> [...]
der
> afleveres regnskaber - også selvom der ikke er en egentlig omsætning eller

Mnjaarh :-/
For motorcykelklubber kan det svare sig at lade sig momsregistrere derved at
en momsregistrering også indebærer den fordel(!) at driften/anskaffelser
føres i regnskabet og derved som sådan holdes fri for moms.
Men jeg har oplevet to tilfælde hvor netop en motorcykelklubs udnyttelse at
dén regel "helt til kanten" (=> førte momsbalancen nær nulpunktet) medførte
at T&S efter et par år frabad sig pågældende momsregistreringer :-|

--
Armand.

Fra : brobaek

Dato : 30-11-03 14:43

> [...]
deraf
> kan man udlede at T&S ikke lader én have en momsregistrering der henstår

Du må gerne være momsreg. selvom omsætningen ligger under 10.000 kr., men
det er friviligt om man ønsker det. Til gengæld er T&S opmærksomme på, om
sådanne virksomheder (med lille omsætning) blot bruges til at opnå diverse
fordele (fradrag, engros-køb etc.) eller om der er en reel årsag til
momsregistreringen.

Mvh
Martin

Fra : Lisbeth Sejberg

Dato : 29-11-03 20:18

Lars <l-poulsen@mail.dk> skrev:
>Hej.
>
>Hvad koster en fast prøveplade i
>forbindelse med firma, er der nogen der
>har et godt bud??
>
>Mvh Lars

--Og er der ikke noget med, at den pågældende cykel skal være sat
til salg, når den kører på "drømmeplader"?
Lisbeth

Fra : Jesper Pedersen

Dato : 29-11-03 21:08

> Hvad koster en fast prøveplade i forbindelse med firma, er der nogen der
> har et godt bud??

Det koster ca 10000 kr om året incl. kasko forsikring. Kaskoen er ca. 8000
og prøvepladen er ca. 1500. Du skal dog have andre forsikringer i
forbindelse med virksomheden, da forsikringsselskaberne ikke gidder at
forsikre din permante prøveplade uden at du har andre forsikringer hos dem
og er en "god kunde".

Eksempelvis vil du ofte kunne tegne prøveplade kaskoforsikringen hvis du
også har et par firmabiler og en produktansvarsforsikring/personale/indbo
forsikring i samme selskab.

Så det kan nok ikke lade sig gøre at opnå prøveplade kasko hvis du kun har
stiftet et "pro forma" firma, med det ene formål at unddrage
registreringsafgiften på motorcyklen.

Men hvis du har en vis omsætning og nogle folk ansat i dit firma kan det
lade sig gøre.

Du skal også have nosser til at stikke en passeende løgnehistorie i hovedet
på politiet hvis du bliver standset. Dette er sjældent et problem hvis du
altså ikke kører med passagerer bagpå.

Disse informationer har jeg fået igennem en bekendt som har kørt med
permanente prøveplader i lang tid.

Mvh
Jesper

Fra : Beeblebrox

Dato : 01-12-03 01:36

Lars wrote:

> Hvad koster en fast prøveplade i forbindelse med firma, er der nogen der
> har et godt bud??

Ikke et bud men fakta!

Efter at have set hvad der florerer er mere eller mindre fantasifulde
forklaringer indtil nu så fortæller jeg lige hvordan det _virkelig_
fungerer :

* Bagatalgrænsen for momsregistrering
For 2003-2004 er bagatalgrænsen 50.000 kr. om året

* Anskaffelsespris for faste prøveskilte
De koster knap 600,- i indkøb

* Hvad kræves der?
Kopi af ToldSkat registrering inden for MC-Køb, -salg, -import, -eksport
og/eller -reperation.

* Årlige udgifter
Vægtafgift 164,- / år
Forsikring set fra 1200,- til 6000,- / år (afhænger af selskab/ancennitet)

* Ulemper
Forsikringsselskabet kan gøre regres (kræve tilbagebetaling) over for
føreren og/eller indehaveren af prøvepladen i en skadessituation der
medfører erstatningspligt. Grunde kan være at man ikke har kørt med et
af de formål som er lovlige, at man har kørt i udlandet, at man ikke
opfylder forsikringsbetingelserne (strikse omkring definition af hvad
der er transport/prøvekørsel osv).

Politiet kan udstede bøder for misbrug af prøveplader, de kan inddrage
retten til at anvende prøveplader, de kan sigte dig for overtrædelse af
reglerne og i den forbindelse kræve at du betaler afgift af køretøjet.

Du skal på anfordring dokumentere under hvilke(t) af de tilladte
prøvepladeformål du i øjeblikket anvender prøvepladen.

Indehaveren af prøvepladen skal udfylde en formular (fås på
motorkontoret) til føreren af den prøvepladebestykkede MC med
beskrivelse af hvilket formål kørslen dækker. Da tidsgrænsen for
prøvekørsel er 3 timer sætter det visse begrænsninger.

Politiet giver bøder hvis denne formular ikke kan fremvises korrekt udfyldt.

Kaskodækning er *ekstremt* begrænset - læs betingelserne nøje. De dækker
ikke ved opbevaring, parkering og prøvekørsel/tilkøring.

Faste prøveskilte gælder *ikke* i udlandet.

Vh,
Claus

Fra : Peder

Dato : 01-12-03 19:16

Den Mon, 01 Dec 2003 01:35:57 +0100, Beeblebrox
<beeblebrox_dk@TAKE_THIS_AWAYyahoo.com> skrev:

>Kaskodækning er *ekstremt* begrænset - læs betingelserne nøje. De dækker
>ikke ved opbevaring, parkering og prøvekørsel/tilkøring.

Det lyder som noget, du har prøvet i praksis?
--
Peder
R6 - hullet (http://roadracing.netpartner.dk)

Fra : Beeblebrox

Dato : 01-12-03 23:21

Peder wrote:

> Det lyder som noget, du har prøvet i praksis?

Hvad? Er du ikke ude og skrue på din R6'er?

(ja, og så er jeg jo også i forsikringsbranchen)

Vh,
Claus

Fra : Lars

Dato : 02-12-03 14:04

> (ja, og så er jeg jo også i forsikringsbranchen)
>
> Vh,
> Claus

Hvilket selskab om jeg må spørge??

Mvh Lars

Fra : Beeblebrox

Dato : 03-12-03 01:54

Lars wrote:
> Hvilket selskab om jeg må spørge??

En af de tre store - hvorfor?

Vh,
Claus

Fra : Lars

Dato : 03-12-03 19:09

"Beeblebrox" <beeblebrox_dk@TAKE_THIS_AWAYyahoo.com> skrev i en meddelelse

> En af de tre store - hvorfor?
>
> Vh,
> Claus

Har fundet ud af at det ikke er ret nemt at forsikre mc på prøveplade.

Jo hvis jeg vil have alle mine forsikringer over i det selskab, der er bare
en
væsentlig pris difference.

Mvh Lars

Fra : Beeblebrox

Dato : 04-12-03 00:12

Lars wrote:

> Har fundet ud af at det ikke er ret nemt at forsikre mc på prøveplade.
>
> Jo hvis jeg vil have alle mine forsikringer over i det selskab, der
er > bare en væsentlig pris difference.

Det skal du nok forvente af alle selskaber - mange ugunstige (for
selskabet) forsikringer tegnes kun under disse forundsætninger.

Jeg er IT mand så jeg kan ikke hjælpe med forsikringerne Men dengang jeg
selv havde prøveplader var det absolut en hjælp at jeg arbejdede der; så
tegner de næsten hvad som helst - men jeg *har* så også alle mine
forsikringer dér

Vh,
Claus