Godt nyt i det nye blad fra DMC...... bags~
Fra : Henrik Nielsen - Rap~

Dato : 28-11-03 16:27

Noget tyder på, at vi med lidt held, snart slipper for at den snak om for
korte bagskærme.

Det tyder i hvert fald på at der snart bliver fremsat forslag om fjernelse
af stænklap, af færdselsstyrelsen. Så må vi håbe at "snart" ikke er om flere
år.....

Håber det bedste.

Dejligt med lidt DMC-nyt her til weekenden, bare det snart var forår

--
Mvh.
Henrik

Fjern x i mailadr. ved svar på mail.

Fra : Henrik Steen Larsen

Dato : 28-11-03 16:34

> Noget tyder på, at vi med lidt held, snart slipper for at den snak om for
> korte bagskærme.

Det ville være yderst velkomment...

> Dejligt med lidt DMC-nyt her til weekenden, bare det snart var forår

Kalendermæssigt set er det desværre ikke blevet vinter endnu

Fra : Armand

Dato : 28-11-03 20:41

"Henrik Steen Larsen" <slet.hsl.@code12.dk> skrev i en meddelelse

> Kalendermæssigt set er det desværre ikke blevet vinter endnu

Meteorologisk er det da heller ikke, snarere tværtom qua varmerekord for
november (hvem var det der opgav ærvred i starten af oktober p.g.a. lidt
netrygter om saltvogne?) - det er nok kun i stormagasinerne og indenfor
brevsprækken at julen er begyndt :-/ Nå ja, og så i weekenden hvor
firma-julefrokosterne sætter ind!

--
Armand.

Fra : wheeler

Dato : 28-11-03 17:20

"Henrik Nielsen - RaptorMC.dk" <xng@post.cybercity.dk> skrev

> Det tyder i hvert fald på at der snart bliver fremsat forslag om fjernelse
> af stænklap, af færdselsstyrelsen. Så må vi håbe at "snart" ikke er om
flere
> år.....

[KLIP]

Så bliver det sikkert også snart på "mode" at køre med stænkklap
--
Wheeler
Fjern "[remove this]" i mailadresse ved direkte svar

Fra : Hekto

Dato : 28-11-03 18:15

In article <uAKxb.5043$vV6.3986@news.get2net.dk>, "wheeler"
<bernhard_wheeler[remove this]@hotmail.com> says...
> Så bliver det sikkert også snart på "mode" at køre med stænkklap

.... og med lidt held og lidt lovsjusk, bliver det sikkert også forbudt!
--
/Hekto

Ducati 600SL Pantah - Suzuki LS650
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/hekto
semi-rockets ... no thanks!

Fra : Flemming

Dato : 28-11-03 17:30

"> Noget tyder på, at vi med lidt held, snart slipper for at den snak om for
> korte bagskærme.
>

> Håber det bedste.
>
> Dejligt med lidt DMC-nyt her til weekenden, bare det snart var forår

Ja hej
Der er mere god læsning, prøv at læse stykket om "Sammenlægning? DMC/ MC
Touring Club".
Hvis der var samme positive ånd hos MCTC vedr. samarbejde, som der er i Rolf
Skovløkkes svar til Kield Ribe, så tror jeg virkelig det ville gavne det
danske motorcykel folk.
Håber også det bedste

--

Venlig hilsen
Flemming Disc Hansen

Fra : Henrik Nielsen - Rap~

Dato : 28-11-03 17:38

Ja, jeg læste det godt.

Men jeg har også læst det tilsvarende svar hos MCTC, det var ikke så godt.
GS ønsker vist intet samarbejde DMC. Men der kan vist skrives meget om den
sag, og det har vist været oppe før, har dog ikke lige kigget på google.

Fra : Bjørn S

Dato : 28-11-03 18:44

"Henrik Nielsen - RaptorMC.dk" skrev
> Men jeg har også læst det tilsvarende svar hos MCTC, det var ikke så godt.

Ja, jeg syntes det dels var et meget arrogant svar på læser-indlæg, samt
referat fra bestyrelsesmøde, hvor det blev afvist inden det i hele taget
blev diskuteret. Men som du skriver, det har været oppe her på gruppen også,
tidligere.

--
/Bjørn

Fra : Armand

Dato : 28-11-03 20:43

"Bjørn S" <bjosko@REmoVEyahoo.com> skrev i en meddelelse

> "Henrik Nielsen - RaptorMC.dk" skrev
>
> Ja, jeg syntes det dels var et meget arrogant svar på læser-indlæg, samt
> referat fra bestyrelsesmøde, hvor det blev afvist inden det i hele taget
> blev diskuteret.

Hæ!
Det lyder fuldstændigt som det Turingsnydt som jeg kender, og som forøvrigt
fornyligt proklamerede i en test at en CBR's korte bagskærm var legal p.g.a.
EU-harmonisering

--
Armand.

Fra : Arne Lorenzen

Dato : 29-11-03 11:12

I news: 8PLxb.48388$jf4.2496684@news000.worldonline.dk,
skrev Bjørn S <bjosko@REmoVEyahoo.com>
> [...]
> samt referat fra bestyrelsesmøde, hvor det blev afvist inden det i
> hele taget blev diskuteret. Men som du skriver, det har været oppe

Det medlemskontingent jeg har valgt at have råd til har jeg smidt i den
lokale klub og hos DMC. Har derfor ikke læst omtalte svar, er der ikke lige
en der kan henvise til det?

--
Mvfh. Arne Lorenzen FZS 600 / XT 600
www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=183 _

Fra : Flemming Aage Nielse~

Dato : 29-11-03 11:29

d. [DATO] skrev [NAVN] på [ADRESSE] i artiklen [ARTIKEL]:

> [...]
> lokale klub og hos DMC. Har derfor ikke læst omtalte svar, er der ikke lige

Det omtalte svar i Touring Nyt gav også mig anledning til at tænke over hvad
MCTC egentlig har givet mig gennem de mere end 20 år som jeg har været
medlem.

Grundlæggende har MCTC givet mig en MC-Camp og det er så bidraget til
Motorcyklismen i Danmark - et godt bidrag, men ikke et bidrag som står mål
med de ressourcer som MCTC ejer.
At næsten halvdelen af en organisation stemmer imod at medlemmerne skal have
mulighed for at bruge økonomien til målrettede formål - siger en del om
interessen for medlemsaktiviteter.

MCTC har netop ikke lysten til »at få beskidte hænder ved at lægge sig ud
med diverse myndigheder og instanser«, det kommer man nok ikke udenom hvis
man i et demokratisk samfund vil undgå at ens interesser overtages af
andres.

Det kunne være rigtigt morsomt - såfremt Touring Nyt skulle sælges i løssalg
eller pr. Abonnement - mon ikke moderne MC-ister vil kunne finde de samme
farvestrålende reklamer og de mange PR-artikler andre steder.
Tourberetningerne kunne lægge på DMCN.

Grundlæggende så tvivler jeg på at MCTC har en langsigtet interesse i
Motorcyklismen - det er mere en stabil origanisation med et fast indtægt som
synes at være bestyrelsesn bevæggrunde.

Flemming Aage Nielsen

Fra : Bjørn S

Dato : 29-11-03 13:33

"Arne Lorenzen" skrev
> Det medlemskontingent jeg har valgt at have råd til har jeg smidt i den
> lokale klub og hos DMC. Har derfor ikke læst omtalte svar, er der ikke
lige
> en der kan henvise til det?

Det står som det første brev på side 13 i nummer 8 fra 31. oktober.

--
/Bjørn

Fra : Arne Lorenzen

Dato : 29-11-03 13:46

I news: yl0yb.48798$jf4.2551053@news000.worldonline.dk,
skrev Bjørn S <bjosko@REmoVEyahoo.com>
> "Arne Lorenzen" skrev
>
> Det står som det første brev på side 13 i nummer 8 fra 31. oktober.

OK ........og ikke andre steder?

Fra : Flemming

Dato : 29-11-03 17:48

"> >> Det medlemskontingent jeg har valgt at have råd til har jeg smidt i

> OK ........og ikke andre steder?

Prøv på biblioteket, der er noget med at de er at læse der!!!!

Fra : Anders Thorup

Dato : 01-12-03 00:02

Henrik Nielsen - RaptorMC.dk wrote:
> [...]
> godt. GS ønsker vist intet samarbejde DMC. Men der kan vist skrives
> meget om den sag, og det har vist været oppe før, har dog ikke lige

Nu er GS efter min mening heller ikke sit job voksent. Har mistet alt
respekt for manden, ifb. med de meget dominerende og arrogante svar på
læserbreve, omkring en artikel om at blive knaldet af policen, for at have
kørt på baghjul.
Han burde gå af,, just my few cents...

MVH / Best Regards
Anders Thorup
Suzuki GSX 250 EX
Http://www.dkfritidmotorcykel.dk/Anders_Thorup

Fra : Armand

Dato : 28-11-03 20:41

"Flemming" <virker_ikke@discteknik.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
Rolf
> Skovløkkes svar til Kield Ribe, så tror jeg virkelig det ville gavne det

Ved sidste forsøg på at slå de to grupperinger sammen, væltede det hele i
bund og grund ved at MCTC's generalforsamling udviste en skepsis over at
DMC's styrelse blot ville have snablen i pengekassen (Hvad er "DMC's
bestyrelse" efter en fusion og næst efter kommende generalforsamling??)
Med en formue der er mere end tredoblet siden, tror jeg at dén hurdle er
blet totalt uoverkommelig for den hårde kerne som danner MCTC's
generalforsamling

--
Armand.

Fra : anders majland

Dato : 28-11-03 22:09

> Med en formue der er mere end tredoblet siden,
> tror jeg at dén hurdle er blet totalt uoverkommelig for den hårde
> kerne som danner MCTC's generalforsamling

Uden at kende hele historien (så gammel er jeg ikke så kræver det
nok også et generationsskifte i bestyrelserne inden det bliver til noget

Anders dot Majland at jyde dot dk
email address in header is not valid

Fra : Armand

Dato : 29-11-03 01:02

meddelelse news:bq8dgv$hp0$1@sunsite.dk...

> Uden at kende hele historien (så gammel er jeg ikke så kræver det
> nok også et generationsskifte i bestyrelserne inden det bliver til noget

Selvom begge parter har folk i inderkredsen, som har været med helt tilbage
fra det oprindelige brud (MCTC var oprindelig en klub under DMC), er jeg
bange
for at der blandt menigmand ligger alt for meget nedarvet fra den
mellemliggende tid til at det ikke er nok at kappe hovedet af strukturen :-/
Men som jeg antydede før, så er det vel begrænset hvor meget der er tilbage
af DMC, andet end arbejdskraften/viljen når en given fusion har opslugt
organisationen og den første efterfølgende generalforsamling erstatter en
given overgangs-bestyrelse :-/
På den anden side set, så er det måske netop al det engagement at "nogle"
ikke er så interesseret i at få ind på livet :-/

--
Armand.

Fra : Flemming

Dato : 28-11-03 22:16

> Med en formue der er mere end tredoblet siden, tror jeg at dén hurdle er
> blet totalt uoverkommelig for den hårde kerne som danner MCTC's
> generalforsamling

Husk lige Armand "den hårde kerne" er kun på ca 50-75 personer ud af et
medlemstal på .......ja, er det ikke over 20000 medlemmer!!!!!!
Det er fakta, jeg har selv været der.

Fra : Armand

Dato : 29-11-03 01:03

> Husk lige Armand "den hårde kerne" er kun på ca 50-75 personer ud af et
> medlemstal på .......ja, er det ikke over 20000 medlemmer!!!!!!
> Det er fakta, jeg har selv været der.

jup!
Men derved at det er dén der ses til enhver generalforsamling, så ér det
også der at problemerne(?) opstår!
Seneste forsøg på fusion (sidst i 80'erne) blev nedstemt af MCTC's
generalforsamling til trods for at bestyrelsen anbefalede et fremlagt
forslag dækkende de praktiske sager i handlingen.
Man tror at det er løgn, men selv Hr. Gunnar Skrydstrup anbefalede
sammenlægningen, og var endda så visionær at han påpegede at et
brud ville trække fronterne endnu skarpere op og at en given "lad lige tiden
arbejde"- indstilling derved ikke ville gavne sagen

--
Armand.

Fra : Flemming

Dato : 29-11-03 01:23

> [...]
tiden
> arbejde"- indstilling derved ikke ville gavne sagen
Armand, jeg tror ikke du har hørt GS de sidste år......godt nok er han
blevet dæmpet af, men en kammerat jeg have med sidste år "troede" at det var
ham (GS) der var formand..........men han er kun ansat........og han vil
IKKE have noget med DMC at gøre........hvis han blev sparket ud ville det
hjælpe for os alle, tror jeg.
Der er andre der kan lave et godt blad!!!!
--

Venlig hilsen
Flemming Disc

Fra : Martin Sørensen

Dato : 28-11-03 19:54

> Dejligt med lidt DMC-nyt her til weekenden, bare det snart var forår

Hmm.. Jeg har ikke modtaget noget blad idag.

Ok, det kommer nok mandag så. Postdanmark tager af en eller anden underlig
grund ofte 2 dage for at sende A-breve/pakker til min adresse.

--
signing off.. Martin Sørensen