X11
Fra : Brian Laursen

Dato : 27-11-03 16:35

Og billederne er self postet i news:dk.binaer.motor

--
Virtually Yours

Life of Brian aka Brian Wendelbo Laursen

Fra : Richard

Dato : 27-11-03 17:24

Brian Laursen wrote:

> Og billederne er self postet i news:dk.binaer.motor

Ja for søren, kvartkåben klæder den rigtig godt - giver en modvægt til
X11's spøjse og ellers meget fremtrædende kørerramme IMHO - måske
hjælper den lyse lak også

--
Richard Pade, Sorgenfri, DK
DFM-side: www.dkfritidmotorcykel.dk/richard_pade

Fra : John Jensen

Dato : 27-11-03 21:25

"Richard" <richardpunktumpade@mail.dk> skrev i en meddelelse

> Ja for søren, kvartkåben klæder den rigtig godt - giver en modvægt til
> X11's spøjse og ellers meget fremtrædende kørerramme IMHO - måske
> [...]

Ja, smag og behag er heldigvis forskellig, for jeg synes den selvsamme
"kåbe" ødelægger hele cyklen,
men det skyldes nok at jeg generelt ikke bryder mig om disse Streetfighter
dele.

/ John

Fra : Richard

Dato : 27-11-03 23:20

John Jensen wrote:

> Ja, smag og behag er heldigvis forskellig, for jeg synes den selvsamme
> "kåbe" ødelægger hele cyklen,
> men det skyldes nok at jeg generelt ikke bryder mig om disse Streetfighter
> dele.

Streetfightere siger mig heller ikke så meget, men når X11 med denne
streetfighter-lignende kåber alligevel begejstrer mig, er det sikkert
fordi synet / anvendelsen er uventet - det giver ofte stor
opmærkomhedsværdi.

Uden kåben og i sin gængse mørke metalfarve, virker X11 noget tung, netop
fordi linierne i kølerrammen trækker fremad/nedad. Kåben flytter
opmærksomheden og gør cyklen synsmæssigt lettere

Richard Pade, Sorgenfri, DK

Fra : Arne Lorenzen

Dato : 27-11-03 23:43

I news: bq5tba$g4c$1@abbeden.bunk.cc,
skrev Richard <rpaderichard@netscape.net>

> Uden kåben og i sin gængse mørke metalfarve, virker X11 noget tung,
> netop fordi linierne i kølerrammen trækker fremad/nedad. Kåben flytter
> opmærksomheden og gør cyklen synsmæssigt lettere

Netop kølerammens udformning påstås at have en funktion med hensyn til
køreegenskaberne - downforce? -og ikke kun til effektiv køling?

--
Mvfh. Arne Lorenzen FZS 600 / XT 600
www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=183 _

Fra : Per Emborg

Dato : 28-11-03 00:17

> Netop kølerammens udformning påstås at have en funktion med hensyn til
> køreegenskaberne - downforce? -og ikke kun til effektiv køling?

Klippppppppppp

Jeg ved sku snart ikke hvor meget downforce den giver men læ omkring benene
der kan jeg mærke forskel om jeg kører på min gade eller Dragbike
Det værste jeg har været ude for var en K........... og hendes søn over på
Jyllandsringen til RR festival der gik forbi og sagde højt og larmene se der
er den der 5,7 l mc ( Jeg tror hun mente en Boss Hoss) for S...... jeg var
ved at sprænge i luften :) og de andre i lejren grinte meget højt ikke
Jesper og Kenned
Men de mennesker der har prøvet en X11 er lidt forundtet over hvor meget
moment og letkørt den er og at man ikke mærker mere vind end man gør , det
er først når man kommer over de 220-230 KM/t at man føler at nu går det sku
stærkt , og det har jeg faktisk ikke noget imod , det er jo derfor at man
køber en Naked Bike
Når jeg vil køre stærk så låner jeg bare min kones ZX 9 R -01 og den har jeg
da også taget til Assen , men jeg var egenlig ikke mere frisk efter turen
end på X11 eren (Forstået lange arme) selv om vi kører i det høje gear

Per Emborg
Der har aftalt med et Tysk Tunings firma http://www.lkm.de/ om ca 184 hk på
baghjulet til sæson 04 , jeg gider sku ikke at blive kørt agterud af de der
ZX12 mere på de 402 meter på de 202 går det sku fint nok - men...........

http://www.lkm.de/

Fra : Janner

Dato : 28-11-03 10:59

> [...]

der
> ZX12 mere på de 402 meter på de 202 går det sku fint nok - men...........

Hvilke dele består et sådan kit af ??? Sad lige og lurede

Fra : Jacob Larsen

Dato : 28-11-03 15:19

> [...]
> hk på baghjulet til sæson 04 , jeg gider sku ikke at blive kørt
> agterud af de der ZX12 mere på de 402 meter på de 202 går det sku

Hvad er tiden for de 402m på sådan et dyr? Jeg kan ikke finde tider for
mc'er og jeg vil gerne prøve at sammenligne med bilerne, som jeg synes er
lidt nemmere at finde tider på.
--
mvh. Jacob Larsen - GS500

Fra : Henrik H. Jensen

Dato : 28-11-03 15:41

http://www.syclone.freeserve.co.uk/rivals.htm

--
En glad Henrik Jensen på en spindende ThunderCat
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=74

Fra : Jacob Larsen

Dato : 28-11-03 16:31

Henrik H. Jensen wrote:

> http://www.syclone.freeserve.co.uk/rivals.htm

Smukt. De har endda en GS'er med

Hvis en McLaren F1 ikke kan gøre det hurtigere end nogen af de vildeste
mc'ere undres jeg lidt over, at jeg har set videoer af en ældre svensk BMW,
der tog turen på 9,97s.

http://www.mull.tk/ den 3. film fra venstre. Det er den grå bil 8:30 min.
inde i filmen

Direkte link: http://cosworth.mine.nu/mull/MULL@Tullinge.avi (~250MB)

Er det godt nok muligt at denne bil kan følge med de hurtigste mc'ere og
køre fra en McLaren F1. Snyder svenskerne med deres målere eller hvad?
--
mvh. Jacob Larsen - GS500

Fra : Armand

Dato : 28-11-03 20:38

"Jacob Larsen" <jacobl@(((FJERNDETTE)))cs.auc.dk> skrev i en meddelelse

> Hvis en McLaren F1 ikke kan gøre det hurtigere end nogen af de vildeste
> mc'ere undres jeg lidt over, at jeg har set videoer af en ældre svensk
BMW,
> der tog turen på 9,97s.

For at opnå mindst mulig spring imellem gearene er F1'ernes 1.gear er udlagt
alene med henblik på brug i det langsomste sving (hhv. i forhold til det
2.gear som måtte bruges i det langsomste sving, og derved er det meeeget
langt når starten går!

--
Armand.

Fra : Jacob Larsen

Dato : 28-11-03 22:00

> [...]
> forhold til det
> 2.gear som måtte bruges i det langsomste sving, og derved er det

Tænker du på formel 1 bilerne her? Den bil jeg umiddelbart sammenlignede med
var den bedste placerede bil, McLaren F1 på linket fra før

http://www.syclone.freeserve.co.uk/rivals.htm
(en "alm" sportsvogn til 18mio eller noget i den retning). Jeg ved egentlig
ikke hvor meget F1 der er over den selvom de mildest talt antyder det med
navnet :-/
Det var dog selvf. ikke helt klart af mit indlæg, at det ikke var en formel
1.

Jeg kan slet ikke forstå den "gamle" BMW er et helt sekund hurtigere og
dermed næsten ligger på højde med de bedste mc'ere.

Nu har du selvf gjort mig interesseret i om en formel 1 bil kan acc fra en
mc på de 402 m.
Den har måske ikke den bedste gearing til det, men de vejer jo ret lidt og
har masser af gummi på vejen.
--
mvh. Jacob Larsen - GS500

Fra : Armand

Dato : 29-11-03 00:58

> Tænker du på formel 1 bilerne her?

Jup!
Jeg var lige hurtig nok på aftrækkeren, til ikke at nå at opfatte "McLaren",
og som modembruger er det sjældent at jeg surfer med på link's, så dérfra
fik jeg ikke nogen clou's

Anyhow, så er McLaren' nok også temmelig højt gearet i 1., og dét kræver sin
mand på koblingen - Og det er jo ikke sikkert at det lige var "ham" der sad
ved rattet ved den dyst (ligesom at det ikke er Ducati'erne man oftest ser
dækkene slidt helt ud til kanten på, kan ejerskab af en McLaren på samme
måde være et godt dække over egne evner, også omkring så simple(?)
dicipliner som dragstarts) :-/

--
Armand.

Fra : Per Emborg

Dato : 28-11-03 18:29

Ca 11,5 for en X11
Ca 11,0 for en ZX12
I år var det en Gammel SKRU-SUKI fra ca 84 der vandt over alt og alle men
den er godt nok også voldtunet med ca 1450 ccm og skal kører i en anden
klasse næste år siges der
Og da mange af løbene Sindal - Holeby - Mosten -Hirtshals er på 202 m så har
man også chancer på alm. hurtige maskiner så som Zx6r- Honda CBR- R6 der er
endda tale om at lave en klasse for 600 ccm og med bare 5 tilmeldte så er
den oppe at stå , men tro nu ikke det er lige så nemt som nede ved det
lokale blinklys

--
Per Emborg
x112kvik4u@dotcomprik.dk

Fra : Jacob Larsen

Dato : 28-11-03 19:20

> Ca 11,5 for en X11
> Ca 11,0 for en ZX12

Ok. Det er da heller ikke ligefrem langsomt.
Troede egentlig at motorcyklerne var væsentligt hurtigere end bilerne, men
det er jo også et problem, at der er mindre gummi på vejen.

> I år var det en Gammel SKRU-SUKI fra ca 84 der vandt over alt og
> alle men den er godt nok også voldtunet med ca 1450 ccm og skal kører
> i en anden klasse næste år siges der

Ja Suzuki er jo kram

> [...]
> bare 5 tilmeldte så er den oppe at stå , men tro nu ikke det er lige
> så nemt som nede ved det lokale blinklys

Kører du tit om kap ved et blinklys?
--
mvh. Jacob Larsen - GS500 som nok er lidt for sløv til at være med

Fra : Armand

Dato : 28-11-03 20:37

"Per Emborg" <FJERNDETTEmail@kvikkerten.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> I år var det en Gammel SKRU-SUKI fra ca 84 der vandt over alt og alle men
> den er godt nok også voldtunet med ca 1450 ccm og skal kører i en anden

Sådan ér det når man vinder over en af Mostens lokale opstillere!
Året efter at en nyere T595 vandt i klassen for engelske maskiner, blev
det besluttet at dén nærmere var en japaner og derfor blev rykket ud af
klassen, således at det lokale håb på en voldtunet Norton Commander atter
havde en chance :-|

--
Armand.
(der husker at Nemesis dog blandede sig og lod Norton'en eksplodere)

Fra : --=STONE=--©

Dato : 29-11-03 11:51

> [...]
> det besluttet at dén nærmere var en japaner og derfor blev rykket ud af
> klassen, således at det lokale håb på en voldtunet Norton Commander atter

Tja... kan man ikke vinde, kan man da bare ændre reglerne til sin fordel
) skisme smart ..

--
--=STONE=--©