HJÆLP! kan ike få kædeled på
Fra : ismanden

Dato : 26-11-03 13:57

Hjælp mig

Hva gør jeg forkert

Jeg har købt ny kæde og tandhjul til min cykel

Men kæbeledet!!!

Der er 4 gummiskiver når de sættes i mellem 2 i hver side er der ikke plads
til låsepladen
hvad gør jeg forkert

Fra : Psycho Cowboy

Dato : 26-11-03 14:40

ismanden wrote:
> [...]
>
> Men kæbeledet!!!
>
> Der er 4 gummiskiver når de sættes i mellem 2 i hver side er der ikke
_____________________________________

Det kan godt være lidt kringlet ja...
Du skal sørge for at det hele sidder _præcist_ ud for hinanden, og det
kommer du nok til at få et extra sæt hænder til at klare for dig.
Så skal du have en tang, der passe ind mellem de to nitter, og så gælder det
ellers om at presse stille og roligt, indtil de to riller kommer til syne på
nitterne. Noget der er lettere sagt end gjort!
Så er det tid til at få låseblikket på, og det skal køre med den faste ende
forest rundt på kæden, men det ved du sikkert... Sæt det løst på med
fingerne og pres resten på med en tang mod en nitte på ledet foran med den
ene kæbe af tangen, men først når du er sikker på, blikket kører ind i
rillerne og ikke ved siden af.
Held og lykke med det!

--
Psycho Cowboy
Babygixxer - nu med storebror

Fra : Jon Larsen & Ann-Rik~

Dato : 26-11-03 14:43

">
> [...]

> fingerne og pres resten på med en tang mod en nitte på ledet foran med den
> ene kæbe af tangen, men først når du er sikker på, blikket kører ind i

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

Når du så har fået clipsen på, lægger du en stor hammer bag leddet og banker
med en anden hammer på nitterne på forsiden, så ryger clips og ledplade ikke
af, sådan som det gjorde på min............. Det er bedre at gå med livrem
OG seler på denne måde er den både låst med clipsen og nittet sammen !!!

--
MVH
Proces-teknolog Jon Larsen

Fra : ismanden

Dato : 26-11-03 15:04

Tak for hjælpen

Det lykkes

Fra : Soren Lindholt

Dato : 26-11-03 15:16

*******

> plads

gummiskiver, inde i munden??? Er det en tandretning vi er i gang med??
Eller er det kædeled i stedet for kæbeled du mener ))))
For så er min kommentar følgende:

Det er nem f.eks. at lægge en lille møtrik over hullet, og så klemme med en
rørtang eller lignende.
Du behøver heller ikke nødvendigvis at nitte stadsen, affedt grundigt og
giv det en klat siliconegummeklistermasse. Det er hvad der kræves til
roadracing, og det har også holdt et år på min endurooffrowder, der ellers
ikke spares for noget.

Soren