/ Forside / Interesser / Fritid / Motorcykler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Motorcykler
#NavnPoint
dova 9238
pallenoc 4816
pallebhan.. 3536
masteraug.. 3050
nilsg 2382
jakjoe 2110
transor 2030
CLAN 1915
Sunowich 1420
10  3773 1345
just af karbonader på 2 tagger
Fra : brian/hon 750


Dato : 25-11-03 17:52

Hvordan er det nu lige det er med vejrets indvirkning på just af nål og dyse
størrelse på en 2 tagger.Blandningen på dt 250éren er lige til den fede side
nu, men hvis det bliver bedre når det bliver varmere i vejret er jo ingen
grund til at rode mere med det
--
MVH Brian /hon750
fjern" FJERN" i mail adresse
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=241












 
 
Freddy O. Christense~ (25-11-2003)
Kommentar
Fra : Freddy O. Christense~


Dato : 25-11-03 18:03

brian/hon 750 wrote:
> Hvordan er det nu lige det er med vejrets indvirkning på just af nål
> og dyse størrelse på en 2 tagger.Blandningen på dt 250éren er lige
> til den fede side nu, men hvis det bliver bedre når det bliver
> varmere i vejret er jo ingen grund til at rode mere med det

Værre. Varm luft fylder mere og indeholder derfor mindre ilt pr ccm. Dvs. at
er den fed nu bliver det værre til foråret. Samtidigt fordamper benzinen
bedre når det er varmt.

Sjovt nok har jeg aldrig kunnet mærke forskel fra sommer til vinter. Kun
hvis motoren er meget varm taber den lidt effekt.

Og ja. Jeg kører da gladeligt om vinteren. Nemli!

FOCs
Honda MTX 125R



Hekto (25-11-2003)
Kommentar
Fra : Hekto


Dato : 25-11-03 20:41

In article <3fc38b55$0$27467$edfadb0f@dread16.news.tele.dk>, Freddy O.
Christensen says...
> Værre. Varm luft fylder mere og indeholder derfor mindre ilt pr ccm. Dvs. at
> er den fed nu bliver det værre til foråret. Samtidigt fordamper benzinen
> bedre når det er varmt.
>
> Sjovt nok har jeg aldrig kunnet mærke forskel fra sommer til vinter. Kun
> hvis motoren er meget varm taber den lidt effekt.
>
>
Benzinen bliver også koldere, og massefylden stiger p.gr.a.
sammentrækningen. Derved suger man en større vægtmængde benzin ind
sammen med kold luft, der også vejer mere, og derfor indeholder større
vægtmængde ilt.

Det burde gå lige op, dog med den ene forskel at benzinen fordamper
bedre når det er varmt, og dermed gerne skulle give en mere homogen
blanding.
--
/Hekto

Ducati 600SL Pantah - Suzuki LS650
Ducatist og medlem af 'Geheime Motorrad Putzer Verein'
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/hekto
Ordinary-tupperware-standard-deadlyboring-multi-piston japanese
semi-rockets ... no thanks!

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177514
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408611
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste