MC-køreprøve
Fra : Thomas Rudbeck

Dato : 24-11-03 21:53

Er der nogle derude der har nogle gode tips til MC-køreprøve, både den teori
man skal kunne og også selve kørslen?

Jeg skal nemlig til køreprøve imorgen

Fra : Brian Sørup

Dato : 24-11-03 22:17

"Thomas Rudbeck" <thomas_rudbeck@yahoo.com> skrev i en meddelelse
> Er der nogle derude der har nogle gode tips til MC-køreprøve, både den
teori
> man skal kunne og også selve kørslen?
>
> Jeg skal nemlig til køreprøve imorgen

Hvis du stadig er usikker på de ting har din kørelærer nok klokket lidt
i det....

Der er nogle ting omkring sikkerhed rent teoretisk og så skal du køre
forsigtigt, dog uden den bløde hat - husk at tænde lyset.....
--
Brian Sørup
Honda VF 500 F2

Fra : loonie

Dato : 24-11-03 22:30

> teori
Husk at slukke blinklyset efter brug og kig over skulderen...

Fra : Thomas Hjort

Dato : 24-11-03 23:54

> Er der nogle derude der har nogle gode tips til MC-køreprøve, både den
teori
> man skal kunne og også selve kørslen?
>
> Jeg skal nemlig til køreprøve imorgen

Ja, undgå at ta den på baghjulet ned a strøget i myldretid ;)

Mvh Thomas

Fra : Msp

Dato : 25-11-03 00:56

> Ja, undgå at ta den på baghjulet ned a strøget i myldretid ;)

Og lad for guds skyld være med at køre fra den motorsagkyndige.

Mogens

Fra : Armand

Dato : 25-11-03 12:03

"Msp" <mogens@s-pedersen.tandløsdk> skrev i en meddelelse

> Og lad for guds skyld være med at køre fra den motorsagkyndige.

Hæ!
Min mc-køreprøve er fra før radiokommunikationens tid, og jeg skulle istedet
følge en udstukket rute igennem midtbyen. Der var bare den detalje at det
var torvedag og tæt trafik uden særligt mange forekommende lyskryds!
Måske netop fordi at kørlærer og prøvsagkyndig (i bil) kun lige så røven af
mig nogle få gange, er årsag til at jeg bestod!?
Prøvesagkyndiges udtalelse efter turen, var: "Du har ihvertfald bevist at du
ved at en motorcykel er et behændigt køretøj man kan komme igennem trafikken
med!"

--
Armand.

Fra : Martin Leong

Dato : 25-11-03 07:36

"Thomas Rudbeck" <thomas_rudbeck@yahoo.com> wrote in message
> Er der nogle derude der har nogle gode tips til MC-køreprøve, både den
teori
> man skal kunne og også selve kørslen?
>
> Jeg skal nemlig til køreprøve imorgen

Din fader skulle vel ikke være Erik Rudbeck?

Fra : lover

Dato : 25-11-03 17:39

Hejsa

Jeg vil lige tillade mig at sige,at ham Rudbeck man kan jeg dælme ikke
lide.
Har været til MC prøve hos ham FØJ for en karl.
Hej og held og lykke :)))

Fra : Thorstein

Dato : 25-11-03 08:18

Alt om kronrør, bremser, mål, alder, lys og beklædning ( teori )

Ellers, kør pænt og sikkert - jeg fik det råd "kun" at bruge et ben til at
støtte med når man holder stille, det viser sikkerhed.

Til sidst: Kik over skulderen når du skifter retning og gør det så den
motorsagkyndige kan se det!

Knæk og bræk

/ Thorstein

Fra : TheHobbit

Dato : 25-11-03 09:35

Brug begge bremser - jeg har hørt om folk der dumpede (eller fik påtalt) at
de kun brugte den ene.

Stephan