/ Forside / Interesser / Fritid / Motorcykler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Motorcykler
#NavnPoint
dova 9238
pallenoc 4816
pallebhan.. 3536
masteraug.. 3050
nilsg 2382
jakjoe 2110
transor 2030
CLAN 1915
Sunowich 1420
10  3773 1345
Opfølgning på det Ovale bagdæk :(
Fra : Moller


Dato : 23-11-03 21:07

Heysa,
Efter en laaang skrue dag i går lørdag måtte jeg sukkende erkende at det
med at rense fælgen osv... ikke vil hjælpe så meget :(

Det er ik nær så ovalt nu som det var inden jeg fik renset fælg osv...
men som det skarpe øje fra Bager opdages at det er fælgen der er en lille
smule skæv/oval :( æv æv så nu er goe råd dyre :(

Da jeg jo har undersøgt hva et brugt hjul koster (3-400Kr) til sådan en
fætter... da min tromle jo som nævnt tidligere også er oval *GGG* og derved
ubrugelig, så må jeg vel nu bide i det sure og bare købe et andet hjul, så
jeg både for en brugbar bagbremse og brugbar fælg.

På den lyse side :) så fik jeg smurt kabler i går, tjekket lejer (uha)
renset nogen af lejerne så de kan dreje rundt lidt.. ladet batteriet op (var
nu ik nødvendigt) og ellers hyggesludret med bager som fik råtunet sin
vintermaskine (noget med stillen af ventiler, og alm service *GGG*) så den
nu starter i første, og ikke tyvende hug med kicken :)

VH
Lars Molnit
MZ ETZ 251 CDi
Suzuki GSF 1200 S





 
 
Christian Knudsen (24-11-2003)
Kommentar
Fra : Christian Knudsen


Dato : 24-11-03 09:54


"Moller" <news@molnit.com> skrev i en meddelelse
news:3fc1136c$0$266$4d4eb98e@read-nat.news.dk.uu.net...
> Heysa,
> Efter en laaang skrue dag i går lørdag måtte jeg sukkende erkende at
det
> med at rense fælgen osv... ikke vil hjælpe så meget :(
>
> Det er ik nær så ovalt nu som det var inden jeg fik renset fælg osv...
> men som det skarpe øje fra Bager opdages at det er fælgen der er en lille
> smule skæv/oval :( æv æv så nu er goe råd dyre :(

Øv, det var sgu kedeligt

> Da jeg jo har undersøgt hva et brugt hjul koster (3-400Kr) til sådan
en
> fætter... da min tromle jo som nævnt tidligere også er oval *GGG* og
derved
> ubrugelig, så må jeg vel nu bide i det sure og bare købe et andet hjul, så
> jeg både for en brugbar bagbremse og brugbar fælg.

Så er det bare ind i kampen - 400 kr er ikke meget for et hjul med bremse...

> På den lyse side :) så fik jeg smurt kabler i går, tjekket lejer (uha)
> renset nogen af lejerne så de kan dreje rundt lidt.. ladet batteriet op
(var
> nu ik nødvendigt)

Har den et batteri???

og ellers hyggesludret med bager som fik råtunet sin
> vintermaskine (noget med stillen af ventiler, og alm service *GGG*) så den
> nu starter i første, og ikke tyvende hug med kicken :)

Ja, jeg har også hørt, at den nu kan køre 187,3 km/t hvis man ligger ned på
sæddet og stikker fødderne bagud. Man skal dog huske at holde hovedet
korrekt, så der dannes lidt downforce på hjelmen, så man slipper for at den
går på hjul, når man vrider gassen ved 160.... *LOL*

mvmch
christian



Jens Jacob Bager Jen~ (24-11-2003)
Kommentar
Fra : Jens Jacob Bager Jen~


Dato : 24-11-03 10:15


> og ellers hyggesludret med Bager som fik råtunet sin
>> vintermaskine (noget med stillen af ventiler, og alm service *GGG*)
>> så den nu starter i første, og ikke tyvende hug med kicken :)

> Ja, jeg har også hørt, at den nu kan køre 187,3 km/t hvis man ligger
> ned på sæddet og stikker fødderne bagud.

Hej Christian

Den kan ikke køre 187,3.. Til gengæld kan du starte når man træder på
kickstarteren, og ikke efter 20. jok. Den har fået umådelig meget mere
gasrespons igen. Jeg pustede trykluft i tændrørshætterne, og olierede dem i
silikoneolie. Jeg tror det var det der gjorde hele forskellen. At jeg også
stillede ventiler, rensede luftfilter, rensede og gappede tændrør, smurte
speedometerkabel og speedometersnekke, tømte svømmehusene samt smurte
glidepindende på forbremsekaliberen var sikkert lige meget i den sammenhæng.

Jeg har faktisk haft den oppe på 150km/t ned af bakke, og mit speedometer
viser ikke specielt for meget, da speedometersnekken er fra en DR650, så
lidt hurtig er den da. At den så ikke lyder som om den synes det er rart er
en anden sag.

--
Mojn
Jens Bager Jensen
Honda CBR 600 F '94 og Suzuki DR 600 '85
Præsident for Polyteknisk MC Forening (PMC)



Armand (24-11-2003)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 24-11-03 17:40


"Moller" <news@molnit.com> skrev i en meddelelse
news:3fc1136c$0$266$4d4eb98e@read-nat.news.dk.uu.net...
> Heysa,
> Efter en laaang skrue dag i går lørdag måtte jeg sukkende erkende at
det
> med at rense fælgen osv... ikke vil hjælpe så meget :(
> .....det skarpe øje fra Bager opdages at det er fælgen der er en lille
> smule skæv/oval :( æv æv så nu er goe råd dyre :(

Er det da ikke en eger-fælg?
I så fald er en anelse ovalitet vel blot en opspændingssag :-/
Hen til cykelhandleren med den afmonterede fælg, og overlad til ham at
kigge/vurdere/justere!

--
Armand.





Jens Jacob Bager Jen~ (24-11-2003)
Kommentar
Fra : Jens Jacob Bager Jen~


Dato : 24-11-03 21:43

>> .....det skarpe øje fra Bager opdages at det er fælgen der er en
>> lille smule skæv/oval :( æv æv så nu er goe råd dyre :(
>
> Er det da ikke en eger-fælg?
> I så fald er en anelse ovalitet vel blot en opspændingssag :-/
> Hen til cykelhandleren med den afmonterede fælg, og overlad til ham at
> kigge/vurdere/justere!

Det kan ikke betale sig. Moller har fået et tilbud på en anden fælg til
300kr. Desuden er tromlebremsenavet ovalt, så bagbremsen virker ikke. I mine
øjne skal de nye egre skrues ud, og gemmes sammen med fælgen, og navet skal
smides ud.

--
Mojn
Jens Bager Jensen
Honda CBR 600 F '94 og Suzuki DR 600 '85
Præsident for Polyteknisk MC Forening (PMC)



Ib Jakobsen (25-11-2003)
Kommentar
Fra : Ib Jakobsen


Dato : 25-11-03 00:13

Jens Jacob Bager Jensen wrote:

> Det kan ikke betale sig. Moller har fået et tilbud på en anden fælg til
> 300kr. Desuden er tromlebremsenavet ovalt, så bagbremsen virker ikke. I mine
> øjne skal de nye egre skrues ud, og gemmes sammen med fælgen, og navet skal
> smides ud.

Der kan meget nemt være sammenhæng mellem ovalt hjul og oval tromle. Men de den
pris kan det næppe betale sig at rette op på sagerne.


--
Med venlig hilsen

Ib Jakobsen



Armand (25-11-2003)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 25-11-03 12:03


"Jens Jacob Bager Jensen" <bager@nospam.dkfritidmotorcykel.dk> skrev i en
meddelelse news:N4uwb.5417$8G.3982@news.get2net.dk...
> >> .....det skarpe øje fra Bager opdages at det er fælgen der er en
> >> lille smule skæv/oval :( æv æv så nu er goe råd dyre :(
> >
> > Er det da ikke en eger-fælg?
> > I så fald er en anelse ovalitet vel blot en opspændingssag :-/
> > Hen til cykelhandleren med den afmonterede fælg, og overlad til ham at
> > kigge/vurdere/justere!
>
> Det kan ikke betale sig. Moller har fået et tilbud på en anden fælg til
> 300kr.

OK!
Men har han set tilstanden af den anden fælg??

> Desuden er tromlebremsenavet ovalt, så bagbremsen virker ikke. I mine
> øjne skal de nye egre skrues ud, og gemmes sammen med fælgen, og navet
> skal smides ud.

Alt efter standen af den anden fælg kan det jo ultimativt reddes igennem
sammenbygning af de bedste dele :-/

--
Armand.






Moller (25-11-2003)
Kommentar
Fra : Moller


Dato : 25-11-03 12:34

> OK!
> Men har han set tilstanden af den anden fælg??

Nopes, som du hentyder til frygter jeg det lidt :(

> > Desuden er tromlebremsenavet ovalt, så bagbremsen virker ikke. I mine
> > øjne skal de nye egre skrues ud, og gemmes sammen med fælgen, og navet
> > skal smides ud.
>
> Alt efter standen af den anden fælg kan det jo ultimativt reddes igennem
> sammenbygning af de bedste dele :-/

Sidste udvej er dette... da jeg har næsten spritnye eger på den fælg jeg
har nu (ingen rust eller andet), pga. et skift for 3 år siden, så vil jeg jo
bruge dem hvis den anden fælgs eger ik er for kønne. Men det store plus må
da helt og aldeles være at jeg for en tromle der virker :)

Omkring det med Cykelsmeden Armand, jeg har set i et oldgammelt indlæg
du også nævner det der... kan sådan en go gammel gut virkelig fikse en oval
fælg ??? og måske trække eger om på den ??? min erfaring er at de MC Mekker
der er ikke kan gøre den slags, og hvis det lykkedes, så er de længere om
det end jeg selv er (ja ja, men jeg gider ik at gøre det selv hvis jeg kan
slippe).. f.eks. Dansk Motor Companig eller hvordan det nu staves brugte 3
TIMER på en baghjul der skulle ha nye eger... jeg har selv trukket mit MZ
baghjul om på 1-1½time og det var første forsøg for mig :) godt nok med en
Pro. guide :) men alligevel. (Nej det var ikke ovalt dengang).

VH
Lars Molnit
MZ ETZ 251 CDi
Suzuki GSF 1200 S



Armand (25-11-2003)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 25-11-03 16:37


"Moller" <news@molnit.com> skrev i en meddelelse
news:3fc33d86$0$238$bc7fd3c@news.sonofon.dk...
> > OK!
> > Men har han set tilstanden af den anden fælg??
>
> Nopes, som du hentyder til frygter jeg det lidt :(
>
> > > Desuden er tromlebremsenavet ovalt, så bagbremsen virker ikke. I mine
> > > øjne skal de nye egre skrues ud, og gemmes sammen med fælgen, og navet
> > > skal smides ud.
> >
> > Alt efter standen af den anden fælg kan det jo ultimativt reddes igennem
> > sammenbygning af de bedste dele :-/
>
> Sidste udvej er dette... da jeg har næsten spritnye eger på den fælg
> jeg har nu (ingen rust eller andet), pga. et skift for 3 år siden, så vil
> jeg jo bruge dem hvis den anden fælgs eger ik er for kønne. Men det store
> plus må da helt og aldeles være at jeg for en tromle der virker :)
>
> Omkring det med Cykelsmeden Armand, jeg har set i et oldgammelt indlæg
> du også nævner det der... kan sådan en go gammel gut virkelig fikse en
> oval fælg ??? og måske trække eger om på den ??? min erfaring er at de MC
> Mekker der er ikke kan gøre den slags, og hvis det lykkedes, så er de
> længere om det end jeg selv er

At trække egre om, eller rette fælgen op er som sådan et fedt, og jeg regner
så absolut cykelsmeden rundt om hjørnet for at være mere rutineret udi dén
kunst, end en hvilkensomhelst mc-mekker, som måske nok har lært det engang,
men også er ganske urutineret qua de primære forekomst af støbte mc-fælge.
Og da der er flere cykelsmede end mc-værksteder er det således også enklere
at finde rette reperatør - Også selvom man skulle rende ind i nogle der ikke
vil røre sagerne med en ildtang!
Skulle man tiltro en mc-relateret person rutine derom, må det snarere være
én fra (HD)costum-branchen :-/

Hvem var din assisterende "pro-guide" senest??

--
Armand.







Moller (25-11-2003)
Kommentar
Fra : Moller


Dato : 25-11-03 17:39

> At trække egre om, eller rette fælgen op er som sådan et fedt, og jeg
regner
> så absolut cykelsmeden rundt om hjørnet for at være mere rutineret udi dén
> kunst, end en hvilkensomhelst mc-mekker, som måske nok har lært det
engang,
> men også er ganske urutineret qua de primære forekomst af støbte mc-fælge.

Ligepræcis det ... pisse iereterende for os med ældre maskiner, eller
hang til eger fælge :(

> Og da der er flere cykelsmede end mc-værksteder er det således også
enklere
> at finde rette reperatør - Også selvom man skulle rende ind i nogle der
ikke
> vil røre sagerne med en ildtang!

godt der er de gule side :) nu skal der ringes rundt.

> Skulle man tiltro en mc-relateret person rutine derom, må det snarere være
> én fra (HD)costum-branchen :-/

Og sådan en person vil en SU ikke ha råd til :)

> Hvem var din assisterende "pro-guide" senest??

Det var Kurt Johansen fra Speciel Værkstedet i Fakse :) inden han lavede
foretningen om til speciel værksted havde det været et MC værksted i
adskillige år, og for ham (dengang han var ung), var sådan noget som
Commander og Mach III det som nudagens Gixxer 1000 og Fireblade går ud for
:) Det gik satme stærkt at kalibrere fælgen ind så egerne var perfect
monteret :) efter tjekkede på stedet med måleuret :) hmmm afsløret, det var
nu mere kurt end mig der fik de eger på :)

VH
Lars Molnit
MZ ETZ 251 CDi som i dag har fået bestilt narv + fælg :)
Suzuki GSF 1200 S



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177514
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408612
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste