BMW K100 RS Rød. Hvilken farvekode er det ~
Fra : Bent Erik Thomsen

Dato : 22-11-03 22:04

Jeg skal have malet min Bimmer. Jeg vil gerne have den originale røde farve.
Hvilket farvekode er det ?
Jeg har søgt på nettet og fundet en mængde indbyrdes modstridende
oplysninger.
Der er mange røde farver. Det skulle gerne være den rigtige

Jeg kender en som fik en skuffelse tilbage fra maleren i form af en vinrød
som tydeligvis ikke var den rette farve. Det vil jeg helst undgå.

I samme åndedrag. Er der nogen som kender en god maler til en fornuftig pris
i Aalborg og omegn ?.
(Gerne orange)

Bent Erik Thomsen
nær Aalborg
Pga. SPAM benyt nedenstående email:
bmw (snabela) poet (punktum) dk

1980 Suzuki GS850GT (Skal sælges: http://www.poet.dk/bmt/index.html)
1987 BMW K100RS (Skal pudses)
1992 Golf TD(i)

Fra : IJ

Dato : 23-11-03 11:02

> [...]
> som tydeligvis ikke var den rette farve. Det vil jeg helst undgå.
>
> I samme åndedrag. Er der nogen som kender en god maler til en fornuftig

Min forhandler (Yamaha) fandt farvekoden ved hjælp af
stelnummeret. Har du prøvet det?
Ellers er der http://www.color-rite.com/searchbike.cfm
Måske kunne du få en maler til at blande en prøve af farven.

Ib

Fra : Allan Bojesen

Dato : 23-11-03 13:55

"Bent Erik Thomsen" <use_address_in_signature@poet.dk> skrev i en meddelelse
> Der er mange røde farver. Det skulle gerne være den rigtige

> (Gerne orange)

Nu må du lige bestemme dig

Allan Bojesen (farveblind grøn/brun)

Fra : p.jarnbak

Dato : 24-11-03 11:28

"Bent Erik Thomsen" <use_address_in_signature@poet.dk> wrote in message
> [...]
>
> Jeg kender en som fik en skuffelse tilbage fra maleren i form af en vinrød
> som tydeligvis ikke var den rette farve. Det vil jeg helst undgå.

Du kan prøve at se på www.flyingbrick.de der er alle farvekoderne ,men
du skal lige finde årgangen da der er flere rødmetal og også alm.rød.
Jeg har haft en rødmetal k100rt og har nu en k1100lt i rødmetal og de
ser ens ud men har ikke samme farvekode.K1100lt farvekode er 682 for
en rødmetal.
Hej Palle.

Fra : Arne Lorenzen

Dato : 24-11-03 11:37

I news: 3fc1dcbc$0$9802$edfadb0f@dread14.news.tele.dk,
skrev p.jarnbak <jarnbak.slet.@tdcadsl.dk>
> "Bent Erik Thomsen" <use_address_in_signature@poet.dk> wrote in
> message news:3fbfcf59$0$29385$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...

> Du kan prøve at se på www.flyingbrick.de der er alle farvekoderne

den virker noget død i det?

--
Mvfh. Arne Lorenzen FZS 600 / XT 600
www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=183 _

Fra : p.jarnbak

Dato : 24-11-03 11:53

"Arne Lorenzen" <alo@nospam.dkfritidmotorcykel.dk> wrote in message
> I news: 3fc1dcbc$0$9802$edfadb0f@dread14.news.tele.dk,
> skrev p.jarnbak <jarnbak.slet.@tdcadsl.dk>

> den virker noget død i det?

Det er nok en død server.Prøv senere,den virkede for 2 dage siden.
Hej Palle.

Fra : Bent Erik Thomsen

Dato : 24-11-03 13:54

"p.jarnbak" <jarnbak.slet.@tdcadsl.dk> wrote in message

> [...]
> Jeg har haft en rødmetal k100rt og har nu en k1100lt i rødmetal og de
> ser ens ud men har ikke samme farvekode.K1100lt farvekode er 682 for

Jeg har været derinde og rode, men der er mange forskellige muligheder og
jeg kan absolut ikke gennemskue hvilken der er den rette.

Jeg håbede på at der var en her i gruppen som ejede
en rød K100 og kunne løfte sædet og se koden ..

Men hvis de ser ens ud kan jeg jo overveje K1100 farven 682 ?
Kan man se et billede af den et sted ?

mvh
Bent Erik

Fra : Ib Jakobsen

Dato : 24-11-03 17:42

Bent Erik Thomsen wrote:

> Jeg håbede på at der var en her i gruppen som ejede
> en rød K100 og kunne løfte sædet og se koden ..
>
> Men hvis de ser ens ud kan jeg jo overveje K1100 farven 682 ?
> Kan man se et billede af den et sted ?

Jeg ved ikke om det her kan hjælpe. http://www.bmbikes.co.uk/homepage.htm

Ellers har mange autolakere også farveskemaer med numre og årgange.

Ib Jakobsen

Fra : Bent Erik Thomsen

Dato : 24-11-03 22:48

Ib Jakobsen wrote:

> Jeg ved ikke om det her kan hjælpe.
> http://www.bmbikes.co.uk/homepage.htm
>
> Ellers har mange autolakere også farveskemaer med numre og årgange.

Den foreløbige konklusion må være enten
1) Metallic Red nr. 031 (575, 675 + en revl af alternative numre)
2) Marakesch Red Scheme NR. 222 ( 643 + en revl af alternative numre)

Jeg bemærkede en fyr på www.ibmwr.org skrev følgende

Stay away from BMW metallic red paint. BMW red metallic paint (code number
575) is notorious for fading quickly in the sun. My K75S in red metallic
faded substantially within 3 years despite being regularly covered when
parked. It's really too bad, as that red metallic paint looks fantastic when
new! The non-metallic red paint does not have this problem. What about
versions of Red Metallic other than #575? I don't know... but I'd ask around
before I bought any # BMW red metallic.

Jeg har selv lagt mærke til at røde farver på ældre biler ofte er meget
angrebet af sollyset.

Er der nogen erfaringer med dette på Bimmeren ?

Fra : Allan Bojesen

Dato : 24-11-03 23:20

Bent Erik Thomsen wrote:
> Jeg har selv lagt mærke til at røde farver på ældre biler ofte er
> meget angrebet af sollyset.
>
> Er der nogen erfaringer med dette på Bimmeren ?

Det er generelt at de røde farvepigmenter hurtigere bliver nedbrudt af solen
end andre farver. Jeg ved ikke om der er en sammenhæng med at rød også er
den første farve der forsvinder under dykning uden kunstig lys?

Allan Bojesen

Fra : Ib Jakobsen

Dato : 25-11-03 00:10

Bent Erik Thomsen wrote:

> Jeg har selv lagt mærke til at røde farver på ældre biler ofte er meget
> angrebet af sollyset.

Det er korrekt som Allan siger. At røde biler i den periode havde problemer med
farvepigmenterne. Men nu til dags ser man det ikke så mget mere, så mon ikke man
har løst problemet?.

> Er der nogen erfaringer med dette på Bimmeren ?

Jeg kender ikke så meget til røde bimmere. Af en eller anden grund er det mest
blåmetal k-modeller der har krydset min vej. Dog har jeg flere gange truet med
at male min hvid. Så går de andre og skuler til mig.

Ib Jakobsen

Fra : p.jarnbak

Dato : 25-11-03 11:45

> [...]
> angrebet af sollyset.
>
> Er der nogen erfaringer med dette på Bimmeren ?

Ja det har jeg.Den k100rt fra 88 jeg havde var meget bleg i farven på tank
og øverste
del af sidetaskerne.Jeg tror det var 575 i farvekode.Men efter 15 år er det
vel ok at
den er blivet lidt bleg(nærmest lidt gul) og vi har nok ikke lige så meget
sol som i
sydstaterne usa .
Hej Palle.