Anbefalinger vedr. tyverialarm
Fra : Hans Lynnerup

Dato : 27-11-03 18:39

Hej

Jeg overvejer at købe en tyverialarm, og kunne i den sammenhæng godt tænke
mig lidt af Jeres eventuelle erfaringer...

Mit behov er at der skal dækkes to zoner, og det skal ske trådløst. Jeg har
overvejet en af serierne fra Gripo, men har også lidt kigget på eksempelvis
PowerMax.

Er der nogle af jer der har konkrete erfaringer med disse, eller evt kan
anbefale andre muligheder?

Mange hilsner
Hans

Fra : preben kaas

Dato : 27-11-03 19:23

On Thu, 27 Nov 2003 18:38:36 +0100, "Hans Lynnerup"
<hans.lynnerupsletmig@limelightdisco.dk> wrote:

> [...]
>PowerMax.
>
>Er der nogle af jer der har konkrete erfaringer med disse, eller evt kan

Hej Hans

Jeg har i mange år haft en Gripo, ganske vist ikke trådløs, og den har
virket upåklageligt.
Og desuden får man en helt unik service fra importøren, hvis der
opstår problemer af den ene eller anden art.
Så Gripo kan jeg varmt anbefale

med venlig hilsen
Preben

fjern xxx fra mail adresse

Fra : Jan Andersen

Dato : 27-11-03 19:39

Hej Hans.

Problemet er vel nok i dag, at man ka få et proffesionelt alarmfirma til at
sætte et godkendt anlæg op, for en rimelig penge, der har været tilbud på
1000 for et anlæg.
Når man har et godkendt anlæg, giver ens forsikrings selskab op til 20% i
rabat på ens indboforsikring.

*** Spamsikring fjern i email addresse ***

Med venlig hilsen

Jan

"Hans Lynnerup" <hans.lynnerupsletmig@limelightdisco.dk> skrev i en
meddelelse news:3fc63694$0$95091$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...

Fra : Lasse Lundberg

Dato : 28-11-03 10:23

Jeg har kun lige et par bemærkninger som du måske skulle overveje inden du
kaster pengene ud af vniduet.

flere på vores vej har købt falk alarmer, da der har været indbrud nogen
gange.

resultatet:

1. værdi genstande fjernet inden falk fik fingeren ud og dukkede op på
adressen, tyven var væk, sket 3 gange.
2. pga af alt og alle har alermer var der ingen der havde hørt den udendørs
sirene, eller retterefolk er så vant til alarmer at ingen reagere end ejeren
selv !

for st sikre dit hus vil jeg råde til nogle gode låse.

1 sikre terassedøre ikke kan åbnes udenøgle, man kan få en skyde lås den
bider fast i karmen i bunden af døren, sørg for at hoved døre har en lås som
kræver nøgle fra begge sider af, tyven kan bedst lide hvis han har hurtige
smutveje og nemt kan komme ud med udstyret dvs igennem dør.

Mvh
Lasse
med BioAlarm....i form af 40 kg hund

Fra : Ole Jensen

Dato : 28-11-03 11:17

> 2. pga af alt og alle har alermer var der ingen der havde hørt den udendørs
> sirene, eller retterefolk er så vant til alarmer at ingen reagere end ejeren
> selv !

Som en bibemærkning til ovenstående, så vil jeg anbefale en alarm der
ringer op til et telefonnummer når den går i gang. På den måde får man
besked når alarmen går i gang, og skal ikke være afhængig af at naboen
hører alarmen og ringer til politiet.
Min søster har en i sommerhuset. Den ringer op til deres telefon og
giver en besked om at der er indbrud, hvis de ikke svarer, stilles den
videre til et andet nummer, og hvis den ikke svarer, så stilles der
videre til et tredie nummer.

mvh
Ole-J

Fra : pusmand

Dato : 28-11-03 13:47

"Ole Jensen" <o-jensenFJERN@inet.uni2.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> giver en besked om at der er indbrud, hvis de ikke svarer, stilles den
> videre til et andet nummer, og hvis den ikke svarer, så stilles der

Kan du måske finde ud af, hvilket fabrikat den alarm har ? Lyder som en god
ide - for mig.

Mvh.

Fra : JEY

Dato : 28-11-03 14:30

Hej !

Jeg kan varmt anbefale en powermax, som er trådløs, hvilke jo betyder at du
slipper for at trække ledninger igennem hele hytten !!

prøv evt. at kikke på deres hjemmeside www.powermax.dk

Held og lykke med dit valg

Fra : Ole Jensen

Dato : 10-12-03 09:15

pusmand wrote:
> "Ole Jensen" <o-jensenFJERN@inet.uni2.dk> skrev i en meddelelse

> Kan du måske finde ud af, hvilket fabrikat den alarm har ? Lyder som en god
> ide - for mig.
>
> Mvh.

Hej

Undskyld ventetiden på svaret.

Prøv at ringe til AC Sikring - 98512323.

mvh
Ole-J

Fra : Thomas

Dato : 29-11-03 19:21

Alarmer er et vanskeligt marked, men jeg må helt klart anbefale at du køber
en alarm med telefonmodem i.

Dette kunne være powermax www.powermax.dk
eller Flash 2002 www.scanbit.dk

Nu ved jeg ikke hvor du kommer fra men det er altid gratis at få et tilbud
på alarm fra din lokale låsesmed, er du fra sjælland så ring til Slagelse
Låseservice 58524148 , de kommer gratis ud og giver et tlbud på alarm til
netop dit hus.

Thomas