Hvillet værktøj er det?
Fra : Thomas

Dato : 24-11-03 23:37

Jeg skal have monteret en bøsning med indv, gevind i en stålplade hvor jeg
ikke kan komme til på bagsiden. Der findes en tang som ligner en popnitte
tang og den skal bruges til at fæstne en bøsning med det indevendig gevind,
i stålpladen. Bøsningen har en krave i den ene ende og det er så meningen at
'tangen' skal lave en krave på indersiden af bøsningen inden gevindet, så
der er en krave på hver side af pladen, så bøsningen ikke "falder" ud når
jeg skruer en bolt fast.

Jeg ved det ikke er en popnitte tang men en tang som virker næsten på samme
måde. Et par enkelte "eksperter" i diverse byggemarkeder kender den godt,
kan ikke huske navnet på den og henviser til andre
foretninger................ men ingen har den.

Hjælp

/Thomas

Fra : Nielsen

Dato : 24-11-03 23:44

"Thomas" <eatspam@(FJERNDETTE)henmar.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> kan ikke huske navnet på den og henviser til andre
> foretninger................ men ingen har den.

Popnut??

http://www.emhart.com/products/popnut.html

Nielsen

Fra : kristian mikael de f~

Dato : 25-11-03 02:18

On Mon, 24 Nov 2003 23:43:32 +0100, "Nielsen" <jtn@privat.dk> wrote:

>Popnut??
Jeg tror også det er den der er tale om.
Jeg har en gang hængt flere hundrede par-20 lamper op på metalskinner
med sådan en.
Et fantastisk stykke værktøj.
Prøv hos nogen af de store værktøjsgrossister.
F. eks. Carl F.

mvh kmo

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 25-11-03 09:46

"Thomas" <eatspam@(FJERNDETTE)henmar.dk> wrote in message
> [...]
> kan ikke huske navnet på den og henviser til andre
> foretninger................ men ingen har den.

Sådan en:
http://www.beslaco.dk/default.aspx?dept0=8&catDept0=2&catDept1=19&catDept2=7924&showProduct=5981
http://www.beslaco.dk/default.aspx?dept0=8&catDept0=2&catDept1=19&catDept2=5563&showProduct=5989

www.wurth.dk eller www.beslaco.dk må have dem.

--
mvh/rg. Christian
og ring til en fra Schweisshunderegistret:

Fra : Thomas

Dato : 25-11-03 19:41

Tak skal I allesammen have. Jeg har fået svaret på mit spg.

Har derefter fundet den hos Biltema til 149,- inkl alt. Måske ikke den
bedste kvalitet som dem til 500,- men den skal kun bruges lejlighedsvis.

/Thoms

Fra : Fam. Olsen

Dato : 25-11-03 20:06

> Tak skal I allesammen have. Jeg har fået svaret på mit spg.
>
> Har derefter fundet den hos Biltema til 149,- inkl alt. Måske ikke den
> bedste kvalitet som dem til 500,- men den skal kun bruges lejlighedsvis.

Nu skal jeg selvfølgelig ikke blande mig i hvad du gør. Men når den kun skal
bruges lejlighedsvis kan man montere disse bøsninger med en bolt og møtrik
der passer i gevindet.

Skru møtrikken på bolten og bolten i bøsningen. Når møtrikken nu spændes i
mod bøsningens krave vil bolten trække den anden ende af bøsningen an mod
pladen som bøsningen skal sidde i. På jobbet bruger jeg kun tangen, når det
er mange bøsninger jeg skal montere.

MVH Niels