håndklæder
Fra : Pia J

Dato : 20-11-03 18:36

Når man får nye håndklæder af den meget bløde fluffy slags - hvad gør man så
lige ved dem? Jeg synes jeg vasker adskillige gange på så høj temperatur jeg
synes farven kan klare - og alligevel er de nærmest vandskyende og ikke
særlig gode efter badet i forhold til de gamle ru håndklæder. Købte for
nylig nogen rigtig billige i IKEA til køkkenet, de kan ligeledes godt suge
vandet til sig.

Men det er jo ikke de tynde billige man får, hvis man fx. skriver det på sin
juleliste.

:Pia

Fra : Carsten Finn Rasmuss~

Dato : 20-11-03 19:12

Pia J wrote:
> [...]
> de kan ligeledes godt suge vandet til sig.
>
> Men det er jo ikke de tynde billige man får, hvis man fx. skriver det

Drop skyllemidlet når du vasker håndklæder, viskestykker, karkklude m.v.
I følge min erfaring skal nye håndklæder og viskestykker vaskes nogle
gange før de 'fungerer'.

mødes med en gunstig lejlighed....

Fra : Maria Frederiksen

Dato : 20-11-03 20:56

> Når man får nye håndklæder af den meget bløde fluffy slags - hvad gør man

> lige ved dem?

Vask dem i saltvand (1-2 spsk i stedet for sæbe), ingen skyllemiddel.
Lufttørres. Gentages en enkelt gang mere, og så er den der.

Mvh Maria

Fra : Anne Lindholt Ottose~

Dato : 22-11-03 22:05

"Pia J" <ngspam@ofir.dk> wrote in message

> Når man får nye håndklæder af den meget bløde fluffy slags - hvad gør man

> lige ved dem? Jeg synes jeg vasker adskillige gange på så høj temperatur
jeg

Måske fibrene er for sammenpressede, så kan de ikke suge vand. Prøv at lægge
dem i koldt vand i en spand i et døgn, inden du så meget som tænker på at
give dem varmt vand. Hvis fibrene er flade, vil det få dem til at "svulme",
så de kan suge igen.

Og som andre også har sagt: Intet skyllemiddel.

/Anne

Fra : Pia J

Dato : 23-11-03 09:17

Tak for jeres forskellige forslag, som vil blive afprøvet. Jeg bruger aldrig
skyllemiddel, jeg kan bedst lide lufttørrede håndklæder der "kradser" lidt.
Nye håndklæder der bare efterlader en fugtig overflade med farvet
snuller.... bvadr.

:Pia