mulvarper
Fra : benny

Dato : 16-11-03 08:12

hi
nu har jeg gennemstøvet div foretninger for at finde de patroner man smider
ned i mulvarpegangene når man skal jage dem hen til fælderne
men de patroner er åbenbart meget svære at få fat i
jeg har fundet nogle mod rotter hos Lønhart i skovlunde,kan de bruges(de
ligner store kanonslag)
eller er der nogle der ved hvor man kan købe patronerne mod mulvarper da de
åbenbart er forbudt at bruge
det er den begrundelse jeg har fået for at foretningerne ikke har dem mere
benny
hvis der sendes privat mail fjern pedersen i mailadresse

Fra : Carsten Finn Rasmuss~

Dato : 16-11-03 11:18

benny wrote:
> [...]
> men de patroner er åbenbart meget svære at få fat i
> jeg har fundet nogle mod rotter hos Lønhart i skovlunde,kan de

Jeg tror ikke at der var specielle gaspatroner til muldvarpe. Jeg tror
de var til generel anvendelse mod dyr der laver gange og lever under
jorden, muldvarpe, mosegrise og rotter. Bare de indeholder svovl og
afgiver en masse ildelugtende røg er den sikkert god nok.
Jeg kan ikke huske navnet på dem jeg selv anvendte, men jeg mener at de
var i en gul karton med 6 stk. De enkelte patroner mener jeg var orange,
og ja, de lignede et kanonslag.

> eller er der nogle der ved hvor man kan købe patronerne mod mulvarper
> da de åbenbart er forbudt at bruge

Jeg kan ikke huske hvor, men det var 'et almindeligt sted', materialist,
havecenter eller byggemarked.

> det er den begrundelse jeg har fået for at foretningerne ikke har dem

Jeg har ikke hørt at de er blevet forbudt. Kan nogen bekræfte/afkræfte?
Man kunne førhen få nogle kugler der afgav klorgas og dermed dræbte
muldvarpe/mosegrise/rotter. Disse er forbudt og har været det længe.

> mere benny
> hvis der sendes privat mail fjern pedersen i mailadresse

mødes med en gunstig lejlighed....