Lægning af fliser?
Fra : Kenneth

Dato : 15-11-03 18:32

Hej Gruppe
Jeg vil lægge disse grå herregårdssten, på ca. 20m² jord og 20m²
cementunderlag. De skal evt. oven på en dug, men
behøver jeg bruge grus oven på jorden?
Og i så fald hvor tykt et lag. Jeg spørger fordi jeg bor på en leret grund
med temmelig hård jord, så jeg vil helst rette det til og stampe det uden
brug af grus. Så skl der vel også fjernes en del jord først. Tak for svar.

Mvh Kenneth

Fra : THS NIEL

Dato : 15-11-03 21:30

> [...]
> brug af grus. Så skl der vel også fjernes en del jord først. Tak for svar.

Du skal have grus under - ellers vil frosten få stenene til at bevæge sig.
Se gode råd på www.stenbutikken.dk

/Thomas

Fra : THS NIEL

Dato : 15-11-03 21:31

Ups: www.sf-sten.dk mener jeg!

/Thomas

Fra : Kenneth

Dato : 17-11-03 13:05

Ok mange tak for hjælpen. Man er vel altid lidt doven men det kan jo ikke
betale sig ikke at bruge grus så. Og min udjævning af jorden kunne også godt
bruge noget grus til finafretningen. Så jeg må ud og investere i noget grus

Hilsen Kenneth

Fra : Mads Lie Jensen

Dato : 17-11-03 17:28

On Mon, 17 Nov 2003 13:05:09 +0100, "Kenneth" <kennethhansenn@privat.dk>
wrote:

> [...]
>bruge noget grus til finafretningen. Så jeg må ud og investere i noget grus

Det er _meget_ svært at rette jord af til fliser - så et tyndt lag sand
kommer du ikke uden om hvis det skal se bare lidt ordentligt ud.

Det er også en god ide med grus under, men det kommer meget an på hvad
det skal bruges til. Jeg lavede en terasse for to år siden, hvor der
bare kom 5-15 cm sand ovenpå jorden (en gammel græsplæne), terassen er
stadig som den skal være. Men der er jo heller ikke nogen tung trafik på
den.

http://www.gartneriet.dk