Pil til hæk og hytte
Fra : Allan Vebel

Dato : 14-11-03 00:14

Maria Frederiksen <mf@easyfrag.dk> skrev:

> Vi burde snart oprette en ny tråd

Det gør vi så!

> Pil kan købes flere steder på nettet.

Jeg søgte på et tidspunkt i løbet af foråret, men fandt aldrig
ud af hvilken type der ville egne sig bedst til formålet.

> Det letteste er at købe 50 stiklinger (det giver en diameter
> på ca 3 m), og sætte dem i jorden inden 15. april.

Jeg skal bruge mange flere, for jeg vil også lave nogle indre
læhegn rundt om i min enorme have.

> Stiklingerne koster i øvrigt omkring 2-3 kr pr styk

Hm! Lundhede tager 8,60 kroner pr stk.

http://lundhede.datascan.net/cgi-bin/sh000001.pl?REFPAGE=http%3a%2f%2flundhe
de%2edatascan%2enet%2facatalog%2fLh_Plantespecialiteter%2ehtml&WD=pil&SHOP=%
20&PREVQUERY=SS%3dpil%26PR%3d%2d1%26TB%3dA%26SHOP%3d%20&PN=Lh_Pilestiklinger
%2ehtml%23a23_2d1#a23_2d1

Jeg har faktisk en troldpil stående. Den kan der blive mange
sjove hegn og hytter ud af, men er den egnet til formålet?

> Jeg har følgende links, og en af dem har vist i øvrigt noget om
> pilehytter og belgiske hegn.

Tak for links - jeg kigger på dem de næste par dage.

--
Allan
http://html-faq.dk

Fra : kristian mikael de f~

Dato : 14-11-03 03:42

On Fri, 14 Nov 2003 00:13:48 +0100, "Allan Vebel" <nospam@vebel.dk>
wrote:

>Jeg har faktisk en troldpil stående. Den kan der blive mange
>sjove hegn og hytter ud af, men er den egnet til formålet?
Den spirer villigt, det har jeg prøvet mange gange, men om den egner
sig til det med hytter og hegn ved jeg ikke.

mvh kmo

Fra : Lisbeth Sejberg

Dato : 14-11-03 11:21

kristian mikael de freitas olesen <kmo@gbmail.invalid> skrev:
> [...]
>Den spirer villigt, det har jeg prøvet mange gange, men om den
egner
>sig til det med hytter og hegn ved jeg ikke.

--Det er ikke lige den der anbefales til hegn og hytter. Tag et
kig på pileforeningens hjemmeside, der er masser af inspiration og
links til forhandlere over hele landet. www.pileforeningen.dk
Med venlig hilsen og god fornøjelse
Lisbeth

Fra : Lisbeth Jacobsen

Dato : 14-11-03 08:36

"Allan Vebel" <nospam@vebel.dk> skrev i en meddelelse

> Hm! Lundhede tager 8,60 kroner pr stk.

Her er et link til (øst)jyder, der skal have pil:
http://www.engkaergaard.dk/

Engkærgård tager 4-6 kr. pr stk. til levende pil. Skal man have meget, er
det nok værd at køre efter. Eller betale for levering.

Der er masser af information på siden om piletyper etc.

Mvh. Lisbeth (som vil lave pilehytte til foråret)

Fra : Maria Frederiksen

Dato : 14-11-03 20:12

> Jeg skal bruge mange flere, for jeg vil også lave nogle indre
> læhegn rundt om i min enorme have.

Som sagt har jeg noget energipil stående. Noget af det bliver ca 2 meter pr
år, så det skal klippes godt i, men bliver hurtigt til en hytte. Ungerne
gider alligevel heller ikke hytten i mere end de 5 år, du gider klippe den

Jeg har også noget, der først nu er 2 meter (det er andet år, det står der).

> Hm! Lundhede tager 8,60 kroner pr stk.

Det er jo også en slags penge.

> Jeg har faktisk en troldpil stående. Den kan der blive mange
> sjove hegn og hytter ud af, men er den egnet til formålet?

Ikke til hytter, og hvis du bruger det til hegn, skal du nok indstille dig
på at det kan blive noget rod at se på. Hele den flotte struktur, der er i
EN troldpil ryger jo fuldstændigt, når man blander flere sammen. Jeg ville
finde en anden sort.

Mvh Maria

Fra : Allan Vebel

Dato : 15-11-03 22:20

Maria Frederiksen <mf@easyfrag.dk> skrev:

> Jeg ville finde en anden sort.

Jamen, jeg kigger på alle dine mange links!

--
Allan
http://html-faq.dk