Hvor lang tid kan rotter leve uden vand/ma~
Fra : Jakob Munck

Dato : 13-11-03 21:52

Jeg har nu sikret mit hus mod adgang for rotter, men desværre er det
lykkedes at spærre en eller flere rotter inde i etageadskillelsen. De kan
høres nå de løber rundt, men jeg kan ikke komme ind og fange/skyde dem. Jeg
har også sat fælder op og håber naturligvis at de vil løbe i dem.

Men hvor lang tid kan en rotte overleve inde i et hus, når den ikke har
adgang til vand eller føde?

v.h.
Jakob Munck

Fra : Peter C.

Dato : 13-11-03 22:17

"Jakob Munck" <admin@seniorxxgroup.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> har også sat fælder op og håber naturligvis at de vil løbe i dem.
>
> Men hvor lang tid kan en rotte overleve inde i et hus, når den ikke har

Jeg tror problemet skal anskues den anden vej.
Hvornår vil rotten "bryde ud" fordi den er tørstig/sulten.

En af mine kolleger har en fortid som kloak TV-inspektions-mand.
Han har fortalt at har har set optagelser af en rotte der er blevet trængt
op i en krog af kloak-kameraet.
Det tog 7 minutter for den at gnave sig igennen cementrøret, og det var så
det blødte fra tænderne på den.

Jeg tror ikke de bliver, og affinder sig med tingenes tilstand.

Mon ikke du skulle tage en snak med den lokale skadedyrsbekæmper !

MVH Peter C:\

Fra : Jakob Munck

Dato : 14-11-03 05:44

> Jeg tror ikke de bliver, og affinder sig med tingenes tilstand.

Men her kan rotten bare hoppe ud over tagrenden, så lander den i græsset og
er fri. Men ned i kloakken (igen) kan den ikke umiddelbart komme.

> Mon ikke du skulle tage en snak med den lokale skadedyrsbekæmper !

Jo, han har allerede været her og opsat fælder.

jm

Fra : Mars

Dato : 13-11-03 22:42

Hej

Pas på at du ikke får en død rotte under gulvbrædderne !!!! det kan lugte
noget så modbydeligt af døde dyr.

Men mon ikke den gnaver sig ígennem en væg inden den dør mm du lægger gift
ud !

MS

Fra : Flying Hotdogs

Dato : 13-11-03 23:09

Mars <no@name.com> wrote:
> Pas på at du ikke får en død rotte under gulvbrædderne !!!! det kan
> lugte noget så modbydeligt af døde dyr.
> Men mon ikke den gnaver sig ígennem en væg inden den dør mm du lægger
> gift ud !

Gift kan vel egentlig heller ikke anbefales, så får man jo netop en syg
rotte der søger tilbage til sin rede/ bo, hvor den så dør. Og jo død rotte
lugter fælt LÆNGE og det kan være et lidt uoverskueligt arbejde at flå gulve
op for at finde kræet.
Så hellere ringe til kommunens skadedyrsbekæmper og få dem til at sætte
fælder op.

/ Søren og Anette

Fra : Peter Andersen

Dato : 14-11-03 10:48

Nu kan det jo godt være at jeg skriver noget dumt, men for en sikkerheds
skyld, kan du ikke bare sætte vand i fælderne?

Peter

Fra : Jan Due

Dato : 14-11-03 11:25

Jeg fik at vide af rottefængeren, at en rotte kan leve 2-3 dage uden mad og
vand, og den finder ikke ud af at grave sig ud.

Heldigvis har vi fanget rotten i løbet af en dag eller 2, de 2 gange, vi har
haft en inde.

Du skal selvfølgelig sikre, at rotten/rotterne kan komme hen til fælden, og
så skal du bare sikre, at der ikke er andet at spise.

Den sidste vi fangede havde jeg hørt ca. 15 meter fra hvor fælden stod, men
den fandt alligevel frem til fælden.

Det var godt, for jeg havde nemlig også "muret den inde".