access 2000
Fra : Thong Tri Nguyen

Dato : 29-11-00 21:58

ok nu er det længe siden jeg har lavet noget VB6

men hvordan får jeg VB6 DataControlen til at tage imod Access 2000
format....?

/thong

Fra : Kim Pedersen [vbCode~

Dato : 30-11-00 10:15

Hej Thong

> men hvordan får jeg VB6 DataControlen til at tage imod Access 2000
> format....?

Det gør du ikke, for det kan den ikke. Det du skal gøre er at bruge
Microsoft ADO Data Control i stedet. Den finder du under Project >
Components (CTRL + T). Så er du kørende.

Grunden til hele ballanden med Access2000 er at 2000 udgaven udelukkende
bygger på ADO (MSDE). Data kontrollen bruger kun DAO (En ældre data provider
der ikke bruges ret ofte mere).

Hilsen/Best regards
Kim Pedersen, vbCode Magician Host
http://hjem.get2net.dk/vcoders/cm
ICQ: 62990889

Fra : Helge Bjørkhaug

Dato : 30-11-00 16:10

"Kim Pedersen [vbCode Magician]" <codemagician@nospam.get2net.dk> skrev i melding
> [...]
> bygger på ADO (MSDE). Data kontrollen bruger kun DAO (En ældre data provider

Går helt fint hvis man har installert VB Service Pack 3 eller 4.
Opprettet en Access2000 database og "koblet meg til"
den med ADO datakontroll (SP4) så sent som i dag....

Mvh,

Helge

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 30-11-00 16:48

Kim Pedersen [vbCode Magician] <codemagician@nospam.get2net.dk> wrote in
message news:9UoV5.13218$zs.368888@twister.sunsite.auc.dk...

> Grunden til hele ballanden med Access2000 er at 2000 udgaven udelukkende
> bygger på ADO (MSDE). Data kontrollen bruger kun DAO (En ældre data
provider
> der ikke bruges ret ofte mere).

DAO eksisterer stadig i Access 2K
Vha DAO kan man tilgå Objekter der er lagret i Access -
tabels/queries/forms/reports etc

DAO (Data Access Objects) knytter sig tæt op ad JetEngine og tilbyder mange
muligheder
ADO (Active Data Objects) er mere universal og klarer sig med færre
ressourcer

mvh/Peter Lykkegaard

Fra : Kim Pedersen [vbCode~

Dato : 30-11-00 18:19

Hej Peter

> [...]
mange
> muligheder
> ADO (Active Data Objects) er mere universal og klarer sig med færre

Det er nemlig rigtigt.. :)