Norton og hukommelse
Fra : Ove Steen Smidt

Dato : 16-04-01 21:32

Når jeg kører Norton rutinemæssigt, får G3-en først en gang Doktor og
Speed Disk fra CD. Bagefter skal den eksterne harddisk behandles. Det
gør jeg med det Norton program, der er lagt på computeren. Både
programmet og Speed Disk har fået tildelt ca. 10 gange den anbefalede
hukommelse, siden jeg fik råd til det. Alligevel fryser computeren
stadig, når Speed Disk er ca. halvvejs gennem arbejdet med den eksterne
harddisk, som er på 20 GB og mindre end halvt fyldt op. Så prøver jeg en
gang til, og så plejer jeg at komme igennem processen.
Hvad siger I til det?
Ove Steen Smidt

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 17-04-01 01:20

Hej Ove

Tja... Det samme problem havde jeg med en Quantum Viking ekstern HD. - I
det tilfælde viste det sig, at der var problemer med directory filen på
Viking'en, og at kablet sat en smule løs, så jeg spændte dem alle efter, -
lagde en ny directory fil med DiskWarrior, og siden har der ikke været
problemer med den.

Det kan måske også være, at der er problemer med den directory fil, der er
på den eksterne disk, så hvis du har DiskWarrior, så lav en ny. SpeedDisk
har altid haft lidt vanskelighed med at optimere directory filer, men det
er blevet bedre i NU 6.

mvh. Erik Richard

Ove Steen Smidt wrote:

> [...]
> harddisk, som er på 20 GB og mindre end halvt fyldt op. Så prøver jeg en
> gang til, og så plejer jeg at komme igennem processen.

Phone: (+45) 8625 0963, Fax: (+45) 8625 0962

Fra : Ove Steen Smidt

Dato : 18-04-01 22:10

> [...]
> K.M.L. Denmark by Erik Richard Sørensen, Member of ADC
> Edwin Rahrsvej 20.3.03, DK-8220 Brabrand, Denmark
> Phone: (+45) 8625 0963, Fax: (+45) 8625 0962
> Mobile phone: (+45) 4082 6109, E-mail: <kml.ers@mail1.stofanet.dk>
> - Software - For Theological Education - And For Physical Impaired
> - Do it The Nisus Way - Nisus Writer, The Best Textprocessor in The World
> - Nisus Email, A Revolution In Emailing - Visit: <http://www.nisus.com>

Det er undgået min opmærksomhed, at der er kommet en NU 6. Jeg har bare
en sølle 5.02.

Ove Steen Smidt