Terrasser
Fra : Erling Nielsen

Dato : 11-11-03 09:48

Hej NG

Jeg har et problem som jeg hårber at derer nogen der kan løse.

Jeg er den lykkelige ejer af et nyt kolonihavehus på 50 m² og med 20 m²
overdækket terrasse der står som vinkel på huset med samme tagkonstruktion
som det øvrige hus.Terrassen står åben på den ene side og jeg har derfor
ansøgt vores bestyrelse om at få lov til at sætte en rude op så åbningen
bliver på 140 cm. Dette har jeg fået afslag på. Jeg har været en tur på
teknisk forvaltning og har fremvist tegninger, der fik jeg et kopi af en
side fra en bog der hedder "håndbogen for byggemyndigheder" der står at hvis
åbningen er større end en dobbeltdør vil terrassen anses for at være en åben
terrasse.
Dette skriv ville bestyrelsen ikke godtage.

Er der nogen der kender en myndighed der er over den kommunale der kan
udtale sig bistå i en sådan sag og er der nogen der kender til denne
håndbog.

MVH Erling

Fra : Peter Ole Kvint

Dato : 11-11-03 11:14

Erling Nielsen wrote:

> [...]
>
> Er der nogen der kender en myndighed der er over den kommunale der kan
> udtale sig bistå i en sådan sag og er der nogen der kender til denne

50m2 er for meget for et kolonihavehus, da kolonihaverne er
beregnet til grønsager.

Jeg er bange for at hvis du får myndighederne til at regere så må du
rive huset ned, eller betale skat af det.

Fra : Erling Nielsen

Dato : 11-11-03 14:41

nej det er ikke for meget, der må være 50 m² beboelse og 20 m² overdækket
terreasse eller andre bygninger så det er ok. Spørgsmålet går blot på
åbningsbredden for at den godkendes som åben iht. Håndbogen for
byggemyndigheder.

MVH Erling

Fra : Carsten

Dato : 11-11-03 22:32

Hvorfor lukker du den ikke bare som du selv mener er korrekt - Det er ofte
lettere at få tilgivelse end tilladelse - Det virker ihvertfald som om at
det er tankegangen i den kolonihaveforening hvor min mor har have

Carsten

Fra : Erling Nielsen

Dato : 12-11-03 07:24

Dette er prøvet, det var ingen succes, historien er længere end som så og
jeg vil ikke trætte NG med denne del.

MVH Erling