sørgsmål til ng
Fra : HENRIK OLSEN

Dato : 27-11-03 17:52

hej ng jeg er ved at anskaffe mig en bag plade med vinge til mine 2x10 men
hvilken model og mærke?
og hvorfor?
spændebånd eller stropper?
på for hånd tak
hilsen Henrik Olsen

Fra : Morten Dall

Dato : 27-11-03 19:06

"HENRIK OLSEN" <raho@get2net.dk> skrev i en meddelelse
> hej ng jeg er ved at anskaffe mig en bag plade med vinge til mine 2x10 men
> hvilken model og mærke?

bagpladen skal være en rustfri 3mm tyk, og så er det fuldstændig ligemeget
hvilket mærke
du skal bruge spændebånd ikke stropper, men der sidder vel spændbånd på ding
2x10
wingen skal (efter min mening) være en DTD eller Halcyoen

prøv at kikke på www.dktechgear.dk
han køre for tiden med et tilbud på bagplade + seletøj med spænder, D ringe
osv + winge for 3300,- det fåes hvist ikke meget billigere.

mvh Morten Dall

Fra : C-3PO

Dato : 28-11-03 10:58

"Morten Dall" <mrdall@knus.dk-slet-alt-efter-dk> skrev i en meddelelse
> bagpladen skal være en rustfri 3mm tyk, og så er det fuldstændig ligemeget
> hvilket mærke

Hvorfor "skal" den være 3mm.

Søren Ravn

Fra : Henrik

Dato : 28-11-03 14:47

"C-3PO" <c3poJegHaderSPAM@image.dk> skrev i en meddelelse

> "Morten Dall" <mrdall@knus.dk-slet-alt-efter-dk> skrev i en meddelelse
>
> Hvorfor "skal" den være 3mm.

Den "Skal" Heller ikke, men det er bare bevist at en mindre gods tykkelse
ikke giver den stabilitet som der er behov for når man fastgøre så stor en
vægt på typisk to punkter af 8 - 10 mm (boltene). En mindre godstykkelse vil
afstedkomme vridninger. Dette kan ikke anbefales, ved 3 mm. opnår man en ca.
vægt på 2.5 Kg, der kan smides af hofterne. Men kan selvfølgelig vælge at
lave den i 6 mm, hvis det er det man lyster, men man vil ikke opnå støre
stivhed, blot en forøget vægt!

Hilsen Henrik

Fra : Nicholas

Dato : 28-11-03 14:41

> [...]
ringe
> osv + winge for 3300,- det fåes hvist ikke meget billigere.

Som alternativ har Søsport en 3 mm plade med Dive Rite harnes og vinge til
2995,00.

Jeg dykker selv med Dive Rite - og er rigitg glad for det....

Spændbånd er efter min mening et must - det giver større stabilitet :)

God weekend

Nick

Fra : Morten Dall

Dato : 30-11-03 09:34

"Nicholas" <nvr@scttransport.dk> skrev i en meddelelse

> Som alternativ har Søsport en 3 mm plade med Dive Rite harnes og vinge til
> 2995,00.

ja se der har vi jo hele problemet med Søsport, han har en masse godt ting,
og tit til en billig pris, men problemet er at man ikke kan se det nogle
steder

hvis den man dog bare ville lave en ordenlig web shop eller i det mindste
sætte nogle priser på sine ting, så vil jeg væde med at hans omsætning vil
stige gevaldig.

mvh Morten Dall

hvis der er nogle der kender ham så læser midt indlæg, så prøv lige at
skubbe lidt til ham.

Fra : Flemming Rubini

Dato : 30-11-03 11:16

Morten Dall <mrdall@knus.dk-slet-alt-efter-dk> wrote:

> hvis der er nogle der kender ham så læser midt indlæg, så prøv lige at
> skubbe lidt til ham.

thi hi, jeg sætter en kasse bajere på højkant
Han kan slet ikke undvære at læse herinde. Dette er jo det nærmeste man
kommer dykning uden at blive våd....men han har jo en butik at passe.

Flemming Rubini

Fra : Johnny Christensen

Dato : 30-11-03 12:00

Jeg tror faktisk ikke han spilder sin tid med den slags, det har han folk
til.
(newsgrupper altså)

news:1g58hm6.46930zpwe9xcN%> thi hi, jeg sætter en kasse bajere på højkant

Fra : Allan Hansen

Dato : 27-11-03 19:27

"HENRIK OLSEN" <raho@get2net.dk> skrev i en meddelelse
> hej ng jeg er ved at anskaffe mig en bag plade med vinge til mine 2x10 men
> [...]

Et vrid i et flaskesæt under et dyk er ikke rart. En bagplade er det der
stabiliserer et flaskesæt bedst fremfor seletøj, dobbeltfod eller remme.
Model og mærke er ligegyldigt. Dog har jeg hørt at
http://www.s-d-i.dk/ er ved at få lavet en bagplade hvor det skulle være
nemt at skifte fra dobbelt til enkeltflaske uden en løs adaptor, noget der
nok interesserer dykkere der skifter flasker og laver 2 dyk på en tur.
Prisen skulle også blive en del lavere end de eksisterende ( 5-800 Kr ).
Fordele og ulemper med vingeveste har vi diskuteret 1000 gange før.

Allan Hansen

Fra : Peter Fjelsten

Dato : 27-11-03 21:04

Allan Hansen skrev i Message-ID: <bq5fkr$2tpi$1@news.cybercity.dk>:

> [...]
> enkeltflaske uden en løs adaptor, noget der nok interesserer dykkere
> der skifter flasker og laver 2 dyk på en tur.

Øh, det har man kunnet med vores bagplader i over et år...?

--
Peter Fjelsten (DIR-DK, EKPP) Om DIR <http://www.dir-dk.org/>
MSN "fjelsten@yahoo.com" Huledykning <http://www.ekpp.org/>

Fra : HENRIK OLSEN

Dato : 28-11-03 16:32

tak for alle de gode råd jeg har brændt mig lun på en fra scubagear.dk.
divesystem MOD bcd system
heder den hvad syntes i om den?

Fra : Tommy Larsen

Dato : 28-11-03 18:14

Hej
Bemærk at elastikkerne er valgfrie, man kan bare undlade dem.

Mvh
Tommy
www.Scubagear.dk

Fra : Morten Dall

Dato : 30-11-03 09:37

"Tommy Larsen scubagear.dk>" <tommy@<nospam> skrev i en meddelelse
> Hej
> Bemærk at elastikkerne er valgfrie, man kan bare undlade dem.
> Mvh
> Tommy

Undskyld Tommey

men som rigtig DIR man syntes jeg at seletøjet er for kompliceret, og fyldt
med for mange unødvendige ting.

men jeg kan ikke huske om Divesystem laver et "DIR" seletøj ?

mvh Morten Dall

Fra : Mette

Dato : 11-12-03 23:56

Hej Hr. Dall og alle I andre DIR dykker.

> [...]
>
> Undskyld Tommey
>
> men som rigtig DIR man syntes jeg at seletøjet er for kompliceret, og

Hvornår er man en rigtig DIR dykker??

Fra : Morten Dall

Dato : 13-12-03 22:37

Hej Mette,

"Mette" <cadre@orangenet.dk> skrev i en meddelelse
> Hej Hr. Dall og alle I andre DIR dykker.
>
> Hvornår er man en rigtig DIR dykker??

tja det er vist lidt for langt at komme ind på her, hvis det er noget der
interaser dig
så start med at kikke lidt på dette link http://www.dir-dk.org/
hvis du efter at have kikket der vil vide mere så gå ind på
http://groups.yahoo.com/group/dir_skand/
og stil samme spørgsmål, så skal jeg love dig at jeg eller en anden vil
svære dig.

men som jeg skrev det her, mente jeg sådanne rent udstyrs medsigt, at hvis
man er enig i DIR filosofien så er det seletøjet alt for kompleks, det skal
være så simpelt som mugligt.

mvh Morten Dall

Fra : Morten Dall

Dato : 30-11-03 09:47

"HENRIK OLSEN" <raho@get2net.dk> skrev i en meddelelse
> tak for alle de gode råd jeg har brændt mig lun på en fra scubagear.dk.
> divesystem MOD bcd system
> heder den hvad syntes i om den?

nu har jeg lige kikket lidt på det, men prøv i stedet at kikke lidt på den
model der heder 3K
du kan ikke se de på Tommy's side man han kan da sikkert godt få den hjem
til dig, du kan se den her http://www.divesystem.com/eng/jacket3k_car.html#

under alle omstendigheder bår du undgå elastikker og to inflator slanger,
der skal kun være en, den anden er bare i vejen, den der så er tilbage bør
du korte lidt af i slangen og afmonter "pull dump" hvis wingen er udstyret
med sådanne en.

mvh Morten Dall

Fra : Flemming Rubini

Dato : 30-11-03 11:16

Morten Dall <mrdall@knus.dk-slet-alt-efter-dk> wrote:

> du korte lidt af i slangen og afmonter "pull dump" hvis wingen er udstyret
> med sådanne en.

Pull dump er da ikke DIR, som jeg ved du holder af. Jeg har det på min
TekWing, men jeg bruger inflatoren. Faktisk mener jeg at det er det
eneste man skal bruge, for i en nød situation, århhh hjælp skal jeg
bruge et, to eller tre, raket her kommer jeg, henholdsvis pull-dump på
inflatorslangen, eller ved hoften til venstre, eller inflatoren.

Flemming Rubini

Fra : Morten Dall

Dato : 30-11-03 13:12

"Flemming Rubini" <flemming@rubiniFJERNES_REMOVE.dk> skrev i en meddelelse
> Morten Dall <mrdall@knus.dk-slet-alt-efter-dk> wrote:
>
> Pull dump er da ikke DIR, som jeg ved du holder af.

nej det har du ret i Pull Dump er ikke DIR derfor skrev jeg også at den
skulle afmonteres hvis der var en på vesten.

mvh Morten Dall

Fra : Flemming Rubini

Dato : 30-11-03 14:52

> [...]

> nej det har du ret i Pull Dump er ikke DIR derfor skrev jeg også at den
> skulle afmonteres hvis der var en på vesten.

øh, hvad blir man først blind på , ups!

Flemming Rubini

Fra : Tommy Larsen [Scubag~

Dato : 30-11-03 11:39

Hej Morten (long time no see! )

Du har ret i at MOD harnesset ikke er DIR, men det var jo ikke spørgsmålet.
Faktisk sælger vi en del af disse seletøj NETOP fordi det er justerbart.
Der er nogen (migselv iberegnet) som synes det er rart at kunne løsne/spænde
det efter behov.
Her er enddog valgt metalspænder og harnesset er "lukket" dvs det kan ikke
løbe op, eller åbnes helt, bare løsnes.
MOD´en på billedet er som teksten osse nævner VIST med dobbeltvinge, men
leveres som standard med enkeltvinge = 1 inflator.
OG man kan jo tilpasse/flytte D-ringe som man lyster, og som tidligere nævnt
kan man jo undlade gummistikkerne...
Og der følger en enkeltflaske adapter med..

Mvh
Tommy

Fra : Morten Dall

Dato : 30-11-03 13:23

"Tommy Larsen [Scubagear ApS] scubagear.dk>" <info@<sletmig> skrev i en
meddelelse news:uJjyb.49382$jf4.2600302@news000.worldonline.dk...

> Hej Morten (long time no see! )

jep, men om ikke andet ses vi vel på ferie 2004 messen ?

> MOD´en på billedet er som teksten osse nævner VIST med dobbeltvinge, men
> leveres som standard med enkeltvinge = 1 inflator.

når du siger dobbelt og enkel vinge er det så vinger til dobbelt sæt og
enkel flasker ?
hvis det er det sidste, hvormeget løfte kraft har deres enkel vinge så ?

bare for at være nyskerig hvad er så pris forskælden på MOD og K3 ?

hvis du kommer til messen så tagert du vel en enkelt vinge med så jeg kan se
den ?

mvh Morten Dall

Fra : Tommy Larsen [Scubag~

Dato : 30-11-03 16:29

Hej igen Morten
Jo vi ses på FERIE2004 !!

Med dobbelt mener jeg 40+40L i samme vinge. Derfor 2 inflatorer.
"Standard" vingen løfter 27 L.
Jeg skal skaffe dig en prise på 3Kén...
du får den på mail.........

Vi ses
Tommy

Fra : Thomas Larsen

Dato : 30-11-03 17:32

Den er sikkert billig og kan formentlig opfylde nogle dykkeres behov. Men
som jeg ser billederne har Divesystems vinger en eklatant fejl, nemlig at
det oppustelige stykke mellem nakke og flaskeventil(er) er alt for stort.
Det betyder i praksis at slangeføringen klemmes (eller over tid motioneres
over evne) når vingen pustes op. De gamle DiveRite vinger var helt ideelle
på denne front og de nye er stadig bedre end noget andet jeg har set til
prisen.

Venlig hilsen/best regards

Thomas Larsen
www.jj-technique.com
www.actionboat.dk

Fra : Tommy Larsen [Scubag~

Dato : 30-11-03 20:36

Hej Tomas
Jeg hører dig, og kan kun sige at det ikke har været et problem for mig, og
ifølge Divesystem, ej heller noget problem på de mange veste de har
produceret.

Tommy
(hils!)

Fra : Morten Dall

Dato : 30-11-03 20:40

> [...]
> Det betyder i praksis at slangeføringen klemmes (eller over tid motioneres

jeg må jo give dig ret, det havede jeg ikke lige set, men jo den ser ud til
at være for stor i toppen.

mvh Morten Dall

Fra : Peter Fjelsten

Dato : 30-11-03 12:12

Nicholas skrev i Message-ID:
<3fc750ef$0$95089$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>:

> Som alternativ har Søsport en 3 mm plade med Dive Rite harnes og vinge
> til 2995,00.

Bemærk vores tilbud også inkluderer kniv, webbingskede, lomme til
bagpladen og 2 enkeltflaskebånd (hvis man køber en enkeltflaskewing).

Fra : Johnny Christensen

Dato : 30-11-03 12:20

"Peter Fjelsten" <nospam@adr.dk> wrote in message
> Bemærk vores tilbud også inkluderer kniv, webbingskede, lomme til
> bagpladen og 2 enkeltflaskebånd (hvis man køber en enkeltflaskewing).

> [...]

Der er da vist gået dykkerbazar i den her, hva ?
Annonceringen for egne produkter trives vist i bedste velgående.

JZC

Fra : Allan Hansen

Dato : 30-11-03 18:14

"Peter Fjelsten" <nospam@adr.dk> skrev i en meddelelse
> Bemærk vores tilbud også inkluderer kniv, webbingskede, lomme til
> bagpladen og 2 enkeltflaskebånd (hvis man køber en enkeltflaskewing).

Kan du beskrive hvordan man nemt skifter fra dobbelt til enkeltflaske. Jeg
har en ide om at f.eks 1 dyk med 2x10 l. De afmonteres med 2 bolte. 2 dyk
med 15 l som fastgøres med remme ( enkeltflaskebånd ) på bagpladen ?
Hvordan. Har du et billed ?

Allan Hansen

Fra : Peter Fjelsten

Dato : 30-11-03 13:01

Johnny Christensen skrev i Message-ID: <bqcjml$24g$1@sunsite.dk>:

> Der er da vist gået dykkerbazar i den her, hva ? Annonceringen for
> egne produkter trives vist i bedste velgående.

Jeg ved godt at den måske var på kanten, men jeg ville bare lige gøre
opmærksom på at de to produkter der blev sammenlignet ikke var direkte
sammenlignelige.

Fra : Johnny Christensen

Dato : 30-11-03 13:45

Der er altid en forskel. Jeg lagde mærke til at for at holde sig på den
rigtige side af stregen gik Nik ud og anbefalede et andet sted end der hvor
han er tilknyttet som instruktør. Men OK det er også nemmere at kende ret
fra forkert når man ikke selv har en direkte økonomisk interesse.

JZC

Fra : Peter Fjelsten

Dato : 30-11-03 14:49

Johnny Christensen skrev i Message-ID: <bqcon8$7ur$1@sunsite.dk>:

> Der er altid en forskel.

Jo, men her var det i _antallet_ af ting - derfor ville jeg nævne det.

Jeg syntes ikke det var en fair sammenligning.

Fra : Peter Fjelsten

Dato : 30-11-03 18:47

Allan Hansen skrev i Message-ID: <bqd8g3$295a$1@news.cybercity.dk>:

> [...]
> Jeg har en ide om at f.eks 1 dyk med 2x10 l. De afmonteres med 2
> bolte. 2 dyk med 15 l som fastgøres med remme ( enkeltflaskebånd ) på

Du afmonterer som du siger dobbeltsættet ved at løsne de to
vingemøtrikker og tager dobbeltsættet af.

Dernæst tager du din wing til dobbeltflaske af (man kan ikke bruge samme
wing: en wing fungerer kun godt til en slags flaske).

Dernæst tråder du 2 enkeltflaskebånd gennem hullerne i bagpladen og
gennem hullerne i Cub-wingen og lukker dem om flasken som ved en
almindelig BCD.

Så er man klar.

Se et billede af hullerne i bagpladen her:

<http://www.dktechgear.dk/catalog/product_info.php/cPath/25_27/products_id/30>

Fra : Morten Dall

Dato : 30-11-03 21:06

> [...]
>
> Dernæst tråder du 2 enkeltflaskebånd gennem hullerne i bagpladen og
> gennem hullerne i Cub-wingen og lukker dem om flasken som ved en

da jeg har haft en del dyk med enkel flaske, må jeg lige blande mig lidt
hvis man gør som man gjore fra starten, nemlib bruger en enkeltflaske
adapter, så er det noget lettere, den spænder du på din 15L flaske hjemme
fra, og monter enkelt vingen på den, så du så skal skifte så er det bare at
skruge de 4 fløj møtrikker af (de to på dit dobbelt sæt og de to på enkelt
flasken) flytte din bagplade over, og til sidst skruge de 4 fløj møtrikker
på igen.

det kan jeg gøre mindst lige så hurtig som de andre skifter flaske på deres
BCD vest, uden at stå og fedte med ramme der skal tråden, når båden vipper
osv

mvh Morten Dall

Fra : Arnt Eirik

Dato : 12-12-03 00:29

"HENRIK OLSEN" <raho@get2net.dk> skrev i melding
> hej ng jeg er ved at anskaffe mig en bag plade med vinge til mine 2x10 men
> hvilken model og mærke?
> og hvorfor?
> spændebånd eller stropper?
> på for hånd tak
> hilsen Henrik Olsen

Har du bestemt deg?
Her er mine kjøp ved valget av utstyr, med bilder
og diskusjoner rundt de forskjellige ting...
http://www.dykkesiden.com/forum/index.php?board=9;action=display;threadid=4887

Arnt

Fra : henrik olsen

Dato : 11-01-04 11:56

hej arnt eirik ja jeg har bestemt mig jeg har købt dive system fra scuba
gear og det er noget der virker syntes jeg. der er lidt små justeringer så
det er som jeg vil have men det er der vel altid
hilsen Henrik Olsen