Den mest støjsvage bil
Fra : Rasmus Jakobsen

Dato : 28-11-03 16:52

i følgende kategorier:
a) 0-60.000
b) 60-80.000
c) 80-100.000

Fælles for dem alle er de skal højst være 10 år gamle +- et år.

Hvad er jeres bud på det?

Jeg er nemlig nået frem til at det er et af de punkter jeg vægter højt og
som ikke lige er til at læse ud fra en bils data når jeg skal vælge ny næste
gang.

mvh
Rasmus

Fra : Søren Christensen

Dato : 28-11-03 18:43

"Rasmus Jakobsen" <write_rnj@hotmailSLETDETTE.com> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Jeg er nemlig nået frem til at det er et af de punkter jeg vægter højt og
> som ikke lige er til at læse ud fra en bils data når jeg skal vælge ny

Toyota avensis finder jeg temmelig lydløs. Men om den kan fåes inden for
nogle af prisrammerne er tilgændgæld tvivlsomt...

Venligst

Fra : Rasmus Jakobsen

Dato : 28-11-03 21:10

Søren Christensen wrote:
> [...]
>>

> Toyota avensis finder jeg temmelig lydløs. Men om den kan fåes inden
> for nogle af prisrammerne er tilgændgæld tvivlsomt...

Den er en mulighed som jeg også har overvejet. Den kan vist lige snige sig i
den dyre kategori hvis man prutter lidt med sælger

Fra : Frodo Nifinger

Dato : 28-11-03 23:21

> Den er en mulighed som jeg også har overvejet. Den kan vist lige snige sig
> den dyre kategori hvis man prutter lidt med sælger

Nuvel, jeg synes ikke en Peugeot 406 2,0 larmer mere end Avensis'en. Kravler
man op i den klasse biler, er man under alle omstændigheder godt hjulpen i
den henseende.

Skal det være billigere/ældre så prøv at kigge på en Mazda 626. De er både
kvikke, ret velkørende og nogenlunde støjsvage. Specielt de nyere modeller.
Eller hvad med en Citröen Xantia

Har man råd til benzinen, er en Ford Scorpio 2,9 automatic en godt bud. (Og
det man kan høre, lyder godt
Den har bare en fabriksbygget styretøjsdefekt, der får den til at trække til
højre ved alle tankstationstilkørsler.

Frodo Nifinger
aka
Jesper Nielsen

Fjern hold op med det fra min mailadresse ved direkte svar.

Fra : Emil Jensen

Dato : 29-11-03 05:51

> Eller hvad med en Citröen Xantia

Xantia'en er ikke specielt støjfri, jo måske i forhold til andre biler, men
hvis jeg kører motorvejskørsel bliver jeg hurtigt træt af vindstøjen, som
generede en del mere end da jeg kørte motorvejskørsel i min gamle Volvo 740.
Det kan specielt mærkes når man er ankommet til destinantionen efter to
timers motervejskørsel. Stiger man af Citroenen bliver man glad for at
slippe for vindstøjen, stiger man af Volvoen er man bare glad for livet (og
Volvoen

Så Rasmus, når du siger den mest støjsvage bil, mener du så bilen som
helhed, altså både i stille stand og i fart, og både motor og vindstøj?

Mvh

Emil

Fra : Morsing

Dato : 30-11-03 19:11

Netop Avensis har jeg prøvet i en kort periode (2mdr); min oplevelse er
modsat - synes det er en larmende potte

Ville istedet gå efter en lidt større og ældre bil, måske en Audi 100 (2.3)
eller 80 (2.6 el 2.8) eller noget tilsvarende BMW - det vil naturligvis være
en bil med omkring 10 år på bagen for at det ville være inden for prisrammen

Fra : NIL

Dato : 30-11-03 22:31

"Morsing" <maegtig_mus@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
være
> en bil med omkring 10 år på bagen for at det ville være inden for

Skulle den nye Avensis være en larmende potte??!
I følge min erfaring, er den mere støjsvag en de fleste andre biler den kan
sammenlignes med.

NIL

Fra : Søren Christensen

Dato : 01-12-03 12:57

"NIL" <nilau4@yahoo.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> >

> Skulle den nye Avensis være en larmende potte??!
> I følge min erfaring, er den mere støjsvag en de fleste andre biler den

Lamrmende potte kan jeg nu heller ikke genkende.
Det har været den mest støjsvage i klassen jeg har prøvet.

Venligst

Fra : Henrik Steffensen

Dato : 28-11-03 18:58

Fra : Rasmus Jakobsen

Dato : 28-11-03 21:11

Henrik Steffensen wrote:

> "Rasmus Jakobsen" <write_rnj@hotmailSLETDETTE.com> wrote in message

> Lexus LS 430 - i alle kategorier ......
Jamen hvis du har en til salg på danske plader til en pris i en af
kategorierne tror jeg godt vi kan finde ud af noget

Fra : Henrik Steffensen

Dato : 29-11-03 11:11

> Jamen hvis du har en til salg på danske plader til en pris i en af
> kategorierne tror jeg godt vi kan finde ud af noget
Ok - jeg var vist lige hurtig nok....... Men den er i hvertfald støjfri.

Fra : Ukendt

Dato : 28-11-03 20:26

> i følgende kategorier:
> a) 0-60.000
> b) 60-80.000
> c) 80-100.000
>
> Fælles for dem alle er de skal højst være 10 år gamle +- et år.
>
> Hvad er jeres bud på det?

hmm første gang jeg prøvede en Yaris var jeg faktisk lige ved at starte
bilen mens motoren kørte fordi jeg troede at motoren var gået i stå

--
Tom

Fra : Rasmus Jakobsen

Dato : 28-11-03 21:12

Tom wrote:

> hmm første gang jeg prøvede en Yaris var jeg faktisk lige ved at
> starte bilen mens motoren kørte fordi jeg troede at motoren var gået
> i stå

Hvordan var den under kørsel (jeg går udfra at du forsøgte at starte anden
gang mens den holdt stille )? Lige så støjsvag som en avensis som Søren
foreslår?

Fra : Ukendt

Dato : 28-11-03 21:18

> Hvordan var den under kørsel (jeg går udfra at du forsøgte at starte anden
> gang mens den holdt stille )? Lige så støjsvag som en avensis som Søren
> foreslår?

Har aldrig prøvekørt en avensis så det kan jeg ikke udtale mig om, andet end
at jeg generelt ikke er til riskogere

--
Tom

Unofficial FORD site Denmark
http://members.tripod.com/FORD_DK

Fra : Roberto Saldo

Dato : 01-12-03 15:54

Tom wrote:

> Har aldrig prøvekørt en avensis så det kan jeg ikke udtale mig om, andet end
> at jeg generelt ikke er til riskogere

Er Ford ikke en 1/2 Mazda efterhånden?

--
Med venlig hilsen/Best regards

Roberto Saldo, Consultant, System Developer, M.Sc.

"Recursive: Adj. See Recursive."

Fra : Søren Christensen

Dato : 28-11-03 22:29

> hmm første gang jeg prøvede en Yaris var jeg faktisk lige ved at starte
> bilen mens motoren kørte fordi jeg troede at motoren var gået i stå

Synes nu ikke Yaris er mere lydsvag iforhold til andre biler i den klasse.
I min gamle clio kan jeg da næsten heller ikke mærke og høre når motoren
går i tomgang. Men det kan jeg tilgængæld når den kører. Faktisk finder jeg
motor
støjen i min lavere end i en yaris specielt i en "1 komma øv" synes jeg
motoren støjer godt.

Venligst

Fra : Jasper Norman

Dato : 29-11-03 02:00

Kørte fra Aalborg til Hjørring med en psykopatisk taxa sidste lørdag. Mine
medpassagerer opfordrede ham til at køre hurtigt... 250 km/t Jeg var ikke
særligt tryg ved det, men til bilens ros, skal siges at der ikke hørtes en
lyd, på nær fra dækkenes susen. (larmede ikke mere end min egen toledo med
80 km/t) Men igen.... En nyere MB til 100.000 i dette land... næppe

/Jasper

Fra : Jesper Lauridsen

Dato : 29-11-03 03:14

On Sat, 29 Nov 2003 01:59:52 +0100, "Jasper Norman" <ahrensbach_fjern_dette_@tele2adsl.dk> wrote:

> [...]
>lyd, på nær fra dækkenes susen. (larmede ikke mere end min egen toledo med
>80 km/t) Men igen.... En nyere MB til 100.000 i dette land... næppe

Jeg kørte fornylig lidt rundt (1700km) i en S350l, og jeg synes da nok at
jeg kunne høre noget, selvom jeg ikke var meget over 200. Ikke så meget at
det forstyrrede eventuelle samtaler, men lydløst var det ikke.

Fra : KickAssCowboy

Dato : 29-11-03 06:02

Ford Mondeo var engang den bil, der blev sammenlignet med i biltests, når
man snakkede støj i kabinen og den kan fås i alle de nævnte prisklasser.

Fra : Christian Petersen

Dato : 29-11-03 11:09

Jeg har prøvet en 93 Mondeo 1.8 og en 95 Mondeo 2.0. De var ikke støjsvage i
forhold til en 96 Peugeot 406 1.8. Desuden synes jeg de begge to havde nogle
belastende resonans frekvenser, som man er fri for i Peugeoten.

Hvis Rasmus kan lægge 110000 bliver mit bud bliver en uden tvivl en 1997 VW
Passat 1.6.
Alternativt Peugeot 406 eller en 1993 BMW 518-20 stykker.

mvh,
Christian

Fra : JS

Dato : 29-11-03 11:13

"Christian Petersen" <argonster@NOnetscapeSPAM.net> skrev i en meddelelse
> [...]
nogle
> belastende resonans frekvenser, som man er fri for i Peugeoten.

Desuden er Mondeo i besiddelse af de værste sæder i klassen. De er
simpelthen for bløde IMO.

Fra : Olesen

Dato : 29-11-03 12:02

"JS" <js_539@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Desuden er Mondeo i besiddelse af de værste sæder i klassen. De er
> simpelthen for bløde IMO.

Mondeo 98 har nogle ganske faste sæder som man
sidder rigtig godt i.

Teoretisk har franske biler altid
været ikke helt ukendte for, at ha'
nogle FOR bløde sæder, som
gi'r begrænset støtte og
træthed/ondt i ryggen på langture.

Fra : Olesen

Dato : 29-11-03 10:10

> [...]
> b) 60-80.000
> c) 80-100.000
>
> Fælles for dem alle er de skal højst være 10 år gamle +- et år.

Mit bud bliver uden tvivl eks en Mondeo 1.8 Flair med Zetec motor.
Den er så dejlig langbenet, 140 foregår i en ganske
behagelig atmosfære...

Fra : Niels Kristian Jense~

Dato : 29-11-03 12:53

> [...]

> b) 60-80.000
> c) 80-100.000
>
> Fælles for dem alle er de skal højst være 10 år gamle +- et år.

I de prisklasser vil du altid kunne vinde en hel del på støjsiden ved at
udskifte en del gummidele som er blevet hårde eller utætte med tiden.

F.eks. i hjulophæng, dørlister, vindueslister, gummipropper til motorrummet
med mere.

Det koster en del knofedt men er IMHO besværet værd.

Mvh. NKJensen