Honda CB 550K..oktantal??
Fra : Birgit Iversen

Dato : 16-04-01 20:26

Hejsa NG...

Er der nogen her, der har erfaring med, hvad for noget benzin (oktan-tal,
altså...kom nu ikke med Shell eller OK..:) der er bedst at hælde på sådan en
gammel Honda fra 1978?? Det ville jo være rart med blyfri...eller hva´?

Biv - med ønsker om lunere aftener for os alle..:))

Fra : Jesper Pedersen

Dato : 16-04-01 21:23

Birgit Iversen <birgit.iversen@get2net.dkxxx> skrev i en
nyhedsmeddelelse:9bfh5k$l1u$1@news.cybercity.dk...
> [...]
en
> gammel Honda fra 1978?? Det ville jo være rart med blyfri...eller hva´?

Jeg mener at alle Honda'er fra midten af 70'erne og fremefter kan køre på
blyfri. En CX500 fra 78 kan hvertifald godt. Men for en sikekr skyld skal du
nok spørge en forhandler eller importøren.

Jesper
CX500

Fra : Buck

Dato : 17-04-01 09:11

Min CB550F fra ´75 kører glimrende på Blyfri 95, og det er jo stort set
samme motor som på K modellen.
Om der er noget der skal justeres på motoren for at den kan køre blyfri ved
jeg ikke, for jeg har ikke haft den fra ny, men jeg kan ikke forestille mig
at den er født til blyfri!

/Buck
CB550F

Fra : Armand

Dato : 17-04-01 21:08

Buck <buck@sol.dk> skrev i en news:9bgtsf$t32$1@sunsite.dk...
> [...]
blyfri ved
> jeg ikke, for jeg har ikke haft den fra ny, men jeg kan ikke

I såvel USA som Japan var man i gang med katalysatorer og blyfrit bensin
længe inden vi i vores lille dukkeland overhovedet havde hørt om
problematikken!
Så det er endog meget muligt at 550'eren i '75 er født til blyfri brug
på de
oversøiske markeder

I tiden inden katalysator/blyfri bensin blev en ny kendsgerning for den
danske trafikant, var blyindholdet i løbet af 70'erne reducert til
omkring en tiendedel af tidligere mængde, og dette igen uden at nogen
havde ænset noget derom.
Derfor er ærefrygtig respekt for det nye(?) produkt unødvendig!

--
Armand.