Vand i bilen.. Tredie forsøg!
Fra : Lars Knudsen

Dato : 27-11-03 20:50

Halløjsa,

Jeg har to gange på cirka et halvt år haft min bil på værksted fordi der
trængte vand ind, giver sig til kende ved at der bliver vådt i hele højre
side foran passagersædet og ved bagsædet. Hver gang har værkstedet jo ment,
at "nu var det fikset".

Nu - tredie gang - startede det som det plejer med at loftlyset foran ikke
tænder når man åbner døren (men i øvrigt godt kan tændes manuelt) - og ja -
bilen er nu pladdervåd igen hvor den plejer at være.

*suk*

Der er bestilt tid på værkstedet her 8/12 hvor de så - igen - skal se på
problemet. Hvis det er som det plejer hedder det en uges tid eller to med
lånebil mens de venter på at bilen tørrer, få de nødvendige kabler hjem og
skifte dem, osv.

Det er bare møg irriterende! Og selvom jeg har forståelse for at sådan et
hul kan være svært at finde, så alligevel... Nå-men - formålet med min mail
er jo egentlig om der er nogen der har været ude for det samme, og hvor
hullet så har været?

De har - efter eget udsagn - haft splittet det meste ad, skiftet afløb fra
aircon'en, tætnet ved hjulkasser, osv, osv. Men ligemeget hjælper det
åbenbart.

Nåhja - badekarret er en Citroën Xsara VTS 2.0i 167 HK fra januar 2002.

Og så er jeg i øvrigt lykkelig for, at det er en firmabil så jeg trods alt
kan tage det med rimelig sindsro - hygge mig med prøve en C3 1.6i med
SensoDrive som prøvebil og så vente på at de.. Måske.. Får lappet hullet
denne gang. Den kan jo i øvrigt nå at blive til en del gange til hvis det
fortsætter - det er tredie gang på 16 måneder - og jeg hænger på den i tre
år

** Lars

Fra : Mark Sandberg

Dato : 27-11-03 21:06

"Lars Knudsen" skrev i en meddelelse:

> [...]
> åbenbart.
>
> Nåhja - badekarret er en Citroën Xsara VTS 2.0i 167 HK fra januar 2002.

Er der skyde/vippe-soltag i denne Citroën, evt. eftermonteret ?

For så skal drænhullerne i bunden af panelerne ikke være proppet af med
plasticpropper. Der er 4 nedløbslanger, gennem A og C stolperne ned i
panelerne.

/Mark.

Fra : Lars Knudsen

Dato : 27-11-03 21:15

Hej Mark,

"Mark Sandberg" <sandberg@it.dk> wrote in

> Er der skyde/vippe-soltag i denne Citroën, evt. eftermonteret ?

Niksen. Intet soltag det kan dryppe igennem.

Vandet kommer ind når man kører i regnvejr/fugtig vejr. Det er kun gulvet
det er vådt, ikke sæder eller andet.

** Lars

Fra : Mark Sandberg

Dato : 27-11-03 21:29

"Lars Knudsen" skrev i en meddelelse:

> Niksen. Intet soltag det kan dryppe igennem.

O.K.

Det var nu heller ikke drypperi fra loftet, jeg tænkte på. Men høj vandstand
i panelerne. Det kan give overløb ind i kabinen.

> Vandet kommer ind når man kører i regnvejr/fugtig vejr. Det er kun gulvet
> det er vådt, ikke sæder eller andet.

Det lyder lidt som en utæt limning ved forruden. Vandet kan da løbe ned bag
instrumentpanelet og ned under tæpperne.

Prøv at pille tæpperne ud og sætte dig ind i bilen med lukkede døre og
vinduer, mens der er en anden der spuler på samlinger og lister udefra med
en vandslange.

En lille tynd vandstribe ned langs torpedostykket, er alt der skal til for
at fylde badekarret.

/Mark.

Fra : Henning

Dato : 27-11-03 21:11

On 27 Nov 2003 19:50:28 GMT, newspost@landligt.dk (Lars Knudsen)
wrote:

> [...]
>side foran passagersædet og ved bagsædet. Hver gang har værkstedet jo ment,

Hvor svært kan det vær - samme måde som du finder uhllet i et par
gummistøvler? Luk vinduer og døre, fyld bilen op med vand, og se hvor
det løber ud...

Henning
hsb@(fjernes)image.dk

Fra : Lars Knudsen

Dato : 27-11-03 21:17

Hej Henning,

Henning <newsmail@mailme.dk> wrote in

> Hvor svært kan det vær - samme måde som du finder uhllet i et par
> gummistøvler? Luk vinduer og døre, fyld bilen op med vand, og se hvor
> det løber ud...

Heheh.. *GG* Det vil jeg sq foreslå dem. Mekanikeren udtalte "at nu havde
den stået i vaskehallen et par timer uden problemer" - tjaeh... Et par ture
op af ned af Køge Bugt "virker" til gengæld!

** Lars

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 27-11-03 22:06

"Lars Knudsen" <newspost@landligt.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
ture
> op af ned af Køge Bugt "virker" til gengæld!

Det kunne lyde som om det er noget ved skærmkasserne.
Hvis det ikke drypper direkte ned på tæppet, så burde en 'løber' af
indtørret snavs afsløre hullet.
Eller en spuleslange ind i hjulkassen og en mekaniker (med snorkel) inde i
bilen.
Kan også være en prop i bunden af bilen som sidder løst, ikke kommet helt i,
eller trykket op ved at noget er komme imod den.
Har tæppet og isolationen været ude, der kan sidde meget vand gemt i tæppe
og måtter.

mvh Uffe
Sierra 2,0i DOHC (som er utæt ved venstre baglygte.....)

Fra : Torben E

Dato : 27-11-03 21:20

"Henning" <newsmail@mailme.dk> skrev i en meddelelse

> Hvor svært kan det vær - samme måde som du finder uhllet i et par
> gummistøvler? Luk vinduer og døre, fyld bilen op med vand, og se hvor
> [...]

Eller gør som mig på en gammel Fiat 131 TC, bor et hul i
bunden som vandet kan løbe _ud_ af

--

Torben E.
http://home19.inet.tele.dk/saabturbo/