Zantia
Fra : Lars Knudsen

Dato : 27-11-03 17:11

Hejsa - jeg har et problem med, at den røde advarselslampe kommer på
ved en temperatur på ca. 80 grader, hvilket virker tidligt. Er der
nogen som kan oplyse, hvor varm deres Zantia kan blive, uden at
advarselslyset kommer på?

På forhånd tak

Fra : Bernhard Ege

Dato : 27-11-03 19:21

"Lars Knudsen" <Lars_l_knudsen@mail.tele.dk> wrote in message
> [...]
> ved en temperatur på ca. 80 grader, hvilket virker tidligt. Er der
> nogen som kan oplyse, hvor varm deres Zantia kan blive, uden at

Jeg har set min oppe på 110 et par gange uden at lampen lyste men
normalt ligger den på 80-90 grader afhængig af kørselsmønster og
udetemperatur.

mvh Bernhard

Fra : Emil Jensen

Dato : 27-11-03 21:34

På min 2,0i 16v Xantia med automatgear ligger temperaturen ca på 80 grader
konstant. En gang havde jeg en defekt temperaturmåler som så ikke satte
blæseren igang, og det medførte at når jeg holdt stille kravlede nålen
langsom op, men først ved max (ca 120 grader tror jeg) lyste
advarselseslampen.

Mvh

Emil

Fra : Emil Jensen

Dato : 28-11-03 16:11

> På min 2,0i 16v Xantia med automatgear ligger temperaturen ca på 80 grader

Hej Lars

Jeg må lige rette mig selv lidt, jeg skrev at temperaturen konstant ligger
på ca 80 grader, det er nu 90 grader fandt jeg ud af idag...

Held og lykke med bilen.

Mvh

Emil

Fra : flemming

Dato : 27-11-03 23:45

Du bør få tjekket føleren til temp meget hurtigt
det lader til at signalet fra føleren ikke er helt korrekt
normalt skal termostaten åbne ved 90-94 grader
ellers er det en fejl i forb med advarselslampen

--
BR
Flemming