Syn ?
Fra : Susanne Jørgensen

Dato : 27-11-03 16:33

Hej alle.

Min bil gik ikke i gemmen syn her i dag.

Hvor lang tid har jeg til at lave bilen klar ?
Den skulle første gang til syn senest D.10/10 men kom først til syn i dag.
Har jeg en månden til den senest skal til syn? og hvor lang tid kan jeg
køre inden den bliver efterlyst er det 10 uger fra i dag ?

MVH

Gert

Fra : Mogens Knudsen

Dato : 27-11-03 22:35

On Thu, 27 Nov 2003 16:32:45 +0100, "Susanne Jørgensen"
<sj.magic-mj-music@c.dk> wrote:

> [...]
>Har jeg en månden til den senest skal til syn? og hvor lang tid kan jeg
>køre inden den bliver efterlyst er det 10 uger fra i dag ?

14 uger fra den 10.10, hvis den er på hvide plader og 10 uger, hvis
den er på gule....

/Mogens

Fra : Susanne Jørgensen

Dato : 28-11-03 15:43

Hej tak for dit svar.
Jeg har lige et spørgsmål mere.

hvis jeg så kommer til syn 14 uger efter 10/10 og bilen ikke bliver synet
"har" jeg så 14 uger igen ?

Fra : Mogens Knudsen

Dato : 28-11-03 15:59

On Fri, 28 Nov 2003 15:42:36 +0100, "Susanne Jørgensen"
<sj.magic-mj-music@c.dk> wrote:

>hvis jeg så kommer til syn 14 uger efter 10/10 og bilen ikke bliver synet
>"har" jeg så 14 uger igen ?

Nope - efter de "første" 14 uger (fra den 10/10) får politiet besked
om at klippe dine plader. Dette kan ske overalt i landet, idet det er
en central registrering af forholdene. Du kan altså risikere, at
pladerne pillet af i den modsatte ende af landet...

/Mogens

Fra : Susanne Jørgensen

Dato : 28-11-03 18:48

Hvis jeg kommer til syn men bilen ikke bliver synet er bilen stadig
efterlyst ?

Fra : Mogens Knudsen

Dato : 28-11-03 19:00

On Fri, 28 Nov 2003 18:48:09 +0100, "Susanne Jørgensen"
<sj.magic-mj-music@c.dk> wrote:

>Hvis jeg kommer til syn men bilen ikke bliver synet er bilen stadig
>efterlyst ?

Jep - fælden klapper efter 14 uger. Helt og aldeles.

At politiet så ikke har tid til at køre rundt til folk, er en anden
sag. Mange af "dén slags" snuppes ifm. færdselsforseelser og
almindelig bilistcheck...

/Mogens

Fra : Claus Fabritius

Dato : 28-11-03 20:36

"Susanne Jørgensen" <sj.magic-mj-music@c.dk> wrote in message

> Hvis jeg kommer til syn men bilen ikke bliver synet er bilen stadig
> efterlyst ?

Hvis bilen ikke bliver synet er den ikke lovlig at køre i. Jeg kender ikke
sanktionerne, men i teorien burde du ikke få lov til at køre videre, hvis de
stopper dig i en bil der ikke er godkendt.

--
/Claus Fabritius
www.fabritius.nu

Fra : Brian M

Dato : 29-11-03 11:41

"Claus Fabritius" <usenet2@fabritius.nu> wrote in message news:<bq87sh$26lg$1@news.cybercity.dk>...
> [...]
> sanktionerne, men i teorien burde du ikke få lov til at køre videre, hvis de
> stopper dig i en bil der ikke er godkendt.

Gælder reglen om, at den eneste lovlige kørsel med en bil der ikke er
godkendt til syn er den lige vej til mekanikeren, ikke altid? Man har
14 dage til at få bilen godkendt, men man må ikke køre i bilen før den
er repareret.
Jeg kender ihvertfald en som fik klippet nr.pladerne inden de 14 dage
var gået,fordi han tilfældigvis blev stoppet af politiet og bilen ikke
var blevet lavet.