p-bøde - jeres vurdering
Fra : ct

Dato : 26-11-03 22:54

se lige mit billede i dk.binaer.motor under overskriften 'er denne parkering
ulovlig?'

og lad mig høre jeres vurdering

Claus

Fra : Henning

Dato : 26-11-03 23:34

On Wed, 26 Nov 2003 22:53:37 +0100, "ct"
<claus.fjerndette.@kjerkegaard.dk> wrote:

>se lige mit billede i dk.binaer.motor under overskriften 'er denne parkering
>ulovlig?'
>
>og lad mig høre jeres vurdering

Jeg tror ikke det er din 3-meter skrå-streg der er gældende, men
derimod tre meter målt vinkelret på stregen? Dvs. forlænger du striben
i midten med tre meter, må din bil ikke holde indenfor dette område?

Henning
hsb@(fjernes)image.dk

Fra : JBH

Dato : 26-11-03 23:51

"ct" <claus.fjerndette.@kjerkegaard.dk> skrev i en meddelelse
> se lige mit billede i dk.binaer.motor under overskriften 'er denne
parkering
> ulovlig?'
>
> og lad mig høre jeres vurdering
>
> Claus

Forbud mod standsning og parkering:

1: Nærmere end 5 meter fra en spærrelinies begyndelse ved vejkryds.

2: I vejkryds eller nærmere end 10 meter fra den nærmeste kant på den
tværgående kørebane eller cykelsti.

3: Ved siden af en spærrelinie, hvis afstanden mellem bilen og spærrelinien
er mindre end 3 meter, og der ikke er punkteret linie til højre for
spærrelinien.

Det må være 1 eller 2 som er overtrådt, da linien selv om den er svag, e
rpunkteret, eller også er det simpelthen fordi der parkeres i mod
færdselsretningen (var vejen ensrettet ?)

mvh
JBH

Fra : Hjalte

Dato : 27-11-03 03:11

On Wed, 26 Nov 2003 23:51:15 +0100, "JBH" <skodkontoen@hotmail.com>
wrote:

>3: Ved siden af en spærrelinie, hvis afstanden mellem bilen og spærrelinien
>er mindre end 3 meter, og der ikke er punkteret linie til højre for
>spærrelinien.

Jeg er ikke sikker på om jeg forstår det korrekt, men ifølge det
billede der er blevet postet i news:dk.binaer.motor, er linien da ikke
fuldt optrukket.

Eller er det mig der misforstår?

---
Med venlig hilsen.
Hjalte, der kører i en galant GLSi fra '93.

Fra : ct

Dato : 27-11-03 09:04

> Jeg er ikke sikker på om jeg forstår det korrekt, men ifølge det
> billede der er blevet postet i news:dk.binaer.motor, er linien da ikke
> fuldt optrukket.
>
> Eller er det mig der misforstår?

Nemlig Det er netop det der er det springende punkt - der HAR nemlig
været en spærrelinie på stedet, og striberne er også malet op på ny - bare
ikke der (ikke så langt hen). Derfor ville jeg da formode at det er den nye
bemaling der gælder???

Fra : Bjørn S

Dato : 27-11-03 17:38

"Hjalte" skrev

> Jeg er ikke sikker på om jeg forstår det korrekt, men ifølge det
> billede der er blevet postet i news:dk.binaer.motor, er linien da ikke
> fuldt optrukket.

Hvis nu de har taget med den næsten forsvundne linie, så mener jeg man står
lovlig på højre side af den, og gaden, fordi trafik kan bryde den, da den
har en kortere streg for inden som indikerer dette (som man kender den fra
landevejen) , men ikke på vænstre side af den hvis afstand ud til linien er
under 3 meter. Jeg tror det er fordi det er mindre end 5 meter frem til den
nymalede spærrelinie starter.
Har selv fået bøde for lignende forseelse som jeg desværre ikke gjorde andet
end at uforstående godtage :-/

--
/Bjørn