Erfaringer med Avon dæk
Fra : Thomas Krabbe Søe

Dato : 25-11-03 23:32

Hej folkens,

Over pt. at investerer i 4 stks. Avon Vinterdæk i størrelsen 195/55-15
Hvad er erfaringerene med disse dæk. Kender ikke umiddelbart selv dæk.

/Thomas

Fra : Mogens Knudsen

Dato : 26-11-03 08:42

On Tue, 25 Nov 2003 23:32:17 +0100, "Thomas Krabbe Søe"
<thomas@krabbe-soe.dk> wrote:

>Over pt. at investerer i 4 stks. Avon Vinterdæk i størrelsen 195/55-15
>Hvad er erfaringerene med disse dæk. Kender ikke umiddelbart selv dæk.

Jeg kører på Avon CR85 i størrelsen 205/65x15, men kan ikke give dig
en kompetent tilbagemelding. Jeg husker ikke eksakt deres evner... :)
(skifter først i december)

Hr. Bjørn er nok dén, som har den største erfaring med dækkene,
hvilket du kan læse om i lidt ældre tråde. Du finder disse via
www.google.com - han kører på 205/65x15:
"Dækkene har nu foretaget en del ture til Holland i ganske normalt
føre. Det klarede de perfekt incl. en god gang regnvejr. Deres evne i
snevejr er gennemsnitlig. De vidste jeg også godt; men de er også
beregnet til godt europæisk gennensnitsvintervejr..."

/Mogens

Fra : Thomas Krabbe Søe

Dato : 26-11-03 14:34

> [...]
> snevejr er gennemsnitlig. De vidste jeg også godt; men de er også
> beregnet til godt europæisk gennensnitsvintervejr..."

Kan godt være det bare er mig, men jeg synes ikke rigtig jeg kan finde disse
tidligere indlæg. :(
Jeg kunne godt tænke mig at vide om de er behagelige at køre med! Her tænker
jeg på støj "rundhed" mv.v!

/Thomas

Fra : Mogens Knudsen

Dato : 26-11-03 15:02

On Wed, 26 Nov 2003 14:34:16 +0100, "Thomas Krabbe Søe"
<thomas@krabbe-soe.dk> wrote:

>Kan godt være det bare er mig, men jeg synes ikke rigtig jeg kan finde disse
>tidligere indlæg. :(

Det er ikke verdens mest brugte dæk i DK

>Jeg kunne godt tænke mig at vide om de er behagelige at køre med!
>Her tænker jeg på støj "rundhed" mv.v!

Om en uges tid kan jeg give dig min tilbagemelding. Indtil da er der
følgende at sige:

Brugernes mening om CR 75:
www.reifentest.com/pkw_winterreifen/avon/cr_75/index.html

Andre Avon'er: www.reifentest.com/pkw_winterreifen/avon/index.html

Gammel test (clip fra www.sicherbestellen.de):
ADAC motorwelt 10/2001
Getestet Größe: 205/55R16 H
Bewertung: * (een stjerne!)
Beurteilung: Geringer Rollwiderstand, relativ gut auf nasser Fahrbahn,
Schwächen auf trockener Fahrbahn, auf Schnee (schlechteste Note) und
Eis sowie beim Verschleiß, etwas lautes Außengeräusch

Stiftung Warentest Test 10/2001
Getestet Größe: 205/55R16 H
Bewertung: Befriedigend (2,8)

/Mogens

Fra : Thomas Krabbe Søe

Dato : 26-11-03 16:04

--"Mogens Knudsen" <dkfritidbilSLET@DETTEe-mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Schwächen auf trockener Fahrbahn, auf Schnee (schlechteste Note) und
> Eis sowie beim Verschleiß, etwas lautes Außengeräusch

Hej Mogens

Tak for det!
Nu er jeg ikke den stiveste i tysk, men umiddelbart ser det da ikke så ringe
ud endda!

/Thomas

Fra : Ukendt

Dato : 26-11-03 18:53

"Thomas Krabbe Søe" <thomas@krabbe-soe.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Nu er jeg ikke den stiveste i tysk, men umiddelbart ser det da ikke så
ringe
> ud endda!

Jeg har nu kørt ca. 40.000 km på Avons ZZ1.

De er nu begyndt at sjøje mærkbart, trods det faktum der er +10.000 km
tilbage i dem.

Jeg har været udmærket tilfreds med dem i al slags vejr og de kører fint
+250 km/t.

Min Continental Winther Contact er betydelige mere støjsvage.

Jeg er i syv sind om jeg skal prøve Avons ZZ3 næste gang.

http://www.avontires.com/us/en/ProductDetails.asp?ProdType=INTERNATIONALUHP&id=222

Hr. Bjørn

Fra : Mogens Knudsen

Dato : 05-12-03 14:34

On Wed, 26 Nov 2003 16:03:56 +0100, "Thomas Krabbe Søe"
<thomas@krabbe-soe.dk> wrote:

>Tak for det!

Fino - jeg har nu fået Avon'erne monteret og synes, de larmer mere end
Alfa'ens vinterdæk. Handlingen er okay, men der er selvfølgelig
forskel ift. Continental'erne, jeg havde siddende på.

Avon'erne følger dog ikke Alfa'ens Pneumant, men det er nok også en
unfair sammenligning - Pneumant kender I ikke, men det er meget brugt
sydpå og får en god kritik i dé tests, jeg har set. De kører som et
sommerdæk trods 1" lavere i fælghøjde..

Iøvrigt er dette link lige dukket op i Alfa-gruppen (international)
www.tirerack.com/tires/tests/max_perf_summer_c.html

Startside: www.tirerack.com/tires/tests/testSearch.jsp

/Mogens

Fra : Steffen

Dato : 26-11-03 23:37

> [...]

> Over pt. at investerer i 4 stks. Avon Vinterdæk i størrelsen 195/55-15
> Hvad er erfaringerene med disse dæk. Kender ikke umiddelbart selv dæk.

Jeg ved ikke hvordan det er i dag, men tidligere blev Avon
fabriksmonteret på Rolls Royce og Aston Martin.

mvh
steffen