En formue for serviceeftersyn...
Fra : Henning

Dato : 24-11-03 19:00

Jeg har lige bestilt 90.000km service til min Mazda 626 årg. 2001. Det
koster næsten 7.000 kroner. SYV TUSINDE!!
Se se.. Garantien på bilen udløber ved 100.000km og/eller tre år,
begge dele passeres i løbet af et par måneder. Kan jeg tillade mig at
finde et uatoriseret værksted, eller bør jeg tage det "rigtige" Mazda
og betale en formue? Når/hvis jeg handler ny bil i løbet af et års
tid, vil der blive set meget på hvor servicen er foretaget?
Hvilke alternative værksteder kan anbefales i Københavns-området?

Henning
hsb@(fjernes)image.dk

Fra : Ukendt

Dato : 24-11-03 19:25

"Henning" <newsmail@mailme.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> tid, vil der blive set meget på hvor servicen er foretaget?
> Hvilke alternative værksteder kan anbefales i Københavns-området?

OT: Må man spørge om hvad de har tænkt sig at lave på bilen for dette
svimlende beløb ?

Claus Peteresen
http://vwfanatic.dk

Fra : Peter G C

Dato : 24-11-03 19:49

"Henning" <newsmail@mailme.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg har lige bestilt 90.000km service til min Mazda 626 årg. 2001. Det
> koster næsten 7.000 kroner. SYV TUSINDE!!

Hvad skal der laves for denne store sum. Der ligger nok et eller andet
fornuftigt bag .....?

Til den pris får du nok en ny tandrem og noget andet guf.

/Peter

--
http://www.grauslund.com/

Fra : C. Caspersen

Dato : 24-11-03 22:21

> [...]
> begge dele passeres i løbet af et par måneder. Kan jeg tillade mig at
> finde et uatoriseret værksted, eller bør jeg tage det "rigtige" Mazda

Det er jo et spil i lotteriet - der er kun dig selv til at bestemme. Du må
jo vurdere, om der er nogle garantireperationer inden for et par mdr

> og betale en formue? Når/hvis jeg handler ny bil i løbet af et års
> tid, vil der blive set meget på hvor servicen er foretaget?

Nej. De fleste spørger kun om service er foretaget. Ikke hvor.

/Caspersen

Fra : Snusken

Dato : 25-11-03 07:39

Ja, der skal ligesom noget i kassen til de mange flotte bilhuse rundt
omkring. Jeg vil tro, at materialeudgifter til skift af div. vædsker og
tandrem er ca. 500 kr.

mvh eric
---------------------------->

Fra : Henning

Dato : 25-11-03 08:02

On Mon, 24 Nov 2003 19:00:11 +0100, Henning <newsmail@mailme.dk>
wrote:

>Jeg har lige bestilt 90.000km service til min Mazda 626 årg. 2001. Det
>koster næsten 7.000 kroner. SYV TUSINDE!!

Til info skal tandremmen skiftes som standard. Derudover ved jeg ikke
hvad det indeholder.

Henning
hsb@(fjernes)image.dk

Fra : Peter G C

Dato : 25-11-03 10:45

"Henning" <newsmail@mailme.dk> skrev i en meddelelse

[klip]

> Til info skal tandremmen skiftes som standard. Derudover ved jeg ikke
> hvad det indeholder.

Se så lyder det jo lige pludselig ikke vildt urimeligt. Hvorfor i alverden
sprøger du ikke værkstedet om, hvad der skal laves???

/Peter

Fra : Ukendt

Dato : 25-11-03 12:18

> "Henning" <newsmail@mailme.dk> skrev i en meddelelse
>
> [klip]

> Se så lyder det jo lige pludselig ikke vildt urimeligt. Hvorfor i alverden
> sprøger du ikke værkstedet om, hvad der skal laves???

Årh hvad, et stort eftersyn med tandrems skift kostede i 1998 på en Golf III
GTI kr. 3.200,-
på trods af evt. prisstigninger siden da synes jeg da at det lyder lidt
hampert.

Claus Peteresen
http://vwfanatic.dk

Fra : Roberto Saldo

Dato : 25-11-03 17:01

Henning wrote:
> [...]
> tid, vil der blive set meget på hvor servicen er foretaget?
> Hvilke alternative værksteder kan anbefales i Københavns-området?

Hold da op.
Svigerfar har lige hældt 8000 af de gode i sin 96'er Mondeo.
Kun service, ikke nye vanger :)

--
Med venlig hilsen/Best regards

Roberto Saldo, Consultant, System Developer, M.Sc.

"Recursive: Adj. See Recursive."