Imponerende vectra-diesel
Fra : Ukendt

Dato : 24-11-03 17:24

Da var da intet mindre end imponerende at en vectra skulle få 212 Hk og 400
Nm i diesel udgaven, men bevares med 3 bar ladetryk så.......
Gad vide hvor længe toppakningen, koblingen m.m. holder med den belastning

http://www.bilbasen.dk/nyheder/bilnyheder/show_article.asp?id=2184

--
Tom

Unofficial FORD site Denmark
http://members.tripod.com/FORD_DK

Fra : EjS

Dato : 24-11-03 17:54

"Tom" <t.christensen(snabela)bigfoot.com> wrote in message
> [...]
> Nm i diesel udgaven, men bevares med 3 bar ladetryk så.......
> Gad vide hvor længe toppakningen, koblingen m.m. holder med den belastning

Ja, det er sgu imponerende... Hvis ellers drivlinie og motor på forhånd er
dimensioneret til momentet burde der ikke være nogen problemer med
holdbarheden som der ellers kan opstå ved efterfølgende uautoriseret
chipning hvor en ny kobling som regel ikke følger med :)

Dog tror jeg kombinationen af højtryksturbo og diesel kræver at de første km
efter koldstart skal køres ret forsigtigt hvis ikke toppakningen skal skydes
i smadder!

Iøvrigt var jeg i Essen sidste år - og det helt store trækplaster på mange
af standene er netop modificerede dieseludgaver. Jeg så et standard kit
(level 3 af 3) til VW 1.9 TDi. Det lovede 250 Hk og kostede vist i nærheden
af 8000 ?... Hvor mange der kører rundt i Tyskland i praksis ved jeg ikke -
men der er mange mere eller mindre autoriserede tunere om buddet...

MVH EjS

Fra : EjS

Dato : 24-11-03 22:14

> [...]
ikke -
> men der er mange mere eller mindre autoriserede tunere om buddet...

8000 euro naturligvis. Hvorfor understøtter newsserveren ikke euro tegnet: ?

MVH EjS

Fra : Karsten Andersen

Dato : 25-11-03 08:00

Mon, 24 Nov 2003 22:14:27 +0100, skrev EjS, på 13 linier, i
<3fc274ae$0$27317$ba624c82@nntp04.dk.telia.net>, :

€ = euro

news server hvad mener du?

Karsten
Opel Vectra DTI

Fra : EjS

Dato : 25-11-03 11:27

> news server hvad mener du?
>
> --
> Med venlig hilsen
> Karsten
> Opel Vectra DTI

Blot at det ikke er mit tegnsæt den er gal med. Jeg kan sagtens skrive euro
tegnet - men det forvandles til et ? når jeg upper til news...

MVH EjS

Fra : René Lønstrup

Dato : 24-11-03 18:01

Tom wrote:
> [...]
> og 400 Nm i diesel udgaven, men bevares med 3 bar ladetryk så.......
> Gad vide hvor længe toppakningen, koblingen m.m. holder med den

Næppe ret længe

> http://www.bilbasen.dk/nyheder/bilnyheder/show_article.asp?id=2184

"Opel hæfter sig ved, at twin-turbo dieselmotoren yder flere hk pr. liter
end den 12-cylindrede Ferrari Enzo-motor"

Tjah, - men nu er Enzo'en jo heller ikke trykladet - og jeg er da ret sikker
på at Ferrari'en kan præstere en væsentligt højere litereffekt og sikkert
også højere litermoment, hvis den fik twinturbo og 3 bar ladetryk
Forøvrigt yder diesel-Vectraen stadig en mindre litereffekt end Honda
S2000 - som vel at mærke ikke er trykladet og endda kun 4 cylindret

Men bevares, det er da stadig en pænt imponerende ydelse - for en diesel...

--
Mvh René Lønstrup
min bil: 1985 Toyota MR2 1,6i 16v

Fra : Søren Christensen

Dato : 24-11-03 18:20

"René Lønstrup" <news@rel6+1star.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> S2000 - som vel at mærke ikke er trykladet og endda kun 4 cylindret
>
> Men bevares, det er da stadig en pænt imponerende ydelse - for en

Men S2000 har nok ikke et moment der bare nærmer sig.
Jeg gad nu stadig godt at mærke mellemacc når speederen smadres ned i
metallet...
Den er nok ikke bleg for at flytte sig den vectra...

Venligst

Fra : René Lønstrup

Dato : 24-11-03 18:34

Søren Christensen wrote:
> Men S2000 har nok ikke et moment der bare nærmer sig.

Næh, men ifølge citatet var det jo heller ikke momentet Opel blærede sig
med..

> Jeg gad nu stadig godt at mærke mellemacc når speederen smadres ned i
> metallet...
> Den er nok ikke bleg for at flytte sig den vectra...

Sikkert ikke.. Bare en skam den er forhjulstrukken, for så kommer man jo
aldrig nogle steder i fugtigt vejr

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 24-11-03 18:28

René Lønstrup wrote:

> Forøvrigt yder diesel-Vectraen stadig en mindre
> litereffekt end Honda
> S2000 - som vel at mærke ikke er trykladet og endda kun 4 cylindret

Ja, eller en standard motorcykel med en litereffekt på knap 200 hk.

Effekt er let nok - der skal bare omdrejninger nok på dyret..

--
Jan W Nielsen

Fra : Karsten Andersen

Dato : 24-11-03 18:40

Mon, 24 Nov 2003 18:27:36 +0100, skrev Jan W Nielsen, på 15 linier, i
<3fc23f77$0$27340$ba624c82@nntp04.dk.telia.net>, :

>Ja, eller en standard motorcykel med en litereffekt på knap 200 hk.
>
>Effekt er let nok - der skal bare omdrejninger nok på dyret..

Og det tvilver jeg på Vectra'en behøver
men ca. 111 hk på en liter er sgu fa fint for en diesel..
Min har ikke engang det halve...
Officielt

Karsten
Opel Vectra DTI

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 24-11-03 18:46

Karsten Andersen wrote:

> men ca. 111 hk på en liter er sgu fa fint for en diesel..
> Min har ikke engang det halve...
> Officielt

Mnjaaa....

Man formoder jo, du har pillet lidt ved den, sådan som du kan køre på
motorvejen..

--
Jan W Nielsen

Fra : Peter G C

Dato : 24-11-03 18:29

> [...]
> Nm i diesel udgaven, men bevares med 3 bar ladetryk så.......
> Gad vide hvor længe toppakningen, koblingen m.m. holder med den belastning

Jeg kan ikke fordrage Opel - men den der kan godt gå an

/Peter

--
http://www.grauslund.com/

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 24-11-03 18:30

Peter G C wrote:

> Jeg kan ikke fordrage Opel

Hvaaaddd..

> men den der kan godt gå an

Jep - den alm 3,2 GTS´er ser godt ud i sort, synes jeg. Og så er den en
prisbasker.

--
Jan W Nielsen

Fra : Ukendt

Dato : 24-11-03 20:16

> Jeg kan ikke fordrage Opel - men den der kan godt gå an

årh ...en kadett 1.3 er da meget fin

Fra : Peter G C

Dato : 24-11-03 20:32

[klip]

> årh ...en kadett 1.3 er da meget fin

Tror faktisk, at jeg aldrig har kørt eller være passager i sådan en potte.

Jeg har vist kun kørt Corsa fra Europcar (det var tvang!).

/Peter

--
http://www.grauslund.com/

Fra : Mogens Knudsen

Dato : 24-11-03 20:40

On Mon, 24 Nov 2003 20:32:08 +0100, "Peter G C"
<peter@FJERNDETTEnospam.dk> wrote:

>Tror faktisk, at jeg aldrig har kørt eller være passager i sådan en potte.
>Jeg har vist kun kørt Corsa fra Europcar (det var tvang!).

Jamen dog -> og så baserer fuldmægtigen herefter sin dom på så tyndt
et grundlag. Du skal da vist ha' en tur i Omega'en...

/Mogens

Fra : Peter G C

Dato : 24-11-03 20:48

[klip]

> Jamen dog -> og så baserer fuldmægtigen herefter sin dom på så tyndt
> et grundlag. Du skal da vist ha' en tur i Omega'en...

Ork nej. Fordommene havde jeg skam inden Microsoft tvang mig til at køre i
Opel.

/Peter

--
http://www.grauslund.com/

Fra : Peter Weis

Dato : 24-11-03 22:04

"Peter G C" <peter@FJERNDETTEnospam.dk> wrote:

> Jeg kan ikke fordrage Opel

my man!

> - men den der kan godt gå an

advokat?

mvh
Peter

Fra : Peter G C

Dato : 24-11-03 22:17

"Peter Weis" <p.weis@email.dk.slet> skrev i en meddelelse

[klip]

> advokat?

Man har vel lov at håbe...

/Peter

--
http://www.grauslund.com/

Fra : Kim Kristensen

Dato : 24-11-03 21:01

> [...]
> Nm i diesel udgaven, men bevares med 3 bar ladetryk så.......
> Gad vide hvor længe toppakningen, koblingen m.m. holder med den belastning

Ja hidsigt oliefyr, er det Opels egen eller er det en Izusu?

Med venlig hilsen Kim